Samodejni odgovor
[Autoresponder]
Običajno se navezuje na e-poštno sporočilo, ki je uporabniku poslano samodejno. Primer samodejnih odgovorov so sporočila dobrodošlice, ki so samodejno poslana ob uporabnikovi prijavi na e-novice.
Samodejno prepoznavanje govora
[ASR; Automatic Speech Recognition]
Samodejno prepoznavanje govora je uporaba računalniške strojne in programske tehnike za prepoznavanje in obdelavo človeškega glasu. Uporablja se za identifikacijo besed, ki jih je oseba izgovorila, ali za preverjanje identitete osebe, ki govori v sistem.
Samodejno prepoznavanje vsebin
[Automatic Content Recognition; ACR]
Tehnologija, ki samodejno prepoznava vsebino digitalne datoteke.
Samooglaševanje; Samopromocija
[Self-Promotion]
Ko ni prodanih oglasov, upravitelj spletne strani oglašuje bodisi svoje izdelke bodisi kaj drugega, kar je v njegovi lasti.
Segmentacija občinstva na podlagi značilnosti
[Feature-based Audience Segmentation]
Ta pristop vključuje uporabo umetne inteligence za analizo podatkov o uporabnikih in razdelitev občinstva na segmente glede na določene značilnosti, kot so demografski podatki, interesi ali vedenje. To omogoča oglaševalcem, da bolje prilagodijo svoje oglase in sporočila vsakemu segmentu, kar povečuje učinkovitost oglaševalskih akcij.
Segmentacija potrošnikov
[Customer Segmentation]
Proces združevanja potrošnikov v skupine po različnih kriterijih, npr. po demografiji, geografiji, vedenju, stopnji pripravljenosti za nakup ipd. Izbiro (kombinacije) kriterijev za segmentacijo smiselno prilagodimo glede na potrebe podjetja. Posamezniki, ki jih združimo v isti segment, naj si bodo čim bolj podobni po izbranih relevantnih kriterijih, segmenti pa med seboj čim bolj različni. Segmenti naj bodo merljivi, dobičkonosni, stabilni, dosegljivi ter usklajeni z vrednotami, s poslanstvom in z želenim pozicioniranjem na trgu.
Seja
[Session]
Metrika, ki izraža: 1) Zaporedje aktivnosti enega uporabnika na enem spletnem mestu. V sklop seje se štejejo vsi zahtevki posameznega uporabnika, pri čemer je lahko najdaljša neaktivnost 30 minut. 2) Zaporedje opravil, ki jih naredi uporabnik in jim lahko sledimo prek zaporedja spletnih mest.
Selfie; Selfi; Sebek
[Selfie]
Fotografija samega sebe, navadno narejena z mobilnim telefonom, ki ga med fotografiranjem držimo v roki ali pa si pomagamo s selfi palico. Selfiji se ponavadi delijo na družbenih omrežjih, kot so Facebook, Twitter in Instagram.
Sellers.json
[Sellers.json]
Mehanizem, s katerim lahko zakupniki odkrijejo, kdo so podjetja, ki so neposredni prodajalci ali posredniki pri prodaji digitalnega oglaševanja.
Semantično ciljanje
[Semantic Targeting]
S semantičnim ciljanjem ugotavljamo, kaj je dejanski vsebinski kontekst, in na tej podlagi umestimo oglas, ki bo skladen s to vsebino. Če na primer na spletni strani piše sončno vreme, o čem je točno govora? O super počitnicah ob morju, o negi kože ali bi tam morda oglaševali polete na Florido? Pogosto se ga napačno enači s kontekstualnim ciljanjem.
Sentimentalna analiza
[Sentiment Analysis]
Sentimentalna analiza je tehnika, pri kateri umetna inteligenca analizira besedilo, kot so mnenja strank, objave na družbenih omrežjih ali pregledi izdelkov, in razume čustva, ki se izražajo v tem besedilu. To podjetjem omogoča boljše razumevanje dojemanja njihove blagovne znamke, izdelkov ali storitev, kar lahko uporabijo za izboljšanje trženja in zadovoljstva strank.
SEO; Optimizacija spletnih strani za iskalnike
[SEO; Search Engine Optimization]
Tehnično spreminjanje kode, strukture in vsebine spletnih strani, predelave besedil ter pridobivanje kakovostnih vhodnih povezav; vse z namenom boljšega uvrščanja spletnih strani v organskih rezultatih spletnih iskalnikov.
Seznam e-poštnih naslovov
[E-mail List]
Seznam vseh zbranih e-poštnih naslovov, ki jih marketinški strokovnjaki uporabljajo za oglaševalske akcije.
