Samooglaševanje; Samopromocija

[Self-Promotion]

Ko ni prodanih oglasov, upravitelj spletne strani oglašuje bodisi svoje izdelke bodisi kaj drugega, kar je v njegovi lasti.

Segmentacija potrošnikov

[Customer Segmentation]

Proces združevanja potrošnikov v skupine po različnih kriterijih, npr. po demografiji, geografiji, vedenju, stopnji pripravljenosti za nakup ipd. Izbiro (kombinacije) kriterijev za segmentacijo smiselno prilagodimo glede na potrebe podjetja. Posamezniki, ki jih združimo v isti segment, naj si bodo čim bolj podobni po izbranih relevantnih kriterijih, segmenti pa med seboj čim bolj različni. Segmenti naj bodo merljivi, dobičkonosni, stabilni, dosegljivi ter usklajeni z vrednotami, s poslanstvom in z želenim pozicioniranjem na trgu.

Seja

[Session]

1) Zaporedje aktivnosti enega uporabnika na enem spletnem mestu. V sklop seje se štejejo vsi zahtevki posameznega uporabnika, pri čemer je lahko najdaljša neaktivnost 30 minut. Sejo enačimo z obiskom spletne strani, za najdaljši čas neaktivnosti pa ni nujno, da je nastavljen na 30 minut, in ga lahko posamezna podjetja po želji prilagodijo. 2) Zaporedje opravil, ki jih naredi uporabnik in jim lahko sledimo prek zaporedja spletnih mest. Primer: v eni seji lahko uporabnik obišče novičarsko spletno mesto, klikne na oglas in gre od tam na oglaševalčevo spletno mesto ter opravi nakup.

Selfie; Selfi; Sebek

[Selfie]

Fotografija samega sebe, navadno narejena z mobilnim telefonom, ki ga med fotografiranjem držimo v roki ali pa si pomagamo s selfi palico. Selfiji se ponavadi delijo na družbenih omrežjih, kot so Facebook, Twitter in Instagram.

Semantično ciljanje

[Semantic Targeting]

S semantičnim ciljanjem ugotavljamo, kaj je dejanski vsebinski kontekst, in na tej podlagi umestimo oglas, ki bo skladen s to vsebino. Če na primer na spletni strani piše sončno vreme, o čem je točno govora? O super počitnicah ob morju, o negi kože ali bi tam morda oglaševali polete na Florido? Pogosto se ga napačno enači s kontekstualnim ciljanjem.

SEO; Optimizacija spletnih strani za iskalnike

[SEO; Search Engine Optimization]

Tehnično spreminjanje kode, strukture in vsebine spletnih strani, predelave besedil ter pridobivanje kakovostnih vhodnih povezav, vse z namenom boljšega uvrščanja spletnih strani v organskih rezultatih spletnih iskalnikov.

Shockwave

[Shockwave]

Programska tehnologija za večpredstavnost oziroma računalniško animacijo. V preteklosti pogosta tehnologija za izdelavo spletnih oglasov, danes jo vse bolj nadomešča HTML5.

SIoT; Družbeni splet stvari

[SIoT; Social Internet of Things; Social Web of Things]

Dodajanje družbenih značilnosti internetu stvari. To je vključevanje naših družbenih življenj v internet povezanih stvari. Primer družbenega spleta stvari je televizijski sprejemnik, ki vas obvesti, da bo čez uro na sporedu vaša najljubša oddaja, obenem pa vam prikaže tudi prijatelje, ki jim je oddaja všeč, da si jo lahko skupaj ogledate.

Sistem za upravljanje z vsebino

[CMS; Content Management System]

Upraviteljem spletnih mest omogoča, da urejajo besedilo in slike na teh mestih brez specializiranega programerskega znanja jezika HTML. Te sisteme lahko ureja kdorkoli z minimalnim računalniškim znanjem prek internetne povezave.

Siva e-pošta

[Graymail]

Siva e-poštna sporočila so sporočila, na katera se je prejemnik sicer naročil, a jih v resnici ne želi prejemati. Gre za množična e-poštna sporočila, ki se po definiciji ne ujemajo z vsiljeno e-pošto (prejemnik je namreč “izbral” njihovo prejemanje). Zanimanje prejemnikov za to vrsto e-pošiljk se sčasoma zmanjšuje, zaradi česar se poveča verjetnost, da jo bodo prejemniki uvrstili med vsiljeno e-pošto. V nekaterih primerih lahko siva e-pošta obsega do 82 odstotkov prejetih e-poštnih sporočil povprečnega uporabnika.

