iPROM Slovar

IŠČI PO SLOVARJU

Računalniška inteligenca

[Machine Intelligence]

Računalniška inteligenca je krovni izraz za strojno in globoko učenje ter običajne algoritme.

Računalniški vid

[Computer Vision]

Računalniški vid je interdisciplinarno znanstveno področje, ki se ukvarja s tem, kako lahko računalniki pridobijo visoko raven razumevanja iz digitalnih slik ali videoposnetkov. Z vidika inženirstva si prizadeva razumeti in avtomatizirati naloge, ki jih lahko opravi človeški vidni sistem. Naloge računalniškega vida vključujejo metode za pridobivanje, obdelavo, analiziranje in razumevanje digitalnih slik ter ekstrakcijo visokodimenzionalnih podatkov iz resničnega sveta za izdelavo numeričnih ali simbolnih informacij, npr. v oblikah sklepov.

Računalniško ustvarjena grafika

[CGI; Computer Generated Imagery]

Računalniško ustvarjena grafika se nanaša na uporabo računalniških algoritmov in programske opreme za ustvarjanje vizualnih elementov, kot so 3D modeli, animacije in posebni učinki. Ta tehnika se pogosto uporablja v video produkciji za ustvarjanje realističnih prizorov, ki bi bili sicer težko ali nemogoče posneti v živo.

Računalništvo v oblaku

[Cloud Computing]

Področje informacijske tehnologije, pri katerem so dinamično razširljiva in pogosto virtualizirana računalniška sredstva na voljo kot spletna storitev. V osnovi koncept računalništva v oblaku združuje pojme programska oprema kot storitev (Saas), platforma kot storitev (Paas) in infrastruktura kot storitev (IaaS).

Rastrska slika

[Raster Image]

Rastrska slika je sestavljena iz številnih slikovnih točk ali posameznih gradnikov, ki tvorijo celotno sliko. JPEG, GIF, TIFF in PNG so najpogostejše vrste datotek rastrskih slik, ki jih je mogoče najti na spletu ali v tiskanih katalogih.

Razdrobljenost trga

[Market Fragmentation]

Vizija Henryja Forda, da en izdelek ustreza vsem, je že zdavnaj propadla. Paradigma, da je eno sporočilo primerno za vse, pa je preživela do danes. Končno tudi oglaševalci začenjajo sprejemati, da so različnim potrošnikom zanimivi različni elementi istega izdelka. En sam izdelek je lahko predstavljen na različne načine, od njegovih izpostavljenih prednosti do izbranih kreativ.

Raziskava ključnih besed

[Keyword Research]

Proces raziskovanja ključnih besed, izrazov ali besednih zvez, ki se nanašajo na določen subjekt in so kasneje uporabljene za oglaševanje.

Različica beta

[Beta Version]

Preizkusna različica izdelka ali storitve pred končno izdajo.

Različni uporabniki

[Users]

Celotno število različnih obiskovalcev določene spletne strani v nekem časovnem obdobju. Edini način za natančno merjenje tega števila je, da od obiskovalcev zahtevamo prijavo za dostop do spletne strani, zelo dober približek pa predstavlja podatek »doseg«.

Razprševanje

[Hashing]

Način za skrivanje osebnih podatkov pri izmenjavi med partnerji za oglaševalske tehnologije. Na primer, če oglaševalec od založnika zahteva, da z oglasi cilja uporabnike na e-poštnem seznamu, je mogoče njihove naslove skriti tako, kot da bi jih prevedli v drug jezik, ki ga razume le računalnik.

Razpršitev

[Atomisation]

Postopek razčlenitve, preoblikovanja in ciljanja vsebine na tak način, da jo je mogoče distribuirati prek različnih kanalov na različnih točkah uporabniške poti. Na primer, dolg informativni dokument je mogoče razdeliti na manjše kose in jih objaviti na blogih, v e-pošti ali prek družbenih medijev.

Raztegljiva pasica

[Expandable Banner]

Pasica, ki se poveča v trenutku, ko uporabnik klikne nanjo ali podrsa čez njo.

Razumevanje naravnega jezika

[NLU; Natural Language Understanding]

Razumevanje naravnega jezika je edinstvena kategorija analize naravnega jezika, ki vključuje modeliranje razumevanja človeškega branja oziroma razčlenjevanje in prevajanje vnosa po naravnih jezikovnih načelih. Cilj razumevanja naravnega jezika kot dela analize naravnega jezika je pomagati računalniku pri razumevanju predvidenega pomena jezika – ob upoštevanju njegovih posebnosti in slovničnih napak.

Razumevanje pomena besedila

[Textual Entailment]

Razumevanje pomena besedila je naloga naravnega procesiranja jezika, ki vključuje določanje, ali eno besedilo logično sledi iz drugega. To se pogosto uporablja za oceno zmogljivosti jezikovnih modelov pri razumevanju pomena in logičnih odnosov med besedili ter za reševanje nalog, kot so povzemanje, analiza argumentov in vprašanje in odgovor.

Razumevanje potrošnikov

[Customer Intelligence]

Postopek zbiranja in analiziranja informacij o strankah ter njihovih podrobnostih in dejavnostih, da bi ustvarili globlje in učinkovitejše odnose z njimi ter izboljšali odločanje prodajalcev.

RealAudio®; RealVideo

[RealAudio®; RealVideo]

Najstarejša in še vedno uporabljana tehnologija za poslušanje zvočnih vsebin ter gledanje video posnetkov v realnem času. Tehnologija omogoča neposredno predvajanje teh vsebin iz arhiva (»streaming«), prav tako pa tudi neposredno prenašanje videa in zvoka (»live streaming«).

