V dobi pospešene digitalizacije je cilj vsakega podjetja, ne glede na to, ali nastopa v segmentu B2B ali B2C, da poskrbi za ustrezno digitalno prisotnost. Dobro opredeljena strategija nastopa na digitalnih kanalih na podlagi podatkov je ključna za doseganje učinkovitosti in monetizacijo vložkov v digitalno prisotnost.
V nadaljevanju si poglejmo par osnovnih vprašanj, ki si jih morate zastaviti, če želite okrepiti svojo izpostavljenost na digitalnih kanalih v segmentu B2B.
Kdo je vaša ciljna publika?
Vsaka dobra strategija digitalnega nastopa se začne z ustrezno določitvijo ciljnih kupcev – nič drugače ni v segmentu B2B. Zbrani demografski in psihografski podatki o ciljni skupini vas bodo spremljali pri vseh drugih marketinških dejavnostih, s čimer boste zagotovili, da bodo vaša sredstva vložena racionalno.
Kako dobro skrbite za optimizacijo svoje digitalne prisotnosti?
Učinkovit nastop na digitalnih kanalih težko deluje brez informativnega in privlačnega spletnega mesta. Več kot 80 % strank pred nakupom najprej obišče vašo spletno stran. Tipičen prodajni cikel B2B pogosto vključuje razmislek o več konkurenčnih ponudnikih, zato spletna mesta praviloma veljajo za prvi verodostojen vir za izmenjavo informacij o vašem izdelku ali storitvi.
Vaše spletno mesto mora biti več kot samo informativno in privlačno. Predvsem mora biti vidno in se pojaviti na radarju potencialnih izbir, kar pomeni, da mora vaša optimizacija SEO blesteti. Ne pustite, da vas v tekmi za pojavnost na prvi strani iskanih rezultatov prehiti konkurenca in prevzame vašo priložnost. Poskrbite za SEO »on-site« (blogi, vsebinski marketing ipd.) in tehnične taktike SEO »off-site« (povezave iz objav na drugih digitalnih medijih na vašo spletno stran). Natančno načrtujte vse od poimenovanja slikovnega gradiva do alt besedil, meta opisov in strukturiranih podatkov. Zlato pravilo ustvarjanja vsebin se glasi: Odlična vsebina brez dobro premišljene optimizacije SEO ne bo dosegla vaše stranke.
Ustvarjate udarne oglaševalske akcije?
Spodbujanje zavedanja o blagovni znamki je izjemno pomembno, a smotrno je tudi, da svojo digitalno prisotnost začinite z udarnimi oglaševalskimi akcijami na digitalnih medijih. Vsaka blagovna znamka, ki krepi svojo prepoznavnost in moč, skrbi za to z izvedbo udarne osveščevalne kampanje. Na digitalnih medijih je za te namene najbolj primerno prikazno oglaševanje, ki omogoča optimalno kombinacijo znamčenja in prodajnega nagovora. Izbirajte med klasičnimi in naprednimi formati ter vključite stranke v komunikacijo z blagovno znamko. S kampanjami, ki opominjajo na prisotnost blagovne znamke, delujte konsistentno, ob pravem trenutku pa na ponudbo opomnite s ponovnim ciljanjem s prodajnimi akcijami.
Izkoriščate vrednost podatkov o svojih strankah?
Preden začnete z idejnimi zasnovami oglasa, premislite, kaj si vaša stranka zares želi. »Pobrskajte« po digitalnih sledeh, ki jih stranke puščajo na vsakem koraku. Verjamem, da veliko pomembnih podatkov aktivni obiskovalci vaše spletne strani puščajo že tam. Poglobite se v analitiko in določite ključne informacije o aktivnosti uporabnikov na spletnem mestu. O željah in potrebah strank veliko povedo lastni podatki, ki jih za sabo puščajo že obstoječe stranke, zato ne pozabite na njihovo vrednost. Te podatke je smiselno povezati z oglaševalskimi podatki, ki jih zajamejo različne oglaševalske platforme – npr. iPROM DMP ponuja vpogled v vedenjske vzorce ciljnih skupin, beleži podatke o izvedenih oglaševalskih akcijah ter jih združuje s podatki iz ostalih poslovnih aktivnosti. Za potrebe bolj natančnega ciljanja (npr. vedenjsko ciljanje ali ciljanje na osnovi predvidevanja) in optimizacije finančnih sredstev naročnikov iPROM DMP omogoča zbiranje anonimiziranih podatkov o vedenjskih vzorcih uporabnikov, ki jih lahko naročnik hrani v lastnih, skrbno varovanih podatkovnih silosih ter tako niso na voljo konkurenci.
Podatkovna analiza in razumevanje potreb potrošnikov vam omogočata, da določite sporočila in bolj učinkovito nagovorite ciljno publiko. Tu vam pomaga tudi naša rešitev za programatični zakup ciljnih občinstev iPROM Cloud, ki poskrbi za učinkovito izrabo medijskih sredstev in prihranek časa. Predvsem pa zagotovi, da vaše sporočilo doseže vašo ciljno skupino s pravo vsebino ob pravem času in na pravem mestu.
Strokovno mnenje podajte z vsebinskim marketingom
Vaše stranke v segmentu B2B prisegajo na strokovno znanje in kakovostno vsebino. Z vsebino pokažite, da ste na svojem področju vodilni strokovnjak in strankam pomagajte pri reševanju njihovih težav. Na podlagi podatkov raziščite, s katerimi izzivi se soočajo stranke, in jim ponudite odgovor. Dober vsebinski marketing strankam predstavi pomembne informacije, poleg tega pa pravilni pristop vsebinskega marketinga pozitivno vpliva na SEO.
Približno 85 % tistih, ki sprejemajo poslovne odločitve, daje prednost virom informacij iz strokovnih vsebinskih člankov. Prav to je tudi razlog, da se sredstva v marketingu B2B poleg digitalnemu oglaševanju nameni tudi vsebinskemu marketingu, saj je nakupna pot kupca B2B nekoliko drugačna od kupca v segmentu B2C, kjer je prodajni cikel krajši, prisotnih je manj odločevalcev, vložek pa je prav tako navadno manjši.
Eden od kanalov, kjer je vsebinski marketing še toliko bolj pomemben, so družbeni mediji. V segmentu B2B naročnikom priporočamo, da se osredotočijo na bolj poslovne družbene medije, kot sta LinkedIn in Xing, ki ponujata neposreden stik s potencialnimi strankami, hkrati pa omogočata učinkovito kombiniranje deljenja vsebinskih objav in oglaševanja.
Današnji poslovni svet je postal bolj nestanoviten, potrebe in želje vaših strank pa so zato veliko bolj nepredvidljive kot v preteklosti. Čas je, da jim prisluhnete, se poglobite v podatke in zagotovite takšen pristop, ki bo najbolje odgovarjal na njihove aktualne izzive.