Sivi seznam

[Greylisting]

Metoda, ki ščiti e-poštni račun pred nezaželeno pošto. E-poštni strežnik z uporabo metode sivega seznama začasno zavrne elektronska sporočila, ki so poslana z IP-naslova neznanega pošiljatelja. Legitimno sporočilo, ki je bilo poslano prek običajnega e-poštnega strežnika, nastavljenega po standardih RFC, bo po zavrnitvi v roku nekaj minut ponovno poslano in tokrat tudi uspešno dostavljeno.

Skica spletnega mesta; Žični model

[Wireframe]

Shematski prikaz videza spletnega mesta; predstavlja skeletni okvir spletnega mesta. Prikazuje postavitev in razporeditev vsebinskih elementov, vključno z elementi vmesnika in navigacijskimi meniji ter kako delujejo skupaj. Pri žični postavitvi ne gre za tipografski slog, barve ali grafiko spletnega mesta, saj je glavni poudarek na funkcionalnosti in vsebini.

Skrbnik strank

[Account Executive; Account Manager]

Oseba, ki v agenciji skrbi za izvajanje aktivnosti določenega naročnika. Skrbnik običajno podrobno pozna izdelke, storitve in cilje naročnika in svetuje pri učinkoviti izvedbi uspešnih promocijskih akcij in strategij.

Sledenje konverzijam

[Conversion tracking]

Orodje, ki prikazuje, kaj se zgodi, ko kupec klikne na vaše oglase: ali je kupil izdelek, se prijavil na e-novice, poklical vaše podjetje ali si prenesel aplikacijo. Ko stranka opravi dejanje, ki je ovrednoteno, se to imenuje konverzija.

Sledenje prek naprav

[Cross-Device Tracking]

Metoda, ki skuša identificirati internetne uporabnike, ki se nahajajo na različnih napravah (pametni telefoni, tablice, namizni računalniki). Cilj sledenja prek naprav je, da podjetje natančno ve, da je oseba, ki je uporabila pametni telefon X, ista oseba, ki je uporabila tudi tablico Y in prenosnik Z. To oglaševalcu omogoča primerno ponovno ciljanje kupcev.

Sledilec

[Follower]

Uporabnik družbenega omrežja, ki je naročen na spremljanje objav drugega uporabnika.

Slediti

[To follow]

Spremljati določenega uporabnika na družbenem omrežju.

Slepi obiski; Lažni obiski

[Fake pageviews]

Obiski uporabnikov, ki so na neko spletno stran prišli po pomoti, na primer zaradi zavajajočega oglasa, napačne spletne povezave ali pa so bili nevede samodejno preusmerjeni. Oglaševanje, katerega posledica so slepi obiski, sicer poveča obiskanost spletnih strani, ima pa zelo slab učinek tako pri prodaji kot tudi pri ugledu blagovne znamke.

Slikovna točka

[Pixel; px]

1) Najmanjša merska enota za vsako točko, ki sestavlja neko grafično podobo. Vsaka točka ima določeno svetilnost in/ali barvo. Dimenzije večine digitalnih oglasov se meri v slikovnih točkah. 2) Merilni piksel oziroma slikovna točka za sledenje ali ponovno trženje je del programske kode, ki se nahaja v transparentni točki na spletni strani ali določeni oglasni enoti ter se uporablja za sledenje uporabnikom, običajno se za ta namen uporablja piškotke. Priložena je spletnemu oglasu na spletni strani ali v elektronski pošti in omogoča merjenje števila prikazov oglasa (impressions), hkrati pa njeno merjenje zagotovi, da je bil oglas uspešno in v celoti prikazan.

Slogan; Geslo; Parola

[Slogan]

Besedna zveza oziroma stavek, ki izraža vse pomembne lastnosti nekega izdelka, podjetja itd. Običajno je to nosilna tema oglaševalske akcije in se pojavlja na pasici kot besedilo, na katerega lahko uporabnik klikne.

