Deli

Optimizacija spletnih strani je priložnost tako za mala kot velika podjetja, da povečajo svojo prepoznavnost po eni strani in prodajo po drugi. Je zelo ugodna in izredno učinkovita metoda oglaševanja. Preden pridemo do zadovoljivih rezultatov, je potrebno poskrbeti za kar nekaj stvari ter paziti, da ne naredimo kakšne napake, ki so kar pogoste pri tistih, ki nimajo dovolj izkušenj in ne sledijo spremembam iskalnih algoritmov.

Zelo pomembno je, da je povezava do vaše spletne strani na prvi strani v iskalnikih. Zakaj je to pomembno? Več kot 80 % klikov se zgodi na prvi strani iskalnikov. Pa vas ni strah, da bo posle namesto vas dobila konkurenca? Rezultat bo:

Večji obisk -> večja prodaja -> večji dobiček

  Dejansko je ta številka še večja in to je bistven razlog, da si vsi želijo biti na prvi strani. Toda pozor!

Če ste na 1. strani iskalnikov, še ne pomeni, da boste »polovili« 80 % vseh klikov. To samo pomeni, da imata šele MOŽNOST, da ujamete nek delež teh klikov.

Kako se v povprečju razdeli obisk na prvi strani, si lahko pogledate na spodnjem grafu, ki prikazuje delež klikov glede na uvrstitev na iskalniku Google:

Kako velik kos pogače si trenutno odrežete vi? In koliko bi želeli?

Prav gotovo si želite biti na prvem mestu in dobiti 42,13 odstotkov (to je povprečje), a pot do tam je še dolga, imenuje pa se optimizacija spletnih strani.

V grobem lahko optimizacijo razdelimo na vsebinsko in tehnično ter off-site optimizacijo. Vsaka izmed njih je pomembna in prinese en del h končnemu rezultatu, zato je pomemben pravi pristop in dovolj znanja na vseh teh področjih.

Prva stvar, ki jo moramo narediti, preden začnemo z izvajanjem optimizacijskih postopkov, je analiza ključnih besed. Nujno je, da so ključne besede takšne, da so čim bolj povezane z vsebino vaše spletne strani in da so dovolj iskane. Pri izbiri ključnih besed poznamo dve strategiji:  t.i. head tail strategijo in t.i. long tail strategijo.

Head tail strategija se osredotoča na nekaj ključnih besed, ki imajo veliko iskanj. Zaradi tega je primerna za manjše in bolj ozko usmerjene spletne strani.  Primer besede: »prevajanje«.

Pri long tail strategiji pa se ne osredotočamo na besede, ki imajo veliko iskanj, temveč na veliko besed, ki imajo malo iskanj in so zelo specifične. Primer besed: »prevajanje iz španščine v slovenščino cenik«.

Long tail strategija se veliko bolje obnese, če gre za zelo veliko spletno stran, ki ima zelo širok nabor izdelkov, storitev oz. potencialnih ključnih besed, nedvomno pa to strategijo vedno najprej uporabimo, saj prinese razmeroma hitro rezultate.

Ne glede na izbrano strategijo – mimogrede, odločimo se lahko tudi za obe (kar je tudi najbolje), če je to smiselno –  je potrebno najprej poskrbeti za dobro vsebino na vaši spletni strani, saj samo dobra vsebina lahko prinaša dobre rezultate.

Ko uredite ta del, morate poskrbeti še za on-site optimizacijo, ki zajema kar nekaj stvari, a kot ključne lahko omenimo dobre meta podatke, iskalnikom prijazne URL naslove, urejene slike na strani, pravo izbiro h1, h2 in še nekaterih drugih tagov, »logična struktura« in enostavna dostopnost podstrani, pravilno ravnanje in preusmeritve nedelujočih stvari itd.

Ko je vse to urejeno sledi off-site optimizacija, kjer je bistveno to, da dobimo čim več kakovostnih povezav na našo spletno stran, a že pri vsebinski optimizaciji moramo misliti na to in stran narediti tako zanimivo, da bodo povezave do naše strani »nastajale« že same po sebi, saj jih bodo objavljali ostali, tako vaše stranke kot konkurenti na raznih forumih, blogih itd.

Vsekakor gre pri optimizaciji za zelo široko področje, ki ga težko ureja nekdo, ki se s tem ne ukvarja vsak dan. Če niste prepričani, kako se tega lotiti, nimate dovolj časa ali pa vam primanjkuje volje, se obrnite na podjetje, ki se ukvarja z optimizacijo, seveda bo najbolje, da pokličete kar nas ;)

Parodija na optimizacijo spletnih strani: 

 

 

 

 

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

O avtorju

Uroš Okorn, izvršni direktor, Dominatus, d.o.o.