Shockwave
[Shockwave]
Programska tehnologija za večpredstavnost oziroma računalniško animacijo. V preteklosti pogosta tehnologija za izdelavo spletnih oglasov, danes jo vse bolj nadomešča HTML5.
Sidrno besedilo
[Anchor Text]
Vidno besedilo, na katerega je mogoče klikniti. Ponavadi se pojavi v drugačni barvi kot besedilo v okolici in je pogosto poudarjeno. Dobro sidrno besedilo pove, kaj lahko uporabnik pričakuje, če klikne na povezavo.
Signali potrošnikov
[Buyer Signal]
Podatki o dejavnostih potrošnikov, s katerimi marketinški strokovnjaki prepoznajo, da so potrošniki zainteresirani in po možnosti pripravljeni na nakup izdelka ali storitve, povezane z določeno ponudbo.
Singularnost
[Singularity]
Singularnost ali tehnološka singularnost je hipotetični trenutek v prihodnosti, ko bo umetna inteligenca (AI) dosegla stopnjo razvoja, kjer bo sposobna izboljšati samo sebe z neverjetno hitrostjo. To bi lahko povzročilo nepredvidljive spremembe v družbi, tehnologiji in človeški kulturi.
SIoT; Družbeni splet stvari
[SIoT; Social Internet of Things; Social Web of Things]
Dodajanje družbenih značilnosti internetu stvari. To je vključevanje naših družbenih življenj v internet povezanih stvari. Primer družbenega spleta stvari je televizijski sprejemnik, ki vas obvesti, da bo čez uro na sporedu vaša najljubša oddaja, obenem pa vam prikaže tudi prijatelje, ki jim je oddaja všeč, da si jo lahko skupaj ogledate.
Sistem za podporo odločanju
[DSS; Decision Support System]
Sistem za podporo odločanju je računalniški program ali aplikacija, ki uporablja podatke, modele in analitične metode za podporo odločanju v organizacijah. Umetna inteligenca se lahko uporablja za izboljšanje teh sistemov, tako da zagotavlja boljše vpoglede, napovedi in priporočila za uporabnike.
Sistem za upravljanje baz podatkov
[Database Management System; DMS]
Sistemi za upravljanje baz podatkov, ki se uporabljajo za dodajanje, posodobitev, organiziranje ali iskanje podatkov ter odnosov med njimi. Vsebuje tudi vizualno predstavitev podatkov.
Sistem za upravljanje relacijskih baz podatkov; Relacijski DMS
[Relational Database Management System; RDMS]
Sistemi za upravljanje relacijskih baz podatkov, ki se uporabljajo za dodajanje, posodobitev, organiziranje ali iskanje podatkov ter odnosov med njimi. Lahko vsebuje tudi vizualno predstavitev podatkov.
Sistem za upravljanje z vsebino
[CMS; Content Management System]
Upraviteljem spletnih mest omogoča, da urejajo besedilo in slike na teh mestih brez specializiranega programerskega znanja jezika HTML. Te sisteme lahko ureja kdorkoli z minimalnim računalniškim znanjem prek internetne povezave.
Siva e-pošta
[Graymail]
Siva e-poštna sporočila so sporočila, na katera se je prejemnik sicer naročil, a jih v resnici ne želi prejemati. Gre za množična e-poštna sporočila, ki se po definiciji ne ujemajo z vsiljeno e-pošto (prejemnik je namreč “izbral” njihovo prejemanje). Zanimanje prejemnikov za to vrsto e-pošiljk se sčasoma zmanjšuje, zaradi česar se poveča verjetnost, da jo bodo prejemniki uvrstili med vsiljeno e-pošto. V nekaterih primerih lahko siva e-pošta obsega do 82 odstotkov prejetih e-poštnih sporočil povprečnega uporabnika.
Sivi seznam
[Greylisting]
Metoda, ki ščiti e-poštni račun pred nezaželeno pošto. E-poštni strežnik z uporabo metode sivega seznama začasno zavrne elektronska sporočila, ki so poslana z IP-naslova neznanega pošiljatelja. Legitimno sporočilo, ki je bilo poslano prek običajnega e-poštnega strežnika, nastavljenega po standardih RFC, bo po zavrnitvi v roku nekaj minut ponovno poslano in tokrat tudi uspešno dostavljeno.
Skaliranje modelov
[Model Scaling]
Skaliranje modelov je postopek povečanja velikosti modela transformer z dodajanjem parametrov, števila plasti ali širine plasti. Skaliranje modelov lahko izboljša njegovo zmogljivost in sposobnost obvladovanja kompleksnih nalog, vendar povečuje tudi računalniške zahteve in tveganje za prenaučenje.
