Marketing danes ni več zgolj vprašanje komunikacije, kreativnih rešitev ali vidnosti blagovne znamke. Vedno bolj postaja eden ključnih vzvodov poslovne rasti. V času, ko se gospodarstvo umirja, trgi drobijo, potrošniki pa imajo vse višja in bolj določena pričakovanja, postaja jasno da bodo imela konkurenčno prednost podjetja, ki marketinga ne bodo vodila ročno temveč bodo znala voditi sistematično, podprto s podatki in tehnologijo.

Kako voditi enotno strategijo v okolju, kjer je vsak potrošnik drugačen? Kako zagotoviti učinkovitost, ko ročna optimizacija ne dohaja več hitrosti sprememb? Odgovor danes ne leži v večjem obsegu dela, temveč v pametnejši uporabi tehnologije. Sinergija prvoosebnih podatkov, umetne inteligence in programatičnega pristopa omogoča globalno strategijo, ki se hkrati prilagaja lokalnim razlikam.
Od kreativnega k inteligentnemu marketingu
Dolga leta je marketing temeljil predvsem na izkušnjah, občutku in analizi preteklih rezultatov. Ta pristop je imel svoj smisel – in ga ima še danes –, vendar v aktualnem okolju ni več dovolj. Hitrost sprememb, število kanalov in raznolikost vedenja uporabnikov so presegli zmožnosti ročnega upravljanja.
Umetna inteligenca omogoča prehod v tako imenovani inteligentni marketing. To ni revolucija čez noč, temveč postopna evolucija, kjer sistemi v realnem času analizirajo podatke, prepoznavajo vzorce in pomagajo optimizirati odločitve hitreje, kot bi jih lahko sprejemali zgolj znotraj klasičnih procesov. Podjetja, ki tega preskoka ne bodo naredila, bodo začela izgubljati korak – ne glede na moč blagovne znamke ali velikost proračuna.

Prvoosebni podatki kot strateški poslovni vir
V svetu po piškotkih tretjih ponudnikov so prvoosebni podatki postali eden najpomembnejših strateških virov podjetij. In to ne zgolj z vidika marketinga, temveč celotnega odnosa s kupci. Gre za podatke, ki nastajajo v neposrednem stiku z uporabniki – na lastnih digitalnih platformah, ob nakupih, prijavah in drugih interakcijah. Njihova vrednost ni samo v natančnosti, temveč v zaupanju in skladnosti z zakonodajo. Podjetja, ki imajo nadzor nad svojimi podatki, imajo več nadzora tudi nad svojo prihodnostjo v digitalnem okolju.
Z rešitvijo iPROM Private DMP lahko oglaševalci varno zbirajo podatke, prepoznavajo vedenjske vzorce in oblikujejo natančne segmente, ki temeljijo na resničnih potrebah kupcev.
Zato danes ključno vprašanje za odločevalce ni več, ali vlagati v podatkovne temelje, temveč kako hitro jih zgraditi ter kako jih učinkovito povezati z marketingom in prodajo.
Umetna inteligenca kot podpora boljšim poslovnim odločitvam in kreativnim rešitvam
Statični oglasi ne morejo slediti raznolikosti trgov in hitrim spremembam v vedenju uporabnikov. Zato je umetna inteligenca postala osrednji element sodobnih oglaševalskih strategij.
Dinamične AI-kreative omogočajo, da se oglasne vsebine v realnem času prilagajajo lokaciji, času, napravi, interesom in vedenju posameznika. Vsak uporabnik prejme vsebino, ki je zanj najbolj relevantna.
Za blagovne znamke to pomeni večjo vključenost, občutno višje stopnje klikov in boljše konverzije za marketinške strokovnjake pa učinkovito pot, ki omogoča visoko stopnjo personalizacije tudi na več trgih hkrati, brez potrebe po ročnem ustvarjanju številnih različic oglasov.
Za odločevalce umetna inteligenca ni orodje, ki bi nadomeščalo ljudi. Njena prava vrednost je v tem, da izboljšuje kakovost odločanja. Omogoča, da se vodstva in ekipe osredotočijo na strateške izbire, medtem ko sistemi samodejno skrbijo za optimizacijo izvedbe.
V praksi to pomeni boljšo razporeditev proračunov glede na dejanske učinke, personalizacijo v obsegu, ki ga ročno ni mogoče doseči, sprotno prilagajanje strategij odzivom trga ter bolj jasen in merljiv vpliv marketinga na poslovne rezultate. Marketing tako postopoma postaja bolj predvidljiv, preglednejši in bolj neposredno povezan z rastjo prihodkov.

