Deli

Kljub občutni porasti mobilnega oglaševanja je med oglaševalci še vedno moč zaslediti zadržek do naložb v ta segment. Kaj pa so - poleg samih številk - ostale prednosti mobilnega oglaševanja?

Ne zamudite vzpona mobilnega oglaševanja! - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Anže Hribar

Število pametnih mobilnih naprav je od leta 2010 do danes skokovito naraslo; a vendar se je v Sloveniji prava mobilna internetna revolucija pričela v zadnjih nekaj letih, natančneje tedaj, ko so ponudniki mobilne telefonije začeli omogočati pakete z večjim obsegom mobilnih podatkov. S praktično neomejenim dostopom do spleta so uporabniki svoje mobilne naprave pričeli uporabljati za vsakodnevni dostop do spletnih vsebin.

Učinek zgoraj opisanih sprememb je daleč od zanemarljivega. Po podatkih, ki smo jih objavili v juliju, je v Sloveniji mobilni dostop do spleta z 52,48 % že prevladal nad stacionarnim. Skladno s svetovnimi trendi tako tudi v Sloveniji mobilni promet prevzema naslov vodilnega dostopa do spletnih medijev.

Primerjava dostopa do slovenskih spletnih medijev z računalnikov in mobilnih naprav

Ali je mobilni promet res nekakovosten?

Pri oglaševalcih je še vedno zaslediti zadržek do naložb v mobilno oglaševanje. Ta običajno izvira iz prepričanja, da je mobilni promet v primerjavi s prometom, ki izvira s klasičnih računalnikov in prenosnikov, slabše kakovosti.

Vendar je to prepričanje zmotno. Po pregledu agregiranih podatkov, pridobljenih preko platforme Google Analytics, lahko z gotovostjo potrdim, da mobilni promet le še malenkostno zaostaja za KPI-ji uporabnikov, ki na spletne strani pridejo prek stacionarnih povezav.

V nekaterih primerih so stopnje konverzij in nakupov celo višje od klasičnih. Zakaj? Ker na mobilnih napravah uporabnike ujamemo v trenutku hipne potrebe po iskanih storitvah oziroma izdelkih in jim z optimiziranimi koraki za mobilne naprave omogočimo enostaven potek do končnega cilja.

Ste opazili, da sem izpostavil optimizacijo za mobilne naprave? Prav to je točka, pri kateri se prenekateremu podjetju zatakne. To, da svojih strani nimajo prilagojenih za novega kralja spletnega prometa, pomeni, da uporabniki ob obisku na njihova spletna mesta preko pametnih naprav naletijo na popolnoma neberljive strani.

Kaj sledi? Uporabniki takšne strani nemudoma zapustijo. V analitiki se to vidi kot višja stopnja ogleda ene strani, krajši čas obiska in manj pregledanih strani. Končni rezultat pa je seveda zloglasni sklep: mobilni promet je zanič.

th Consumer Barometer Survey - mobile access

Kaj uporabniki počnejo na mobilnih napravah?

Po podatkih raziskave The Connected Consumer Survey 2016 so uporabniki preko mobilnikov do spleta najpogosteje dostopali z namenom pridobivanja informacij preko iskalnikov (50 %), obiska družbenih platform (41 %), pregledovanja e-pošte (45 %) in ogledovanja video vsebin (36 %).

the Consumer Barometer Survey - mobile online activities

Prav tako podatki kažejo, da uporabniki večji del časa na mobilnem spletu preživijo v mobilnih aplikacijah. Razlog je preprost: aplikacije omogočajo bolj enostaven dostop do informacij in več funkcionalnosti, ki na mobilnih različicah spletnih strani običajno niso dosegljive.

5 prednosti mobilnega oglaševanja

Verjetno že vidite, kam pes taco moli. Mobilno oglaševanje z vse večjim porastom obiska s pametnih telefonov postaja zmeraj večji igralec v oglaševalskem svetu. O tem je bilo veliko govora tudi na konferenci Web Summit v Lizboni, ki smo jo obiskali novembra.

Kaj pa so – poleg samih številk – ostale prednosti mobilnega oglaševanja?:

  1. Za razliko od klasičnega računalnika je mobilni telefon naš zvesti spremljevalec. Z nami je praktično povsod. Mobilno oglaševanje vam kot oglaševalcu poleg klasičnega kontekstualnega ciljanja tako omogoča tudi, da ujamete natančno tistega uporabnika, ki je s svojim mobilnim telefonom v določenem času na določeni lokaciji (geografsko ciljanje). S tem ga lahko na licu mesta povabite v svojo najbližjo fizično poslovalnico.
  2. S primerno pripravljeno oglasno kreativo lahko uporabniku, ki ga nagovarjate preko mobilne naprave, ponudite, da vas s klikom na oglas (Click2Call) enostavno pokliče. Tako si zagotovite neposreden stik z njim in še povečate možnosti za uspeh.
  3. Za posameznika je mobilna naprava veliko bolj osebna kot računalnik in jo redkeje posoja drugim. To pomeni, da bodo podatki, ki jih zberemo v vzorcih za ponovno ciljanje (t. i. retargeting), veliko bolj natančni. Bolj natančno ciljanje pa pomeni boljši izkoristek vašega oglaševalskega proračuna.
  4. Oglasi na mobilnih napravah so veliko bolj opazni, s tem pa je veliko večja tudi možnost, da si bo uporabnik vaš oglas zapomnil oziroma da ga boste z njim prepričali k želenemu dejanju.
  5. Zaradi večje količine dodatnega prometa je mobilno oglaševanje v primerjavi s klasičnimi spletnimi oglasi zaenkrat še zmeraj cenovno ugodnejše. Vendar pazljivo: na nekaterih koncih sveta se ta trend že obrača!

Za konec pa ne pozabite: živimo v »mobile first« svetu!

Povezane vsebine:

12. 07. 2016 - V Sloveniji mobilni dostop do spleta prevladal nad stacionarnim

The Connected Consumer Survey 2016

Deli

O avtorju

Anže Hribar je direktor analitičnega oddelka v iPROMu. Navdušujejo ga platforme za obdelavo velike količine podatkov in odkrivanje pravilnih informacij na podlagi le-teh. Izkušnje iz sveta spletnega razvoja in marketinga vključuje v razvoj in integracije naprednih analitičnih rešitev ter z njimi pomaga naročnikom izbrati pravilne poslovne odločitve. Pred tem je v družbi iPROM vodil oddelek za iskalni marketing za močne blagovne znamke na mednarodnih trgih.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv