Deli

Še nobena tehnologija ni imela na nas takega vpliva. Mobilni telefon je najhitreje rastoči tehnološki fenomen v zgodovini človeštva: samo v treh desetletjih se je število naprav iz 0 povečalo na 7,2 milijardi aktivnih enot.

Mobilna telefonija: največji fenomen človeške tehnologije - iPROM Mnenja strokovnjakov - Andrej Ivanec

»Še nobena tehnologija ni imela na nas takega vpliva. Mobilni telefon je najhitreje rastoči tehnološki fenomen v zgodovini človeštva: samo v treh desetletjih se je število naprav iz 0 povečalo na 7,2 milijardi aktivnih enot.« (Kevin Kimberlin, član uprave Spencer Trask & Co)

In res je tako. Mobilne naprave, med katere uvrščamo pametne telefone, tablice, pametne ure ter tudi naprave, ki komunicirajo izključno z drugimi napravami in so v širšem del interneta stvari (Internet of Things), so že v zadnji četrtini leta 2014 presegle število ljudi na svetu. In danes jih produciramo kar 5-krat hitreje, kot se veča naša populacija (v povprečju se vsako sekundo rodita dva otroka, kar letno predstavlja 1,2-odstotno rast).

Pri tem je število naprav, ki komunicirajo samo z drugimi napravami, 250 milijonov. V primerjavi s tistimi, ki so v naši neposredni uporabi, je njihov delež še vedno relativno majhen. Ker pa tovrstne naprave vse bolj uporabljamo v zdravstvu, pametnih sistemih v domovih in avtomobilski industriji, je pričakovati, da bo tudi ta številka v prihodnje skokovito narasla.

Kljub temu pa enormna številka 7,2 milijard – kjer so v prevladi pametni telefoni – še ne pomeni, da ima telefon v lasti čisto vsak Zemljan. Kar več kot polovica svetovne populacije ga zaradi slabšega ekonomskega položaja še vedno ne poseduje. Tako si lahko le predstavljamo enormno rast in potenciale svetovnega trga, ki bo skladno z napredkom prej ali slej na voljo tudi mobilnim proizvajalcem in oglaševalcem.

Vse bolj so zanimive tudi primerjave o tem, ali uporabniki do interneta raje dostopamo preko mobilnih naprav ali osebnih računalnikov oz. desktopa. Tudi tu mobilne naprave vodijo! Že dve leti nazaj je ComScorova raziskava pokazala, da uporabniki v ZDA do spleta pogosteje dostopajo preko mobilnih aplikacij (predvsem na račun Facebooka). Prav tako so že takrat, zopet v ZDA, po napravah prednjačile mobilne.

Mobilna telefonija: največji fenomen človeške tehnologije - iPROM Mnenja strokovnjakov - Andrej Ivanec

Najbolj sveži podatki razkrivajo razmerje 11,3 % proti 10,6 % (»mobile only« vs. »desktop only«), medtem ko večina uporabnikov oz. kar 78 % do spleta dostopa na več napravah hkrati (»crossplatform«). Tudi tej statistiki so napovedane zanimive spremembe – razvoj mobilnih naprav naj bi namreč poskrbel, da bodo v naslednjih dve ali več letih prevladali »mobile only« uporabniki.

Kaj se nam obeta? Že v letu 1985 je bil v časopisu Time objavljen zanimiv prispevek, ki je napovedal konec prenosnim računalnikom. Glavna razloga za to naj bi bila predrage cene delov oz. surovin ter nišni tržni delež oz. premajhna ciljna skupina. V času pred komercializacijo interneta so namreč predvidevali, da jih ljudje nikakor ne potrebujemo na vsakem koraku. V letu 2016 se s to trditvijo ne bi mogli manj strinjati!

A vendar se je, zanimivo, prodaja računalnikov res upočasnila. Temu seveda niso botrovali razlogi, navedeni v Timesu. Ravno nasprotno, glavni »krivec« je mobilna telefonija, saj mobilni telefoni vztrajno prevzemajo prednost na trgu.

Podrobneje o dostopanju do spleta preko mobilne tehnologije in kakšen vpliv bo imela na digitalno oglaševanje, pa v naslednjih delih.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

O avtorju

Andrej Ivanec je v iPROM-u direktor medijskega načrtovanja.

Vsi prispevki avtorja