Skica spletnega mesta; Žični model
[Wireframe]
Shematski prikaz videza spletnega mesta; predstavlja skeletni okvir spletnega mesta. Prikazuje postavitev in razporeditev vsebinskih elementov, vključno z elementi vmesnika in navigacijskimi meniji ter kako delujejo skupaj. Pri žični postavitvi ne gre za tipografski slog, barve ali grafiko spletnega mesta, saj je glavni poudarek na funkcionalnosti in vsebini.
Skladiščenje podatkov
[Data Warehousing]
Skladiščenje podatkov vključuje shranjevanje in upravljanje podatkov iz različnih virov v osrednjem repozitoriju. Omogoča strukturiran in organiziran pogled na podatke, kar olajša upravljanje in obdelavo različnih vrst podatkov.
Skrbnik strank
[Account Executive; Account Manager]
Oseba, ki v agenciji skrbi za izvajanje aktivnosti določenega naročnika. Skrbnik običajno podrobno pozna izdelke, storitve in cilje naročnika in svetuje pri učinkoviti izvedbi uspešnih promocijskih akcij in strategij.
Sledenje konverzijam
[Conversion tracking]
Orodje, ki prikazuje, kaj se zgodi, ko kupec klikne na vaše oglase: ali je kupil izdelek, se prijavil na e-novice, poklical vaše podjetje ali si prenesel aplikacijo. Ko stranka opravi dejanje, ki je ovrednoteno, se to imenuje konverzija.
Sledenje med več napravami
[Cross Device Tracking]
Sledenje med več napravami se nanaša na tehnologijo, ki omogoča sledenje uporabnikom na več napravah, kot so pametni telefoni, pametni televizorji in osebni računalniki.
Sledenje prek naprav
[Cross-Device Tracking]
Metoda, ki skuša identificirati internetne uporabnike, ki se nahajajo na različnih napravah (pametni telefoni, tablice, namizni računalniki). Cilj sledenja prek naprav je, da podjetje natančno ve, da je oseba, ki je uporabila pametni telefon X, ista oseba, ki je uporabila tudi tablico Y in prenosnik Z. To oglaševalcu omogoča primerno ponovno ciljanje kupcev.
Sledilec
[Follower]
Uporabnik družbenega omrežja, ki je naročen na spremljanje objav drugega uporabnika.
Sledilni zid
[Tracking Wall]
Koncept prikazovanja spletne vsebine uporabnikom, pri katerem se mora uporabnik strinjati z zbiranjem in obdelovanjem podatkov v oglaševalske namene. Če se uporabnik ne strinja, se mu vsebina ne prikaže.
Slediti
[To Follow]
Spremljati določenega uporabnika na družbenem omrežju.
Slepi obiski; Lažni obiski
[Fake pageviews]
Obiski uporabnikov, ki so na neko spletno stran prišli po pomoti, na primer zaradi zavajajočega oglasa, napačne spletne povezave ali pa so bili nevede samodejno preusmerjeni. Oglaševanje, katerega posledica so slepi obiski, sicer poveča obiskanost spletnih strani, ima pa zelo slab učinek tako pri prodaji kot tudi pri ugledu blagovne znamke.
Slikovna točka
[Pixel; px]
1) Najmanjša merska enota za vsako točko, ki sestavlja neko grafično podobo. Vsaka točka ima določeno svetilnost in/ali barvo. Dimenzije večine digitalnih oglasov se meri v slikovnih točkah. 2) Merilni piksel oziroma slikovna točka za sledenje ali ponovno trženje je del programske kode, ki se nahaja v transparentni točki na spletni strani ali določeni oglasni enoti ter se uporablja za sledenje uporabnikom; običajno se za ta namen uporablja piškotke.
Slogan; Geslo; Parola
[Slogan]
Besedna zveza oziroma stavek, ki izraža vse pomembne lastnosti nekega izdelka, podjetja itd. Običajno je to nosilna tema oglaševalske akcije in se pojavlja na pasici kot besedilo, na katerega lahko uporabnik klikne.
SMTP; Preprost protokol za prenos elektronske pošte
[SMTP; Simple Mail Transfer Protocol]
Protokol za pošiljanje elektronske pošte prek interneta.
Sodelovanje med človekom in umetno inteligenco
[Human-AI Collaboration]
Sodelovanje med človekom in umetno inteligenco vključuje združevanje človeške kreativnosti in intuicije z zmogljivostmi umetne inteligence za analizo podatkov in generiranje rešitev. Ta pristop lahko pripomore k bolj učinkovitemu in inovativnemu oblikovalskemu procesu, saj se človeški oblikovalci in sistem umetne inteligence dopolnjujejo pri iskanju najboljših rešitev.
