Deli

Oglasna kampanja je lahko kreativni presežek, ki pripelje do dobrih prodajnih rezultatov ali pa zgrešen projekt, kjer zapravljate svoj čas in denar.

Merjenje-je-tisto-kar-naredi-marketing-znanost-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Leon-Brencic

Kupec je (so)kreator prodajnega procesa

V zadnji dekadi je eksplozija digitalnih tehnologij moč odločanja predala v roke potrošnika. Ta je s številnimi orodji in informacijami, ki so mu na voljo, iz pasivnega prejemnika informacij postal aktivni udeleženec in (so)kreator prodajnega procesa.

Da bi ga na nakupni poti lažje razumeli, ga sporočilno usmerjali in mu ponudili pravi nabor storitev, ki odražajo njegove potrebe, smo na drugi strani pričeli z natančnim pridobivanjem podatkov in razvili precizna analitična orodja, s tem pa podjetjem ponudili možnost predvidevanja njegovih nadaljnjih potez in jim omogočili, da kupca na poti raziskovanja podprejo do te mere, da končni nakup izvede ravno pri njih.

Je zgolj »razumeti« vašega kupca dovolj?

Ker se kupec v svojih prvih fazah raziskovanja izdelka po informacije odpravi na splet, se je smiselno v njegov proces vključiti takoj in ga na tej poti usmerjati. A vendar je razumeti kupca, se vanj vživeti in mu ponuditi storitev na tistem digitalnem kanalu, ki mu je (po vaši oceni) najbližje, eno. Hkrati pa je treba oceniti tudi, kakšno vrednost ste s svojo (morda precej intuitivno) spletno aktivnostjo ustvarili za vaše podjetje.

Da vaša kampanja ne bo odvisna le od občutka ali kreativne estetike, so nam v digitalni dobi na voljo različne metrike in precizni analitični podatki. Ti vam pomagajo dokazati učinkovitost investicij v digitalni marketing in obenem utemeljiti njihov dolgoročni učinek na percepcijo vaše blagovne znamke. Tovrstna orodja vam zato hkrati dajejo trdne temelje za dobre poslovne odločitve in trženje namesto praznoverja naredijo znanost.

Kako lahko meritve podprejo vaša prodajna prizadevanja?

Seveda tudi digitalni marketing predstavlja določen strošek – iz tega razloga bi marsikatero podjetje vanj vlagalo samo takrat, ko oceni, da ima na voljo dovolj velik proračun, saj meni, da je efektivnost digitala povsem nepredvidljiva. V tem kontekstu je lahko oglasna kampanja kreativni presežek, ki pripelje do dobrih prodajnih rezultatov ali pa zgrešen projekt, kjer zapravljate le svoj čas in denar. In ravno napredna analitična orodja vam pomagajo do tega, da vsako vašo spletno aktivnost natančno in sproti izmerite ter obenem prilagajate – s tem pa razblinite dvom v vašo efektivnost.

Katere metrike na spletu lahko spremljate?

Sodobna orodja vam ponujajo tono analitičnih podatkov, pri tem pa ključnega pomena igra izbor pravih metrik. Z drugimi besedami, analiziranje nepomembnih podatkov, ki v resnici ne predstavljajo nikakršnega kratkoročnega ali dolgoročnega pomena za vaš posel, je sprehod v slepo ulico.

Pomembno je tako spremljanje kvalitativnih, kvantitativnih in prodajnih rezultatov, še toliko bolj pa je nujno, da ste dovolj fleksibilni in odprti, da lahko investicijo ustrezno prilagajate. Pri tem je za dejanski vpogled in realno primerjavo potrebno metrike za različne oglaševalske kanale poenotiti na isti imenovalec.

Na podlagi tako pridobljenih posamičnih in sestavljenih KPI-jev lahko že med samo kampanjo sočasno spremljate učinkovitost njenih nagovorov, izbranih kanalov, spletnih medijev, oglasnih oblik (formatov) in pristajalnih strani. Tako pridobljene informacije pa dajejo temelje, da lahko vašo kampanjo tudi učinkovito optimiziramo in vložena sredstva vseskozi preusmerjamo izključno v tiste kanale, oglasne oblike in nagovore, ki se izkažejo za bolj učinkovite, kar bom podrobneje razložil v naslednjem blogu.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Prepišite znake
captcha

O avtorju

Leon Brenčič, direktor odnosov z naročniki, je odgovoren za vodenje ekipe medijskega oddelka in strateško svetovanje naročnikom pri uvajanju digitala v marketinške strategije. Sodeluje tudi pri razvoju inovativnih rešitev spletnega komuniciranja, novih produktov in pri pripravi interaktivnih formatov za nastop v digitalnih medijih. Poslovno se je s spletnimi mediji srečal leta 2007, iPROM-u pa se je v začetku leta 2009 pridružil kot vodja projektov, zadolžen za svetovanje pri spletnem komuniciranju večjim klientom in projektno vodenje spletnih kampanj, kjer je skrbel za naročnike iz panog avtomobilizma, bančništva, FMCG in zabavne elektronike.

Vsi prispevki avtorja