SMTP; Preprost protokol za prenos elektronske pošte

[SMTP; Simple Mail Transfer Protocol]

Protokol za pošiljanje elektronske pošte prek interneta.

Sorodno občinstvo

[Lookalike Audience]

Algoritmično zbrana skupina uporabnikov spletne skupnosti (na primer Facebook), ki so v enem parametru podobni drugi skupini članov. Je način doseganja novih ljudi, ki se zanimajo za podjetje, ker so podobni potrošnikom, ki so pomembni za to podjetje. Sorodno občinstvo je mogoče dobiti na več različnih načinov (na primer ljudje, ki so všečkali vašo stran na Facebooku ali obiskali vaše spletno mesto).

SOZ; Slovenska oglaševalska zbornica

[The Slovenian Advertising Chamber]

Nevladna organizacija v Sloveniji, ki zastopa interese oglaševalcev, oglaševalskih agencij in medijev. Zavzema se za visoke oglaševalske standarde in uveljavlja etiko v oglaševanju. V ta namen sprejema Slovenski oglaševalski kodeks in uveljavlja njegova določila. Organizirana je kot sodobna tripartitna organizacija. V okviru SOZ-a se člani združujejo v tri samostojna strokovna združenja: Slovensko združenje medijev (SZM), Slovensko združenje oglaševalskih agencij (SZOA) in Slovensko združenje oglaševalcev (SZO).

Splet 1.0

[Web 1.0]

Statični splet (static web), kjer je uporabnik pasiven prejemnik informacij s spletnih mest, ki jih ustvarjajo drugi.

Splet 2.0

[Web 2.0]

Opisuje svetovni splet, ki poudarja uporabniško ustvarjeno vsebino, uporabnost in interoperabilnost (pomeni, da spletno mesto deluje dobro z drugimi izdelki, sistemi in napravami) za končnega uporabnika. Termin se ne nanaša na posodabljanje tehnoloških specifikacij, temveč na spremembe v izdelovanju in uporabi spletnih strani. Tako lahko splet 2.0 omogoča uporabnikom interakcijo in sodelovanje drug z drugim v dialogu na družbenih omrežjih kot ustvarjalcev uporabniško ustvarjenih vsebin, kar je nasprotno prvi generaciji svetovnega spleta (splet 1.0), ko so bili ljudje samo pasivni prejemniki informacij. Primeri spleta 2.0 so družbena omrežja, wikiji, deljenje video vsebin, folksonomije, spletne aplikacije ipd. Tehnologije spleta 2.0 so omogočile, da je internet postal vse bolj odprta in prilagodljiva platforma za izražanje ter tako povzročil spremembe v ravnanju uporabnikov.

Splet 3.0

[Web 3.0]

Semantični splet, tretja generacija svetovnega spleta, imenovan tudi pametni splet. Podatki so distribuirani, razdrobljeni, vseprisotni na spletu. To je splet za ljudi in tudi pametne stroje (agente), ki znajo te podatke razumeti, analizirati in ponuditi ljudem.

Spletna analitika

[Web Analytics]

Merjenje, zbiranje, analiza in poročanje o internetnih podatkih za namene razumevanja in optimizacije spletne uporabe. Najpogosteje uporabljen sistem za spletno analitiko, ki je v osnovni različici brezplačen, je Google Analytics.

Spletna aplikacija

[Web app]

Kakršnakoli programska aplikacija, ki teče znotraj spletnega brskalnika ali pa je razvita s pomočjo programskih jezikov, ki se lahko izvajajo znotraj spletnih brskalnikov.

Spletna medijska agencija

[Web media agency]

Specializirana agencija za zakup oglasnega prostora in izvedbo oglaševanja v digitalnih (spletnih, mobilnih ipd.) medijih. Delovanje spletne medijske agencije temelji na »big data« podatkih, na osnovi katerih oblikujejo in izvajajo medijske strategije. Spletne medijske agencije pri svojem delu uporabljajo programsko opremo (programmatic ad buying) za združevanje poslovnih procesov na področju digitalnega oglaševanja (načrtovanje, zakup oglasnega prostora, ciljanje, analitika, realno-časovna optimizacija ipd.) v avtomatiziran proces. S programsko opremo se aplikativno povezujejo s spletnimi in mobilnimi mediji, oglaševalskimi mrežami, SSP-platformami itd.

