iPROM Slovar

IŠČI PO SLOVARJU

Facebook časovnica

[Facebook Timeline]

Funkcija v družbenem omrežju Facebook, ki uporabnikom omogoča časovni pregled vseh njihovih aktivnosti od trenutka, ko so se prijavili v omrežje. Časovnica združuje zid in informacije profila na eni strani. Uporabniku prijazna rešitev omogoča pregled dogodkov oz. aktivnosti v določenem dnevu, mesecu ali letu in s tem možnost obujanja spominov.

Facebook Oglas

[Facebook Ad]

Ena izmed možnosti oglaševanja na Facebooku. Gre za ustvarjanje oglasov, ki se ne pojavijo na časovnici naše strani na Facebooku, prikazujejo pa se uporabnikom, ki ustrezajo parametrom izbranega ciljnega občinstva. Izbiramo lahko med različnimi oglasnimi formati, za pripravo pa potrebujemo Ads Manager ali mobilno aplikacijo Ads.

Facebook promovirana objava

[Facebook Promoted Post]

Ena izmed možnosti oglaševanja na Facebooku. Objavo lahko enostavno promoviramo s klikom na gumb »Boost« oz. »Promoviraj objavo« na časovnici strani na Facebooku, vendar smo pri nastavitvah oglaševanja precej omejeni. Pri promociji objav znotraj Ads Managerja pa so omogočene tudi bolj napredne nastavitve – posebne ciljne skupine, razporeditev proračuna, podrobnejše statistike oglaševanja ipd.

Facebook upravitelj oglaševanja

[Facebook Ad Manager]

Oglaševalski vmesnik na Facebooku, ki dovoljuje upravljanje oglasov ter spremljanje analitike na Facebooku in Instagramu.

Facebook zid

[Facebook Wall]

Prostor na profilu, kjer uporabniki in njihovi prijatelji lahko delijo svoje misli, fotografije, spletne strani in video posnetke. Vidnost objav je lahko prilagojena določenemu občinstvu. Objave na časovnici se našim prijateljem pokažejo tudi na prvi strani, ki jo je Facebook poimenoval Vir novic (ang. News feed).

Filtriranje

[Filtering]

Na ravni oglasnega strežnika in izvedbe oglaševalskih akcij predstavlja filtriranje del ciljanja oglasov, ki preprečuje prikaz oglasa uporabnikom, ki ne ustrezajo določenim kriterijem (na primer določen operacijski sistem ali določena vrsta spletnega brskalnika). Na ravni procesiranja in obdelave statističnih poročil predstavlja filtriranje izključitev vseh aktivnosti robotov in drugih neprimernih podatkov, ki ne sodijo v končno statistično poročilo in tako tudi niso obračunani oglaševalcem.

Fino uravnavanje

[Fine-tuning]

Fino uravnavanje je postopek prilagajanja predhodno treniranega modela, kot je ChatGPT, na določeno nalogo ali domeno z dodatnim učenjem na manjšem naboru podatkov. Ta proces omogoča modelu, da se prilagodi na posebne zahteve naloge ali uporabnika, kar izboljša njegovo natančnost in uporabnost.

Flash™

[Flash™]

Računalniška tehnologija podjetja Adobe, ki je postala standard za animacijo, video, zvok ter druge večpredstavnostne in interaktivne vsebine. Nadomestil jo je HTML5.

Follow Friday

[Follow Friday]

Tedenska tradicija, ki poteka na družbenih medijih. Vsak petek z uporabo oznake #ff priporočate svojim sledilcem zanimive osebe, ki naj jim sledijo.

Fonetična analiza

[Phonetic Analysis]

Fonetična analiza je postopek raziskovanja in razumevanja zvokov, ki sestavljajo govor. V kontekstu prepoznavanja govora se fonetična analiza uporablja za razumevanje različnih zvokov, ki jih proizvaja govorec, in kako so ti zvoki povezani z besedami.

Forum

[Forum]

Spletna skupnost, kjer lahko uporabniki berejo in objavljajo svoja mnenja in poglede na določene teme.

Freemium

[Freemium]

Plačilna strategija, pri kateri je osnovni izdelek ali storitev (programska oprema, medij, igra ali spletna storitev) na voljo brezplačno, za »premium« del tega izdelka ali storitve pa je treba plačati.

Frekvenca

[Frequency]

Termin, ki pove, kolikokrat je isti uporabnik videl določen oglas v določenem časovnem obdobju. Frekvenca prikazovanja oglasnega sporočila na spletnem mediju pomeni, da lahko posamezen oglas uporabniku prikazujemo z natančno določeno frekvenco, saj se v zbirko podatkov zapisuje tudi to, kolikokrat je posameznik oglasno sporočilo že videl in kolikokrat ga mora glede na nastavitve še videti. Oglasni strežnik te podatke obdeluje in v nadaljevanju uporablja za ustrezno posredovanje oglasa posamezniku. Posamezniku lahko oglasno sporočilo prikažemo le enkrat ali pa večkrat, odvisno od ciljev akcije.

FTP; Internetni protokol za prenos datotek

[FTP; File Transfer Protocol]

Protokol FTP se uporablja za prenos datotek prek interneta. Najpogosteje se uporablja, ko uporabniki želijo, da datoteke prenesejo tudi drugi. Hkrati se uporablja tudi za nalaganje spletnih strani pri gradnji spletnega mesta ali za prenos digitalnih fotografij na spletno mesto za njihovo skupno rabo.