Sorodno občinstvo
[Lookalike Audience]
Algoritmično zbrana skupina uporabnikov spletne skupnosti oz. digitalnih medijev, ki so v enem parametru podobni drugi skupini članov. Je način doseganja novih ljudi, ki se zanimajo za podjetje, ker so podobni potrošnikom, ki so pomembni za to podjetje. Sorodno občinstvo je mogoče dobiti na več različnih načinov (na primer ljudje, ki so všečkali vašo stran na Facebooku ali obiskali vaše spletno mesto ipd.).
SOZ; Slovenska oglaševalska zbornica
[The Slovenian Advertising Chamber]
Nevladna organizacija v Sloveniji, ki zastopa interese oglaševalcev, oglaševalskih agencij in medijev. Zavzema se za visoke oglaševalske standarde in uveljavlja etiko v oglaševanju. V ta namen sprejema Slovenski oglaševalski kodeks in uveljavlja njegova določila. Organizirana je kot sodobna tripartitna organizacija. V okviru SOZ-a se člani združujejo v tri samostojna strokovna združenja: Slovensko združenje medijev (SZM), Slovensko združenje oglaševalskih agencij (SZOA) in Slovensko združenje oglaševalcev (SZO).
Spamdeksiranje
[Spamdexing]
Pri spletnem oglaševanju je spamdeksiranje namerna manipulacija indeksov iskalnikov. Vključuje številne metode, kot sta vzpostavljanje povezav in ponavljanje nepovezanih besednih zvez, da se manipulira z relevantnostjo.
Splet 1.0
[Web 1.0]
Statični splet (static web), kjer je uporabnik pasiven prejemnik informacij s spletnih mest, ki jih ustvarjajo drugi.
Splet 2.0
[Web 2.0]
Opisuje svetovni splet, ki poudarja uporabniško ustvarjeno vsebino, uporabnost in interoperabilnost (pomeni, da spletno mesto deluje dobro z drugimi izdelki, sistemi in napravami) za končnega uporabnika. Termin se ne nanaša na posodabljanje tehnoloških specifikacij, temveč na spremembe v izdelovanju in uporabi spletnih strani. Tako lahko splet 2.0 omogoča uporabnikom interakcijo in sodelovanje drug z drugim v dialogu na družbenih omrežjih kot ustvarjalcev uporabniško ustvarjenih vsebin, kar je nasprotno prvi generaciji svetovnega spleta (splet 1.0), ko so bili ljudje samo pasivni prejemniki informacij. Primeri spleta 2.0 so družbena omrežja, wikiji, deljenje video vsebin, folksonomije, spletne aplikacije ipd. Tehnologije spleta 2.0 so omogočile, da je internet postal vse bolj odprta in prilagodljiva platforma za izražanje ter tako povzročil spremembe v ravnanju uporabnikov.
Splet 3.0
[Web 3.0]
Semantični splet, tretja generacija svetovnega spleta, imenovan tudi pametni splet. Podatki so distribuirani, razdrobljeni, vseprisotni na spletu. To je splet za ljudi in tudi pametne stroje (umetno inteligenco), ki znajo te podatke razumeti, analizirati in ponuditi ljudem.
Splet 4.0
[Web 4.0]
Splet 4.0 oz. »Web of things« je najnovejši korak evolucije svetovnega spleta, ki se je pojavil v drugem desetletju 21. stoletja. S spletom 4.0 je močno povezan internet stvari (IoT), ki predstavlja nabor procesov in tehnologij, kot so pametni domovi, vseprisotne naprave in pametna mesta. Internet stvari skrbi za pravilno komuniciranje pametnih naprav, splet 4.0 pa predstavlja način predstavitve podatkov, zajetih iz pametnih naprav, povezanih v internet stvari.
Spletna analitika
[Web Analytics]
Merjenje, zbiranje, analiza in poročanje o internetnih podatkih za namene razumevanja in optimizacije spletne uporabe. Najpogosteje uporabljen sistem za spletno analitiko, ki je v osnovni različici brezplačen, je Google Analytics.
Spletna aplikacija
[Web app]
Kakršnakoli programska aplikacija, ki teče znotraj spletnega brskalnika ali pa je razvita s pomočjo programskih jezikov, ki se lahko izvajajo znotraj spletnih brskalnikov.
Spletna obstojnost
[Web Site Stickiness]
Pogosto je merjena v obliki časa, ki ga uporabnik preživi na spletnem mestu v določenem časovnem obdobju (npr. mesečno). Včasih je merjena tudi v obliki števila obiskanih podstrani na spletnem mestu.