Spletna revija

[Web Magazine; Zine]

Revije, objavljene na spletu. Pokrivajo zelo specifične teme in imajo zato tudi zelo specifično ciljno skupino.

Spletna serija

[Web Series]

Serija video vsebin s scenarijem, ponavadi v epizodah, pripravljena posebej za prikazovanje na internetu.

Spletna skupnost

[Web Community]

Družbene mreže se manifestirajo v spletnih skupnostih, ki omogočajo povezovanje prijateljev, znancev ali neznancev s sorodnimi zanimanji (na primer Facebook, Instagram, Twitter, Flickr ali YouTube).

Spletna stran

[Web Page]

Dokument na svetovnem spletu (www). Vsaka stran je identificirana z enkratnim URL naslovom (Uniform Resource Locator).

Spletni bonton

[Netiquette]

Pravila dostojnega obnašanja na internetu, predvsem v komuniciranju na družbenih omrežjih, prek elektronske pošte, pri objavljanju na forumih, komuniciranju prek klepetalnic ipd. (na primer pisanje z velikimi črkami, uporaba smeškov itd.).

Spletni brskalnik

[Web Browser]

Računalniški program, ki nam omogoča brskanje po spletu ter prikazovanje dokumentov HTML in večpredstavnih vsebin. Sodobni brskalniki podpirajo kombinacijo standardnih in novejših standardov HTML in XHTML, ki naj bi se enako prikazovali na vseh spletnih brskalnikih. Prvi brskalnik je začel delovati v letu 1991 pod imenom WorldWideWeb, postavil pa ga je Tim Berners Lee. Trenutno so najbolj razširjeni brskalniki Chrome, Firefox, Microsoft Internet Explorer, EDGE, Safari in Opera.

Spletni odnosi z javnostmi

[Spletni odnosi z javnostmi]

Prisluženo, neplačano medijsko poročanje na spletu z digitalnimi publikacijami, blogi in drugimi spletnimi vsebinami. Podoben je tradicionalnim odnosom z javnostmi, le da se dogaja na spletu.

Spletni ogled; Spletno raziskovanje izdelka

[Webrooming]

Nakupovalna praksa, kjer kupci raziščejo izdelek na spletu, kupijo pa ga v fizični trgovini. Gre za obratno logiko kot pri showroomingu.

Spletni pajek

[Web Crawler; Web Spider]

Program ali avtomatizirana skripta, ki brska po spletu na metodičen, avtomatiziran način. Drugi, manj pogosti izrazi zanj so mravlje (ants), samodejni indeksatorji (automatic indexers), boti (bots) in črvi (worms).

Spletni ponedeljek

[Cyber Monday]

Marketinški termin za ponedeljek, ki pride za zahvalnim dnevom v ZDA. Termin so skovala podjetja, da bi prepričala kupce v spletne nakupe. Običajno so na ta dan določeni izdelki ali skupine izdelkov občutno znižani. Gre za spletni odgovor na črni petek (Black Friday), ko trgovci ponudijo popuste v fizičnih trgovinah. Prvič je bil predstavljen 28. novembra 2005 v sporočilu za javnost spletne trgovine Shop.org z naslovom »Kibernetski ponedeljek hitro postaja eden največjih spletnih nakupovalnih dni v letu«.

Spletni seminar

[Webinar]

Točno določena vrsta spletne konference (spletna konferenca), kjer gre za enosmerno komunikacijo (od govornika do občinstva), občinstvo pa ima omejene možnosti interakcije z govornikom. Lahko pa je webinar tudi participativen, kar pomeni, da lahko z anketami ter s vprašanji in z odgovori poslušalci sočasno sodelujejo z govornikom.

Spletni strežnik

[Web Server]

Namenska strojna in programska oprema, ki je namenjena serviranju spletnih vsebin uporabnikom prek interneta.

Spletni vir; Novičarski vir

[News Feed]

Format podatkov, ki se uporablja za oskrbovanje uporabnikov s pogosto posodobljeno vsebino. Distributerji vsebin sindicirajo spletni vir, tako da se lahko uporabniki nanj naročijo. Izdelovanje kolekcij spletnih virov na enem mestu se imenuje združevanje. To pa delajo t. i. agregatorji.

