Marketing magazin je v marčevski številki predstavil uspešno digitalno oglaševalsko akcijo Stopite z vrtiljaka sprememb, ki smo jo izvedli v sodelovanju z banko Sparkasse. Cilja akcije sta bila povečati število novih komitentov in utrditi prepoznavnost blagovne znamke. Po ocenah banke se je število novih komitentov povečalo za 44 odstotkov.
Za dosego ciljev smo za banko Sparkasse zasnovali podatkovno gnano oglaševalsko akcijo, ki je temeljila na njenih prvoosebnih podatkih, zbranih prek platforme iPROM Private DMP. Z uporabo umetne inteligence smo analizirali podatke in dobili vpogled v vedenjske vzorce potencialnih strank, kar je omogočilo oblikovanje natančnih ciljnih občinstev. Z metodo iskanja podobnih občinstev smo razširili obstoječa občinstva in jih nagovorili s personaliziranimi oglasi. Iz ciljne skupine smo izključili obstoječe komitente, kar je povečalo relevantnost oglasnih sporočil in učinkovitost oglaševanja.
»Verjamemo, da smo s tem pristopom pomembno izboljšali učinkovitost oglaševalske akcije, saj smo sporočila usmerili k pravim občinstvom z ustreznejšimi in bolj prilagojenimi vsebinami, kar je precej učinkovitejše od tradicionalnih, širše usmerjenih pristopov,« je dejal Urban Ocepek, specialist za marketing v banki Sparkasse. »Osredotočili smo se na usmerjanje ciljnih skupin na prilagojene pristajalne strani, kjer smo ponudbe za nove stranke predstavili na jasen in privlačen način,« je še pojasnil.
UI je sodelovala tudi pri snovanju vizualnega gradiva
Kot je poudaril Andrej Beširevič, vodja oddelka za digitalne koncepte v iPROMu, sta na majhnem trgu, kot je Slovenija, ključna vidika projekta premišljeno načrtovanje in razvoj različne vizualne komunikacije, prilagojene ciljnim skupinam. Pri tem je bilo treba upoštevati specifična zanimanja ciljnih skupin in lokacijske razlike, kar je zahtevalo natančno segmentacijo in prilagoditev sporočil.
»Ker smo želeli kar najbolje izkoristiti razpoložljive vire, smo v proces priprave personaliziranih in vizualno prilagojenih oglasnih sporočil prvič vključili tudi tehnologijo umetne inteligence. To je bil pomemben korak v naši želji, da ostanemo v koraku s časom in uvedemo inovativne pristope. Umetna inteligenca nam je omogočila hitrejše ustvarjanje vsebin, ki so bile natančno prilagojene zanimanjem in potrebam različnih ciljnih skupin. Hkrati je bila to za nas nova izkušnja, ki nam je omogočila raziskati potencial sodobnih tehnologij pri ustvarjanju oglaševalskih gradiv in odkriti nove načine, kako na nekoliko drugačen način nagovoriti svoje ciljne skupine,« je pojasnil Ocepek.
Prihodnost je v razumevanju strank
»Akcija je temeljila na podatkovno vodenem oz. data-driven pristopu, pri čemer smo izhajali iz najnovejših vpogledov v prvoosebne podatke, ki jih banka Sparkasse zbira z rešitvijo iPROM Private DMP, in poglobljenih analiz preteklih oglaševalskih aktivnosti banke. Rešitev je omogočila natančno segmentacijo, prepoznavanje zanimanj uporabnikov in vpogled v vedenje ciljne publike. Na tej podlagi smo zasnovali prilagojeno strategijo, ki je izboljšala komunikacijo in v primerjavi z obdobjem brez akcije prispevala k ocenjenemu 44-odstotnemu povečanju števila novih komitentov,« pravijo v iPROMu.
V banki Sparkasse, kjer so poudarili, da so sicer pričakovali pozitivne rezultate, a jih je doseženi porast vseeno prijetno presenetil, verjamejo, da je prihodnost v razumevanju strank.
Celoten članek, povzet zgoraj, je bil prvotno objavljen v Marketing magazinu št. 525 (str. 70-71) v prispevku S podatkovno gnanim oglaševanjem in uporabo prvoosebnih podatkov do bistvenega povečanja novih komitentov.