Spletna revija
[Web Magazine; Zine]
Revije, objavljene na spletu. Pokrivajo zelo specifične teme in imajo zato tudi zelo specifično ciljno skupino.
Spletna serija
[Web Series]
Serija video vsebin s scenarijem, ponavadi v epizodah, pripravljena posebej za prikazovanje na internetu.
Spletna skupnost
[Web Community]
Družbene mreže se manifestirajo v spletnih skupnostih, ki omogočajo povezovanje prijateljev, znancev ali neznancev s sorodnimi zanimanji (na primer Facebook, Instagram, Twitter, YouTube ali Flickr).
Spletna stran
[Web Page]
Dokument na svetovnem spletu (www). Vsaka stran je identificirana z enkratnim URL naslovom (Uniform Resource Locator).
Spletne aplikacije
[Web Apps]
Spletna mesta, ki so videti kot aplikacije in tudi delujejo tako. Primeri takšnih aplikacij so Facebook, Pandora in Google Dokumenti.
Spletni bonton
[Netiquette]
Pravila dostojnega obnašanja na internetu, predvsem v komuniciranju na družbenih omrežjih, prek elektronske pošte, pri objavljanju na forumih, komuniciranju prek klepetalnic ipd. (na primer pisanje z velikimi črkami, uporaba smeškov itd.).
Spletni brskalnik
[Web Browser]
Računalniški program, ki nam omogoča brskanje po spletu ter prikazovanje dokumentov HTML in večpredstavnih vsebin. Sodobni brskalniki podpirajo kombinacijo standardnih in novejših standardov HTML in XHTML, ki naj bi se enako prikazovali na vseh spletnih brskalnikih. Prvi brskalnik je začel delovati v letu 1991 pod imenom WorldWideWeb, postavil pa ga je Tim Berners Lee. Trenutno so najbolj razširjeni brskalniki Chrome, Firefox, Microsoft Internet Explorer, EDGE, Safari in Opera.
Spletni odnosi z javnostmi
[Spletni odnosi z javnostmi]
Prisluženo, neplačano medijsko poročanje na spletu z digitalnimi publikacijami, blogi in drugimi spletnimi vsebinami. Podoben je tradicionalnim odnosom z javnostmi, le da se dogaja na spletu.
Spletni ogled; Spletno raziskovanje izdelka
[Webrooming]
Nakupovalna praksa, kjer kupci raziščejo izdelek na spletu, kupijo pa ga v fizični trgovini. Gre za obratno logiko kot pri showroomingu.
Spletni pajek
[Web Crawler; Web Spider]
Program ali avtomatizirana skripta, ki brska po spletu na metodičen, avtomatiziran način. Drugi, manj pogosti izrazi zanj so mravlje (ants), samodejni indeksatorji (automatic indexers), boti (bots) in črvi (worms).
Spletni ponedeljek
[Cyber Monday]
Marketinški termin za ponedeljek, ki pride za zahvalnim dnevom v ZDA. Termin so skovala podjetja, da bi prepričala kupce v spletne nakupe. Običajno so na ta dan določeni izdelki ali skupine izdelkov občutno znižani. Gre za spletni odgovor na črni petek (Black Friday), ko trgovci ponudijo popuste v fizičnih trgovinah. Prvič je bil predstavljen 28. novembra 2005 v sporočilu za javnost spletne trgovine Shop.org z naslovom »Kibernetski ponedeljek hitro postaja eden največjih spletnih nakupovalnih dni v letu«.
Spletni seminar
[Webinar]
Točno določena vrsta spletne konference (spletna konferenca), kjer gre za enosmerno komunikacijo (od govornika do občinstva), občinstvo pa ima omejene možnosti interakcije z govornikom. Lahko pa je webinar tudi participativen, kar pomeni, da lahko z anketami ter s vprašanji in z odgovori poslušalci sočasno sodelujejo z govornikom.
Spletni strežnik
[Web Server]
Namenska strojna in programska oprema, ki je namenjena serviranju spletnih vsebin uporabnikom prek interneta.
Spletni strgalnik
[Web Scraper]
Spletni strgalnik se uporablja za avtomatizacijo operacij. Gre za vrsto podvajanja, pri kateri se podatki s spleta zbirajo in kopirajo v osrednjo lokalno bazo podatkov ali preglednico za prihodnje iskanje ali analizo.
Spletni video oglasi
[Webmercial]
Beseda izhaja iz klasičnega televizijskega oglaševanja in opisuje ustvarjanje video vsebin, podobnih televizijskim oglasom, le da so ustvarjeni izključno za splet. Elementi spletnega video oglasa so podobni televizijskim, saj vključujejo zvočne posnetke, glasbo in grafike, prednost spletnih video oglasov pa je predvsem stroškovna učinkovitost.