Realno-časovno

[Real-time]

Termin, ki najpogosteje opisuje trenutne rezultate oglaševalske kampanje. Primer: oglaševalec potrebuje trenutne statistike o tem, kaj se dogaja z njegovo oglaševalsko akcijo, in ne statistike, ki se ustvarja v določenih časovnih intervalih (dnevno ali tedensko). Izraz najdemo tudi pri ogledovanju video vsebin, poslušanju zvoka, komuniciranju in drugih internetnih storitvah. V tem primeru se prenos in prikaz (predvajanje) podatkov izvajata v realnem času.

Registracija

[Registration]

Običajna je za spletna mesta, ki uporabniku nudijo oblikovanje edinstvenega profila, v katerem so shranjene njegove nastavitve ter druge nastavitve in vsebine, povezane s portalom. Uporaba profila omogoča uporabniku shranjevanje nastavitev in s tem lažjo izbiro pri naslednjem obisku ali pa mu na ta način spletno mesto nudi svojo storitev in je uporaba profila ozko povezana z varnostjo in identiteto (na primer spletna banka). Za registracijo se od uporabnika pobere osnovne podatke (ime, priimek, e-poštni naslov ipd.), na podlagi katerih se ustvarita uporabniško ime in geslo, ki služita za prijavo.

Repozicioniranje

[Repositioning]

Delovanje in komuniciranje podjetja s ciljem spremembe njegovega položaja oz. izdelka v glavah potrošnikov. Podjetja se za repozicioniranje odločajo zaradi različnih razlogov, med katerimi so prevelika konkurenca v obstoječi panogi, nastanek nove kategorije ali drugačno povpraševanje na trgu.

Retrospektivni petek; #FBF

[Flashback Friday; #flashbackfriday; #FBF]

Retrospektivni petek ima podoben pomen kot nostalgični četrtek (#TBT – Throwback Thursday). Oznako #FBF se uporabi, ko na družbenih omrežjih delimo fotografijo spominov, ki jih ne želimo pozabiti. #FBF uporabljajo osebe, ki so pozabile deliti fotografijo na nostalgični četrtek ali pa rade delijo svoje spomine.

Retvit; Poobjava

[Retweet]

Deljenje že objavljenjega sporočila na družbenem omrežju Twitter naprej svojim sledilcem. Poobjava je lahko v izvirni obliki ali z dodanim komentarjem.

Robno računalništvo

[Edge Computing]

Robno računalništvo omogoča obdelavo podatkov na robu omrežja, bližje viru podatkov. Ta pristop zmanjšuje zakasnitev, povezano s prenosom podatkov na osrednjo lokacijo za obdelavo, kar omogoča hitrejšo obdelavo podatkovnih tokov visoke hitrosti.

Robots.txt

[Robots.txt]

Besedilna datoteka, shranjena na strežniku spletnega mesta, ki komunicira z iskalnimi pajki. Robotom za indeksiranje (pajki) je povedano, katere datoteke in mape so lahko ogledane in katere ne. Robots.txt lahko indeksirane strani spletnega skrbnika omeji na želene strani.

Robotska avtomatizacija procesov

[RPA; Robotic Process Automation]

Programska oprema za avtomatizacijo, ki jo poganja umetna inteligenca, prevzame izvedbo preprostih, ponavljajočih se in dolgotrajnih rutinskih postopkov. Z uporabo robotske avtomatizacije procesov imajo zaposleni več časa za produktivne dejavnosti, ki ustvarjajo dodano vrednost za podjetje.

Robotska obdelava

[Robotics]

Robotska obdelava je interdisciplinarno področje, ki vključuje razvoj in uporabo robotov za izvajanje nalog, ki so običajno opravljene s človeško interakcijo. Umetna inteligenca igra ključno vlogo pri razvoju avtonomnih robotov, ki se lahko učijo, prilagajajo in izboljšujejo svoje delovanje.

Rotacija

[Rotation]

Pojavljanje spletnega oglasa v različnih časovnih obdobjih oziroma terminih. Vsakič, ko se spletna stran ponovno naloži, pride do nove rotacije. Če oglaševalec zahteva oglaševanje brez rotacije, je to ekskluziva.

RPK; Razmerje med kliki in prikazi

[CTR; Click-Through Rate]

Podatek, ki oglaševalcem predstavi učinkovitost spletnega oglasa. Pove, kolikšen delež uporabnikov je kliknil na oglas in si ogledal spletno stran oglaševalca (razmerje med številom klikov na oglas in številom prikazov/predvajanj oglasa). CTR izračunamo tako, da število klikov delimo s številom prikazov. Primer: prikazni oglas ima 13 klikov in 1000 prikazov, torej je CTR v vrednosti 13/1000 = 0,013 = 1,3 %).

Rudarjenje

[Mining]

Postopek pri tehnologiji veriženja blokov, ko uporabniki, ki premorejo ustrezno strojno opremo in znanje, z reševanjem algoritmov ustvarjajo nove konce verige. Ko uporabnik oziroma njegov računalnik najde ustrezno vrednost, pošlje predlog bloka ostalim uporabnikom v potrditev. To je še en korak v zagotavljanju varnosti trgovanja s spletnimi valutami, saj prepreči, da bi se bloki podvajali. Ker je rudarjenje zahtevno za uporabnika in za njegov računalnik, se mu trud povrne tako, da za nagrado prejme nekaj enot kriptovalute.