V digitalni dobi so podatki ključni za oblikovanje poslovnih in marketinških strategij. Prvoosebni podatki, ki jih podjetja zbirajo neposredno prek lastnih digitalnih kanalov, so postali nova valuta v digitalni dobi. Če so ti podatki ustrezno shranjeni v zasebnih skladiščih, lahko postanejo ključno trženjsko orodje, ki poveča konkurenčno prednost podjetja. Leon Brenčič, direktor odnosov z naročniki v iPROMu, se je z Marketing magazinom pogovarjal o pomenu podatkov v sodobnem marketinškem okolju.
Podatki danes podjetjem omogočajo prilagajanje njihovih aktivnosti potrebam in željam potrošnikov, oblikovanje ciljno usmerjenih marketinških kampanj ter večjo učinkovitost in donosnost naložb.
Kot je Leon Brenčič pojasnil v intervjuju, družba iPROM za oglaševanje uporablja tri vrste podatkov – prvoosebne, podatke partnerjev in tretjeosebne podatke. Prvoosebni podatki veljajo za najbolj kakovostne in uporabne, saj omogočajo globoko razumevanje ciljne skupine in s tem bolj prilagojene oglaševalske akcije.
Zasebna podatkovna skladišča kot naložba v zasebnost in neodvisnost
V družbi iPROM poudarjajo pomen neodvisnih platform za upravljanje podatkov, ki podjetjem omogočajo večji nadzor nad podatki in poglobljen vpogled vanje. Z uporabo tovrstnih zasebnih podatkovnih skladišč, kot je iPROM Private DMP, podjetja lahko zbirajo in učinkovito upravljajo svoje podatke, kar prinaša boljše rezultate oglaševalskih kampanj in krepi dolgoročno prednost na trgu.
Glavne koristi zasebnih podatkovnih skladišč so zaščita in nadzor zbranih podatkov, ustvarjanje konkurenčne prednosti za bolj ciljno doseganje ciljnih občinstev, skladnost zbiranja podatkov s smernicami o varovanju in zasebnosti uporabnikov, grajenje odnosa in zaupanja uporabnikov ter podpora pri odločanju.
Brenčič je v pogovoru izpostavil, da bo »naložba v izgradnjo lastnih podatkovnih skladišč podjetjem omogočila, da v prihodnjih letih izkoristijo sadove svojega podatkovnega vrta. Ker se vse bolj približujemo t. i. prihodnosti trženja brez piškotkov, pričakujemo, da se bodo omejitve pri uporabi podatkov tretjih oseb v trženju povečale, zato bodo podjetja, ki bodo uporabljala lastne podatke – torej podatke, zbrane z eksplicitno privolitvijo uporabnika –, v veliki prednosti.«
Vrednost podatkov, pridobljenih z digitalnim oglaševanjem, presega neposredne učinke oglaševalskih akcij
Podjetja in blagovne znamke, ki prepoznajo in izkoristijo pomen prvoosebnih podatkov, so že danes v izjemni konkurenčni prednosti. iPROM Private DMP jim namreč že danes omogoča dolgoročno krepitev prednosti na trgu, hkrati pa zagotavlja njihovim potrošnikom zaščito zasebnosti.
»iPROM Private DMP uporablja napredne tehnike umetne inteligence za napovedovanje nakupnih namer uporabnikov, omogoča natančno usmerjenost in personalizirano oglaševanje ter pridobivanje strateške konkurenčne prednosti. Vse to z uporabo prvoosebnih podatkov ob spoštovanju najvišjih standardov varovanja zasebnosti na spletu,« je še pojasnil Brenčič.
Celoten intervju je objavljen v tiskani izdaji Marketing magazina: Prvoosebni podatki so vaša najvrednejša digitalna valuta (MM507, str. 58–59).