Spletni vir; Novičarski vir
[News Feed]
Format podatkov, ki se uporablja za oskrbovanje uporabnikov s pogosto posodobljeno vsebino. Distributerji vsebin sindicirajo spletni vir, tako da se lahko uporabniki nanj naročijo. Izdelovanje kolekcij spletnih virov na enem mestu se imenuje združevanje. To pa delajo t. i. agregatorji.
Spletni začetnik
[Newbie]
Termin, ki označuje novega, ponavadi neizkušenega uporabnika.
Spletno mesto
[Website]
Mesto (lokacija) na svetovnem spletu (www). Vsako mesto vključuje domačo stran, ki je prvi dokument, ki ga vidi uporabnik, ko vstopi na spletno mesto. Mesto lahko vključuje še druge dokumente in datoteke. Vsako mesto ima v lasti in ga upravlja posameznik, podjetje ali organizacija.
Spletno ribarjenje
[Phishing]
Nezakonit način zavajanja uporabnikov, namenjen pridobivanju občutljivih podatkov (številka kreditne kartice, gesla, osebni podatki ipd.). Napadalec, ki spletno ribarjenje izvaja, skuša pridobiti podatke tako, da pod pretvezo prepriča žrtev o nujnosti posredovanja teh podatkov.
Spletno upravljanje ugleda
[Online Reputation Management; ORM]
Oblikovanje in izvedba strategij na spletu, s katerimi želimo pozitivno vplivati na javno dojemanje organizacije ali osebe. Spletno upravljanje ugleda pomaga pri nadzoru nad javno podobo podjetja oz. blagovne ali osebne znamke v digitalnem ekosistemu.
Sploščitev
[Flattening]
Sploščitev je postopek zmanjševanja dimenzionalnosti podatkov z združevanjem več značilnosti ali atributov v en sam vektor. Ta postopek se pogosto uporablja pri pripravi podatkov za vnos v nevronske mreže, zlasti pri obdelavi slik, kjer se lahko večdimenzionalne matrike slik spremenijo v enodimenzionalne vektorje, ki jih lahko model lažje obdela.
Splošna umetna inteligenca
[General AI]
Splošna AI je umetna inteligenca, ki lahko uspešno izvede katero koli intelektualno dejavnost, ki jo lahko izvede človek. Izraz »splošna umetna inteligenca« se včasih zamenjuje z izrazom »močna umetna inteligenca«, čeprav ne gre za popolnoma isto stvar.
Spodbujen klik
[Incentivized Click]
Vrsta klika, kjer uporabnik klikne na oglas z namenom pridobitve neke prednosti zase. To se kaže v nižji kakovosti obiskovalcev spletne strani.
Sponzorirane povezave
[Sponsored Links]
Po modelu cena na klik (CPC) prek licitacij oglasnega prostora oglaševalci zakupujejo posamezne ključne besede in s tem oglasni prostor v iskalnih rezultatih spletnih iskalnikov. Pri tem so organski iskalni rezultati vidno ločeni od plačljivih iskalnih rezultatov. Primer tovrstnega oglaševanja predstavlja Google AdWords.
Sponzorstvo
[Sponsorship]
V digitalnem oglaševanju izraz, ki označuje, da oglaševalec plača sponzorstvo določene rubrike na spletni strani. Lahko gre za sponzorstvo z oglasi ali vsebinami, v katerem je omenjeno, kdo je sponzor.
Sporočilo za družbene medije
[Social Media Press Release; Social Media News Release]
Gre za preoblikovano tradicionalno sporočilo za medije. Vsebina je razporejena v sklope, slog ni tako uraden, vsebuje pa vse pomembne informacije.
Spremljanje družbenih medijev
[Social Media Listening; Social Media Monitoring]
Proces identifikacije in ocenjevanja, kaj je bilo na družbenih medijih povedanega o podjetju, posamezniku, izdelku ali blagovni znamki. Na voljo je kar nekaj orodij za spremljanje družbenih medijev, ki pomagajo pri iskanju pravih pogovorov in rešitev za probleme potrošnikov.
Spremljevalna naprava
[Companion Device]
Na področju nosljivih naprav je spremljevalna naprava tista, ki za zagotavljanje vseh funkcionalnosti potrebuje matično napravo, kot je pametni telefon. Njeno nasprotje je samostojna naprava, ki lahko vse naloge opravi sama. Spremljevalna nosljiva naprava za komunikacijo z matično napravo običajno uporablja standard Bluetooth.