Spletni začetnik

[Newbie]

Termin, ki označuje novega, ponavadi neizkušenega uporabnika.

Spletno mesto

[Web Site]

Mesto (lokacija) na svetovnem spletu (www). Vsako mesto vključuje domačo stran, ki je prvi dokument, ki ga vidi uporabnik, ko vstopi na spletno mesto. Mesto lahko vključuje še druge dokumente in datoteke. Vsako mesto ima v lasti in ga upravlja posameznik, podjetje ali organizacija.

Spletno ribarjenje

[Phishing]

Nezakonit način zavajanja uporabnikov, namenjen pridobivanju občutljivih podatkov (številka kreditne kartice, gesla, osebni podatki ipd.). Napadalec, ki spletno ribarjenje izvaja, skuša pridobiti podatke tako, da pod pretvezo prepriča žrtev o nujnosti posredovanja teh podatkov.

Spodbujen klik

[Incentivized Click]

Vrsta klika, kjer uporabnik klikne na oglas z namenom pridobitve neke prednosti zase. To se kaže v nižji kakovosti obiskovalcev spletne strani.

Spodnji del spletne strani

[BTF; Below The Fold]

Termin se uporablja tudi pri izdelavi spletnih strani in se nanaša na tisti del spletne strani, ki je viden brez premikanja z miško ali klikanja nanjo. Temu prostoru dajejo prednost tudi oglaševalci, saj gre za najbolj vidno mesto na spletni strani.

Sponzorirane povezave

[Sponsored Links]

Po modelu cena na klik (CPC) prek licitacij oglasnega prostora oglaševalci zakupujejo posamezne ključne besede in s tem oglasni prostor v iskalnih rezultatih spletnih iskalnikov. Pri tem so organski iskalni rezultati vidno ločeni od plačljivih iskalnih rezultatov. Primer tovrstnega oglaševanja predstavlja Google AdWords.

Sponzorstvo

[Sponsorship]

Oglaševalec plača sponzorstvo določene rubrike na spletni strani. Lahko gre za sponzorstvo z oglasi ali vsebinami, v katerem je omenjeno, kdo je sponzor.

Sporočilo za družbene medije

[Social Media Press Release; Social Media News Release]

Gre za preoblikovano tradicionalno sporočilo za medije. Vsebina je razporejena v sklope, slog ni tako uraden, vsebuje pa vse pomembne informacije.

Spremljanje družbenih medijev

[Social Media Listening; Social Media Monitoring]

Proces identifikacije in ocenjevanja, kaj je bilo na družbenih medijih povedanega o podjetju, posamezniku, izdelku ali blagovni znamki. Na voljo je kar nekaj orodij za spremljanje družbenih medijev, ki pomagajo pri iskanju pravih pogovorov in rešitev za probleme potrošnikov.

Spremljevalna naprava

[Companion Device]

Na področju nosljivih naprav je spremljevalna naprava tista, ki za zagotavljanje vseh funkcionalnosti potrebuje matično napravo, kot je pametni telefon. Njeno nasprotje je samostojna naprava, ki lahko vse naloge opravi sama. Spremljevalna nosljiva naprava za komunikacijo z matično napravo običajno uporablja standard Bluetooth.

SSP; Platforma za ponudnike

[SSP; Supply Side Platform]

Tehnološka platforma za centralizirano avtomatizirano prodajo oglasnega prostora širokemu naboru potencialnih oglaševalcev. Algoritem samodejne optimizacije donosa založnikom omogoča prodajo posameznega prikaza najboljšemu ponudniku po najvišji ceni. Platforma SSP je povezana z različnimi platformami za povpraševanje (DSP, oglasne borze in oglasna omrežja) in deluje v interesu založnika. V številnih primerih lahko platforma za ponudnike SSP nudi tudi dodatne storitve, kot so komercialne pogodbe z oglasnimi borzami in centralizirano obračunavanje.

Standard

[Standard]

Standarde spletnih oglasov (dimenzije, oblike in imena) določa združenje IAB (Interactive Advertising Bureau).

Standardno obvestilo

[Boilerplate]

Standardno besedilo, ki pogosto vsebuje podrobnosti o podjetju, kot je matična številka podjetja, in se običajno vstavi v nogo dokumentov in spletnih strani.

