Bliskovit preboj digitalnega oglaševanja in novih trendov v trženju je sprožil pravo revolucijo tudi v panogi blaga široke potrošnje (FMCG). Od trgovin s pametnimi vozički do optimizacije oglaševalskih naložb, podjetja prilagajajo poslovne modele novi resničnosti. V zapisu odkrijte, kateri ključni trendi pretresajo panogo in kako trgovci izhajajo iz krize kot zmagovalci.
Digitalizacija prinaša korist, ko je premišljena
Se bojite, da vam bo digitalna preobrazba prinesla več stroškov kot koristi? Menite, da je težko ali nemogoče zagotoviti zvestobo potrošnikov do blaga široke potrošnje?
Pri kupovanju oblačil, hrane, pijače, kozmetike in drugih življenjskih potrebščin so potrošniki resda relativno hitro pripravljeni zamenjati blagovno znamko za cenejšo in na spletu alternative še hitreje najdejo. Vseeno pa lahko z izkušnjami iz prakse samozavestno razbijem mit, da je prodaja prek spleta smiselna le pri prodaji dragih in trajnih izdelkov. Ključno je le, da se jo lotite premišljeno.
Med pandemijo so svoje izdelke na digitalne prodajne police postavila celo podjetja, ki so prej dvomila o koristih digitalne preobrazbe, med njimi nekateri največji trgovci. Raziskave nam kažejo, da bo spletna trgovina z uporabo naprednih tehnologij v prihodnje še pospešila rast. Če še niste povsem zapluli v digitalne vode, je zdaj skrajni čas, da razprete jadra.
Spoznajte svoje ciljne javnosti do potankosti
Kljub sprostitvi ukrepov vse več znamk široke potrošnje še naprej dosega izjemne rezultate prav v digitalnem svetu, saj so spoznale, da lahko z digitalnimi tehnologijami svoje ciljne javnosti spoznajo bolje kot kdaj koli prej ter jim zagotovijo udobje, ki ga pričakujejo.
Ni presenetljivo, da pot spletni prodaji utira mlajša generacija, ki je odraščala obkrožena z računalniki, mobilnimi napravami in internetom. Ne le, da se je ta najhitreje navadila na nove (digitalne) nakupne poti, temveč se je dobesedno preselila na splet in tam danes preživi večino svojega časa. Kako močno so pametne digitalne naprave danes zasidrane v njenem vsakdanjiku, smo spoznali tudi v aktualni raziskavi iPROMa in Valicona o potrošnji medijskih vsebin v Sloveniji.
Ne potrebujem kristalne krogle, da lahko za prihodnja leta z gotovostjo namignem na še večjo težnjo potrošnikov k brezstičnemu in mobilnemu plačevanju, naročanju prek mobilnih aplikacij ter hitri, enostavni in po možnosti brezplačni dostavi in vračilih. Spletna trgovina bo dosegla raven zrelosti, zato je vredno razmisliti, kako lahko s tehnologijo in podatki še bolje spoznate svoje kupce in oplemenitite nakupne izkušnje tako na spletu kot v fizični trgovini.
V iPROMu svoje naročnike učimo, kako lahko s kakovostnimi lastnimi podatki najprej prepoznajo aktualne potrebe potrošnikov, zaznajo pomembne trende in nato odgovorijo nanje z uporabo napredne tehnologije. Tako znajo v vsakem trenutku (pre)usmeriti oglaševalska sredstva tja, kjer jim prinašajo največje rezultate.
Prebojne tehnologije so na vaši strani
V konkurenčni prednosti bodo v prihodnje podjetja z lastnimi podatkovnimi silosi, ki bodo smotrno uporabljala podatke za svoje aktivnosti.
Znamke široke potrošnje se v boju za pozornost kupcev in iskanju načinov za optimizacijo poslovanja že spogledujejo z naprednejšimi marketinškimi (MarTech) in oglaševalskimi (AdTech) tehnologijami, ki temeljijo na računalniškem vidu, svetlobnem zaznavanju Lidar, umetni inteligenci, virtualni resničnosti ter pametnih sistemih za upravljanje zaloge izdelkov in prepoznavanje kupcev.
Amazon na primer širi koncept trgovine brez blagajn oziroma nakupovanja brez trenja (Frictionless Shopping) s pametnimi ali »hitrimi« nakupovalnimi vozički (Dash Carts), prepoznavo kupcev prek skeniranja prstnih odtisov, pametnimi prodajnimi policami in drugimi tehnologijami, ki temeljijo na računalniškem vidu.
S porastom brezstičnega plačevanja bo svoje prednosti pokazala tehnologija 5G, ki omogoča hitrejše plačilne postopke, obdelavo biometričnih podatkov za identifikacijo ter varnejše transakcije. Vse bolj priljubljene pa so tudi druge tehnologije za maloprodajo, kot so navigacija prek digitalnih zaslonov, aplikacije za skeniranje črtnih kod, prepoznava lokacije ter tehnologije obogatene resničnosti (AR) za preizkus in pridobivanje več informacij o izdelku.