SSP; Platforma za ponudnike
[SSP; Supply Side Platform]
Tehnološka platforma za centralizirano avtomatizirano prodajo oglasnega prostora širokemu naboru potencialnih oglaševalcev. Algoritem samodejne optimizacije donosa založnikom omogoča prodajo posameznega prikaza najboljšemu ponudniku po najvišji ceni. Platforma SSP je povezana z različnimi platformami za povpraševanje (DSP, oglasne borze in oglasna omrežja) in deluje v interesu založnika. V številnih primerih lahko platforma za ponudnike SSP nudi tudi dodatne storitve, kot so komercialne pogodbe z oglasnimi borzami in centralizirano obračunavanje.
Stalna povezava
[Permalink]
URL, ki se nanaša na določeno spletno stran, članek ali objavo na blogu, katere povezava naj bi ostala nespremenjena tudi v prihodnosti.
Standardno obvestilo
[Boilerplate]
Standardno besedilo, ki pogosto vsebuje podrobnosti o podjetju, kot je matična številka podjetja, in se običajno vstavi v nogo dokumentov in spletnih strani.
Statični IP naslov
[Static IP Address]
IP naslov, ki ob vsaki ponovni prijavi uporabnika na internet ostaja enak. Glej tudi dinamični IP naslov.
Statistike v realnem času
[Real-time Data]
Statistike, kjer lahko oglaševalci ves čas spremljajo statistiko svojih spletnih strani ali oglaševalske akcije (na primer promet, število obiskovalcev ali število izvršenih akcij).
Stopnja dokončanja ogleda videoposnetka
[Video Completion Rate]
Razmerje med številom ogledov videa od začetka do konca in številom ogledov začetka videoposnetka.
Stopnja izgubljanja uporabnikov
[Churn Rate]
Meritev, ki se uporablja za izračun zadržanja potrošnikov. Podjetjem pomaga ugotoviti, koliko strank v določenem časovnem obdobju izgubljajo.
Stopnja konverzije
[CR; Conversion rate]
Povprečno število konverzij na klik oglasa, prikazano v odstotkih. Stopnjo konverzije se izračuna tako, da število konverzij delimo s številom skupnih klikov oglasov, ki jim je mogoče slediti v izbranem časovnem obdobju.
Stopnja napačne klasifikacije
[Misclassification Rate]
Metrika, ki nam pove odstotek opazovanj, ki jih je nek klasifikacijski model nepravilno predvidel.
Stopnja odprtih e-poštnih sporočil
[Open rate]
Meritev, ki nam pokaže, koliko ljudi je odprlo naša e-poštna sporočila. Najpogosteje se meritev računa v odstotkih z deljenjem števila odprtih e-poštnih sporočil s številom naslovnikov, ki smo jim sporočilo poslali.
Stopnja ogledov ene strani
[Bounce Rate]
Odstotek sej brskanja, ki se zaključijo po ogledu ene strani spletnega mesta. Uporablja se v analizi spletnega prometa. Gre za merilo, ki kaže na učinkovitost spletnega mesta pri spodbujanju uporabnikov k nadaljevanju obiska spletnega mesta. Izražen je v odstotkih in predstavlja delež obiskov, ki se končajo na prvi strani spletnega mesta, ki jo obiskovalec obišče.
Stopnja opustitve
[Abandonment Rate]
Izraz, ki se uporablja za opis dejavnosti obiskovalca na spletni strani, ki stran zapusti, preden zaključi želeno dejanje. Primer je opustitev spletnega nakupa, ki se nanaša na obiskovalce, ki v svojo spletno nakupovalno košarico dodajajo izdelke, vendar nakupa ne dokončajo.
Stopnja posredovanj
[Pass-along Rate]
Odstotek ljudi, ki pošlje naprej sporočilo ali datoteko.
Stopnja predvajanja videa
[Video Play Rate]
Razmerje med predvajanjem videa in številom ogledov strani, kjer se video predvaja.
Stopnja priporočil potrošnikov; NPS
[Net Promoter Score; NPS]
Meritev, kako verjetno bi nekdo priporočil podjetje ali storitev drugim na lestvici 1–10. Z uporabo te meritve zadovoljstva strank lahko podjetja ugotovijo, kako zvesti so potrošniki in kako vrednotijo izdelek ali storitev.
Stopnja vključenosti
[Engagement rate]
Metrika, ki meri stopnjo vključenosti uporabnikov. Pove nam, v kolikšni meri se ljudje odzivajo na vsebine, ki jih objavljamo. Dejavniki, ki merijo stopnjo vključenosti, so komentarji, všečki, deljenje vsebin in druge aktivnosti na družbenih omrežjih.