Programatično oglaševanje kot operativni sloj strategije
Programatično oglaševanje v kombinaciji z umetno inteligenco in podatki predstavlja operativni sloj sodobne marketinške strategije. Ne gre več zgolj za avtomatiziran zakup medijev, temveč za povezan sistem, ki združuje cilje, podatke, kreative in medijske kanale v enoten ekosistem.
Tak pristop omogoča večji nadzor nad naložbami, personalizacijo, hitrejše prilagajanje razmeram na posameznih trgih ter možnost vodenja enotne globalne strategije, ki je hkrati dovolj prilagodljiva za lokalne posebnosti.

Ključna sporočila za odločevalce
- Proračuni morajo slediti uporabniku. Enotna razporeditev proračuna ni več učinkovita. Umetna inteligenca omogoča, da se vložek sproti preusmerja tja, kjer so rezultati najboljši.
- Uspeh prinaša povezovanje globalne strategije in lokalnega vpogleda. Zmagujejo podjetja, ki združujejo tehnološko podporo in razumevanje lokalnega trga.
- Hitrost odločanja postaja merilo konkurenčnosti. Digitalno okolje zahteva hitre odzive. Avtomatizacija omogoča hitrost, ki je ročno ne moremo doseči.
Primer iz prakse 1 – SPAR Tailormade: iz nakupnih preferenc do osebne komunikacije
Za podjetje SPAR Slovenija smo z rešitvijo iPROM Private DMP povezali podatke iz digitalnih kanalov s podatki o nakupnih navadah kupcev lojalnostnega programa Spar Plus kartica in oblikovali personalizirana sporočila za posamezne uporabnike. Rešitev iPROM Spider Ad™ je v realnem času prilagajala oglasne vsebine glede na zanimanja in vedenje uporabnika.
Rezultati so bili višja stopnja odziva, bolj učinkovita poraba proračuna in večja relevantnost komunikacije. Personalizacija v tem primeru ni bila zgolj nadgradnja, temveč temelj izboljšane uporabniške izkušnje.
Primer iz prakse 2 – Letališče Ljubljana: ko se sistem uči iz vsake interakcije
Za Letališče Ljubljana smo razvili programatično platformo, ki združuje njihove prvoosebne podatke z zakupom digitalnih medijev. Tako lahko letališče nagovarja tako slovenske kot tuje potnike na različnih trgih in upravlja komunikacijo na podlagi dejanskih vedenjskih vzorcev.
V letu 2024 smo platformo Ljubljana Airport FLY nadgradili z metodami ojačevalnega učenja. Sistem se ne optimizira le enkrat, temveč se neprestano uči iz odzivov uporabnikov. Vsaka interakcija postane signal, ki vpliva na nadaljnjo distribucijo oglasov in sčasoma izboljšuje natančnost ciljanja ter učinkovitost porabe proračuna.
Rezultat kontinuiranega učenja je tridesetodstotni porast konverzij. Še pomembneje pa je, da platforma danes deluje kot živ ekosistem, ki se ves čas prilagaja spremembam na trgu, sezonskim vplivom in dinamiki vedenja potrošnikov. To dokazuje, da povezava prvoosebnih podatkov, umetne inteligence in programatičnega zakupa digitalnih medijev ustvarja trajno konkurenčno prednost.
Podatki in umetna inteligenca kot nova osnova konkurenčne prednosti
Digitalno oglaševanje na več trgih ostaja zahtevno, vendar sodobne tehnologije močno zmanjšujejo kompleksnost in povečujejo učinek. Rešitve, kot so iPROM Private DMP in napredna orodja za dinamične kreative, omogočajo podjetjem izvedbo oglaševalskih akcij, ki so lokalno relevantne, globalno dosledne in poslovno učinkovite.
Primera SPAR Tailormade in Ljubljana Airport FLY jasno kažeta, da kombinacija podatkov, umetne inteligence in programatičnega zakupa medijev ne optimizira le komunikacije, temveč dviguje celoten poslovni rezultat. Danes, ko potrošniki pričakujejo personalizacijo, trgi pa zahtevajo agilnost, postaja ta sinergija ključna osnova uspeha.