Statični IP naslov

[Static IP Address]

IP naslov, ki ob vsaki ponovni prijavi uporabnika na internet ostaja enak. Glej tudi dinamični IP naslov.

Statistike v realnem času

[Real-time Data]

Statistike, kjer lahko oglaševalci ves čas spremljajo statistiko svojih spletnih strani ali oglaševalske akcije (na primer promet, število obiskovalcev ali število izvršenih akcij).

Stopnja konverzije

[CR; Conversion rate]

Povprečno število konverzij na klik oglasa, prikazano v odstotkih. Stopnjo konverzije se izračuna tako, da število konverzij delimo s številom skupnih klikov oglasov, ki jim je mogoče slediti v izbranem časovnem obdobju.

Stopnja odprtih e-poštnih sporočil

[Open rate]

Meritev, ki nam pokaže, koliko ljudi je odprlo naša e-poštna sporočila. Najpogosteje se meritev računa v odstotkih z deljenjem števila odprtih e-poštnih sporočil s številom naslovnikov, ki smo jim sporočilo poslali.

Stopnja ogledov ene strani

[Bounce Rate]

Odstotek sej brskanja, ki se zaključijo po ogledu ene strani spletnega mesta. Uporablja se v analizi spletnega prometa. Gre za merilo, ki kaže na učinkovitost spletnega mesta pri spodbujanju uporabnikov k nadaljevanju obiska spletnega mesta. Izražen je v odstotkih in predstavlja delež obiskov, ki se končajo na prvi strani spletnega mesta, ki jo obiskovalec obišče.

Stopnja posredovanj

[Pass-along Rate]

Odstotek ljudi, ki pošlje naprej sporočilo ali datoteko.

Stopnja vključenosti

[Engagement rate]

Metrika, ki meri stopnjo vključenosti uporabnikov. Pove nam, v kolikšni meri se ljudje odzivajo na vsebine, ki jih objavljamo. Dejavniki, ki merijo stopnjo vključenosti, so komentarji, všečki, deljenje vsebin in druge aktivnosti na družbenih omrežjih.

Strategija »mobilno najprej«

[Mobile-first Strategy]

Podjetja pri pripravi svojih spletnih mest in drugih oblik digitalne komunikacije v ospredje postavljajo mobilno uporabniško izkušnjo.

Strategija ciljanja; Ciljanje

[Targeting strategy; Targeting]

Izbira potencialnih kupcev, ki jim želi podjetje prodajati izdelke ali storitve. Strategija ciljanja vključuje segmentacijo trga, izbiro primernih segmentov in določanje izdelkov, ki bodo ponujeni v določenih segmentih. Podjetja, ki ponujajo več izdelkov, lahko določijo, ali se bo v različnih segmentih prodajal splošen izdelek ali pa se bo prilagodil glede na raznolikost trga, zrelost, raven konkurence in pričakovan obseg prodaje.

Strežnik

[Server]

Namenska strojna in programska oprema, ki prek omrežne ali internetne povezave uporabnikom omogoča različne storitve (na primer serviranje spletnih oglasov ali izmenjevanje elektronske pošte).

Strojno učenje

[Machine Learning]

Področje računalniške znanosti in umetne inteligence, ki se osredotoča na tiste oblike sistemov, ki se lahko učijo, odločajo in predvidevajo na podlagi podatkov. Strojno učenje računalnikom omogoča, da delujejo in se odločajo s pomočjo podatkov in ne eksplicitnega programiranja. Programi strojnega učenja so zasnovani tako, da se zaradi izpostavljenosti novim podatkom učijo in napredujejo skozi čas. Strojno učenje igra pomembno vlogo pri številnih novih tehnoloških dosežkih, kot so samovozeči avtomobili, računalniški vid ter sistemi za prepoznavanje govora.

Stroški pridobitve nove stranke

[CAC; Customer Acquisition Cost]

Metrika, ki opredeljuje stroške, povezane s prepričevanjem kupca za nakup izdelka ali storitve. Večinoma vključuje stroške marketinga (tržne raziskave, analitika, pridobivanje in ohranjanje kontakta, oglaševanje), včasih pa je treba upoštevati tudi stroške izdelkov in prodaje. Metrika nam pomaga pri določanju vrednosti enega kupca za podjetje.