Stran rezultatov v iskalniku
[Search Engine Results Page; SERP]
Seznam rezultatov, ki jih prikaže iskalnik glede iskalno frazo, ki je bila vnešena v iskalnik. SERP prikazuje dve vrsti rezultatov in sicer plačane ter organske.
Stran, oblikovana za mobilne naprave
[Mobile First]
Oblikovanje strani na podlagi mobilnih naprav je strategija oblikovanja na podlagi potreb mobilnih uporabnikov. Namesto, da je spletno mesto ustvarjeno na podlagi namizne uporabniške izkušnje, se stran prilagodi v mobilno polje. Stran je ustvarjena tako, da predpostavlja, da je večina uporabnikov mobilnih.
Stran, prilagojena mobilnim napravam
[Mobile Responsive]
Strani, prilagojene mobilnim napravam, sestavlja tehnični pristop k oblikovanju spletnih strani, kjer se CSS uporablja za prilagajanje mesta napravi, na kateri je prikazana. Spletno mesto je največkrat najprej ustvarjeno za uporabnike namiznih računalnikov, nato pa je kasneje prilagojeno še za mobilne naprave.
Strategija »mobilno najprej«
[Mobile-first Strategy]
Podjetja pri pripravi svojih spletnih mest in drugih oblik digitalne komunikacije v ospredje postavljajo mobilno uporabniško izkušnjo.
Strategija ciljanja; Ciljanje
[Targeting strategy; Targeting]
Izbira potencialnih kupcev, ki jim želi podjetje prodajati izdelke ali storitve. Strategija ciljanja vključuje segmentacijo trga, izbiro primernih segmentov in določanje izdelkov, ki bodo ponujeni v določenih segmentih. Podjetja, ki ponujajo več izdelkov, lahko določijo, ali se bo v različnih segmentih prodajal splošen izdelek ali pa se bo prilagodil glede na raznolikost trga, zrelost, raven konkurence in pričakovan obseg prodaje.
Strežnik
[Server]
Namenska strojna in programska oprema, ki prek omrežne ali internetne povezave uporabnikom omogoča različne storitve (na primer serviranje spletnih oglasov ali izmenjevanje elektronske pošte).
Strojno prevajanje
[Machine Translation]
Strojno prevajanje je postopek, pri katerem računalniški program analizira besedilo in brez posredovanja človeka izdela ciljno besedilo. Izraza ne smemo zamešati z računalniško podprtim prevajanjem, ki zajema predvsem prevajalska namizja s pomnilniki prevodov. Sistemi za strojno prevajanje so se nekoč razvijali na podlagi pravil (leksikonov, oblikoslovnih in skladenjskih analizatorjev ter komponent za razreševanje večpomenskosti), danes pa so najbolj razširjeni prevajalniki, ki se učijo iz velikih količin že prevedenih besedil. Strojno prevajanje uporablja analizo naravnega govora (NLP) za prevajanje jezika v besedilnih in govornih pogovorih.
Strojno učenje
[Machine Learning]
Področje računalniške znanosti in umetne inteligence, ki se osredotoča na tiste oblike sistemov, ki se lahko učijo, odločajo in predvidevajo na podlagi podatkov. Strojno učenje računalnikom omogoča, da delujejo in se odločajo s pomočjo podatkov in ne eksplicitnega programiranja. Programi strojnega učenja so zasnovani tako, da se zaradi izpostavljenosti novim podatkom učijo in napredujejo skozi čas. Strojno učenje igra pomembno vlogo pri številnih novih tehnoloških dosežkih, kot so samovozeči avtomobili, računalniški vid ter sistemi za prepoznavanje govora.
Strojno učenje za oblikovanje
[Machine Learning for Design]
Umetna inteligenca s pomočjo strojnega učenja lahko pomaga pri oblikovanju kreativnih rešitev, tako da analizira vzorce v preteklih uspešnih projektih in uporablja te ugotovitve za ustvarjanje novih dizajnov, ki so verjetno učinkoviti. Ta pristop lahko pospeši in poenostavi oblikovalski proces ter omogoča boljše rezultate oglaševalskih kampanj.
Strojno zaznavanje
[Machine Perception]
Sposobnost sistema, da pridobi in dojame informacije iz okolja na enak način, kot to počne človek s svojimi čutili.
Stroški pridobitve nove stranke
[CAC; Customer Acquisition Cost]
Metrika, ki opredeljuje stroške, povezane s prepričevanjem kupca za nakup izdelka ali storitve. Večinoma vključuje stroške marketinga (tržne raziskave, analitika, pridobivanje in ohranjanje kontakta, oglaševanje), včasih pa je treba upoštevati tudi stroške izdelkov in prodaje. Metrika nam pomaga pri določanju vrednosti enega kupca za podjetje.