Deli

Internet stvari, ki ga pogosto imenujemo kar IoT, pomeni vse naprave, ki med seboj komunicirajo s pomočjo medmrežja. Tako množičen hitro postaja del našega vsakdana ter temeljito spreminja načine našega delovanja in komuniciranja.

IoT - kaj je to? - iPROM Mnenja strokovnjakov - Simon Struna

Definicija IoT

GIF

Internet stvari (IoT) hitro postaja del našega vsak dana. Še vedno pa se velika večina sprašuje, kaj IoT sploh je. Poenostavljeno, IoT pomeni vse povezane naprave, ki med seboj komunicirajo s pomočjo medmrežja. Za daljšo, slovarsko razlago pa pokukajte v naš slovar.

Dejstvo je, da je trenutno v svetovni splet povezanih že več naprav, kot je svetovne populacije. Trend kaže tudi, da bo ta številka le še naraščala – do leta 2026 naj bi bilo povezanih že 26 milijard naprav!

IoT torej postaja sestavni del našega življenja. Pravzaprav naprave, povezane v splet, že sedaj uporablja na milijone ljudi, pa se nas večina tega sploh ne zaveda. Ravno tako, kot pojav IoT-ja spreminja način konzumacije vsakodnevnih vsebin in udeleževanja aktivnosti, hitro spreminja tudi podobo digitalnega marketinga. Vas zanima, kako?

Več povezanih naprav, več priložnosti

GIF

Kar je bilo za našo domišljijo pred kratkim znanstvena fantastika, postaja resničnost. Si predstavljate sledeči scenarij?
Zjutraj se v pametni hiši zbudimo v pametni postelji (Luna), pogledamo na pametno uro (Apple Watch), aplikacija pa nam pove, kako in koliko časa smo spali (beddit).

Seveda nas v kuhinji že čaka dišeča, sveže kuhana kava iz aparata, ki mu je neka druga naprava prijazno sporočila, da se željni kave prebujamo iz postelje.

GIF

Ko za zajtrk porabimo zadnjo kapljico mleka in v kopalnici ugotovimo, da nam je pošla zaloga britvic … manjkajoče izdelke naročimo na dom s preprostim pritiskom na gumb.

Dobro poskrbimo tudi za hišne ljubljenčke, saj nam Catfi na daljavo že omogoča, da muc ne bo lačen, Fishbit zagotovi, da zlata ribica ne ostane na suhem, CleverPet pa zabava našega kužka tudi medtem, ko smo v službi. Brez skrbi tudi za rože, ki jih z vodo in hranili redno oskrbuje Niwa.

V službo se odpeljemo z električnim avtomobilom. Z njim najverjetneje upravljamo sami – a tudi to le zaenkrat!

GIF

Prihodnost digitalnih interakcij

Več naprav, kot je povezanih v IoT, več idej in možnosti se poraja za njihovo (so)uporabo. Tako so nam danes že na voljo rešitve, za katere v veliki meri še vemo ne, da obstajajo; obenem pa se vsak dan pojavljajo tudi nove naprave in odlične ideje, ki nam bodo v prihodnosti bistveno poenostavile bivanje.

GIF

Razvijalci po celem svetu se torej že trudijo iskati različne povezave, ki tako ali drugače spreminjajo vsa področja našega vsakdana – tako posameznikov kot tudi podjetij.

Podobno se dogaja tudi z digitalnimi interakcijami – če v tradicionalne medije štejemo tisk, radio in TV, so meje pri novih medijih, med katere prištevamo tudi družbena omrežja, bloge, vsebine na mobilnih napravah ipd., zato veliko bolj zabrisane in raznolike. S tem se spreminjajo tudi načini, ki komunikatorjem dajejo boljše rezultate pri nagovarjanju ciljnih občinstev – še posebej na kanalih in pri ciljnih skupinah, kjer starejše metode preprosto ne delujejo več.

Pametno targetiranje

Podatki, pridobljeni iz različnih IoT naprav, dajejo izjemen vpogled v posameznikove vedenjske vzorce in dajejo celostno sliko o uporabniku. Zato imajo izjemen potencial, ki bo vplival na to, kako bodo podjetja v prihodnje prilagajala in bolj učinkovito personalizirala uporabniško izkušnjo.

GIF

V letu 2015 je bilo na globalni ravni v IoT povezanih že več milijard različnih naprav in lahko si le predstavljamo, kakšen potencial za ustrezno načrtovanje strategij in prilagajanje kampanj imajo tako pridobljene informacije.

GIF

Podatke bomo lahko uporabili za bolj poglobljeno poznavanje potrošnika in njegovih navad/potreb, hkrati pa tudi za bolj usmerjeno komuniciranje z njim in izboljšanje storitev.

GIF

Podobno, kot si danes za organizacijo pomagamo s pametnimi telefoni, bomo v prihodnje s povezanimi napravami dostopali do veliko bolj prilagojenih vsebin. Z njimi pa bodo podjetja imela tudi bistveno več možnosti, da običajno stranko prepričajo, da postanejo njihovi zvesti in dolgotrajni potrošniki.

Kje v tekmi IoT smo slovenska podjetja?

V iPROM-u smo se v letošnjem letu lotili dveh izredno zanimivih in inovativnih projektov. Najprej smo se povezali s podjetjem Printbox in na njihovih kioskih s tiskalniki, ki delujejo v oblaku, pričeli s prikazovanjem komercialnih vsebin.

V kratkem pa bomo predstavili tudi novo rešitev za ciljano upravljanje s komercialnimi vsebinami na področju avtomobilske industrije, ki je že v testni fazi.

GIF

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

O avtorju

Simon Struna med strokovno javnostjo velja za enega izmed vodilnih poznavalcev infrastrukture za digitalno oglaševanje. V iPROM-u kot specialist za programatični ekosistem raziskuje programatični zakup in možnosti integracije komercialnih vsebin v internet stvari. V iPROM-u je edinstvene izkušnje pridobil kot član strokovne ekipe, zadolžene za razvoj programatične platforme iPROM Cloud, notranjih CRM sistemov in številnih naprednih formatov ter drugih, ključnih strankam prilagojenih tehnoloških rešitev. Verjame, da bo v vse bolj disruptivnem okolju digitalna evolucija tista, ki bo podjetjem še naprej omogočala nove priložnosti za rast in izgradnjo konkurenčno prednosti

Vsi prispevki avtorja