Spoznajte, kako Instagram deluje, kako na njem komunicirajo globalne in slovenske blagovne znamke ter kakšen potencial ima omrežje za vas.
O vsebinah za Instagram: kaj deluje, pravila in inspiracija
Zagotovo poznate zgodbo o Instagram fenomenu @muradosmann. Za računom se skriva fotograf Murad Osmann, ki s svojo drago potuje po svetu. Slike kažejo različne turistične atrakcije in so vedno posnete na enak način: nova lokacija, posnetek v hrbet in držanje za roko. Z zgodbo sta si nabrala skoraj 4 milijone sledilcev.
Ali pa zgodbo, ki jo je na Instagramu začela ustvarjati @mommasgonecity? Glavni zvezdi sta malček Baeu in psiček Theo. Vizualna unikatnost je Jessici Shyba prinesla skoraj pol miljona sledilcev.
Če iščete inspiracijo, si poglejte še več uspešnih Instagram računov, ki so dojeli pravila igre v tekmi za pozornost Instagram uporabnikov.
Mogoče boste rekli: Pa saj to ni komunikacija blagovnih znamk!
A so blagovne znamke Red Bull (4,1 mio sledilcev), GoPro (7,6 mio sledilcev) in Starbucks (7,2 mio sledilcev) zagotovo dokaz, da upoštevanje spodnjih pravil daje rezultate.
Iz vseh uspešnih računov lahko sestavimo smernice, ki jim morajo blagovne znamke slediti, če želijo graditi bazo sledilcev in ustvarjati vpletenost:
- vizualna strategija (resnične zgodbe, behind-the scene fotografije, komunuciranje potrebe),
- kreativna fotografija,
- unikatnost,
- stalnost/kontinuiranost in
- konsistentnost (da sledilci razumejo, kaj lahko od vas pričakujejo).
Vpogled v Instagram statistike: število uporabnikov, stopnje vpletanja (engagement rate) in število sledilcev
Globalne statistike o številu Instagram uporabnikov in številu objavljenih/všečkanih fotografij, sicer kažejo mogočen potencial:
ki pa ga nekoliko uokvirijo podatki o Instagram uporabnikih v regiji, ki jih je pred kratkim na Netokracija.si objavila Ana Eterović Klemenčič:
- Slovenija: 75.000 uporabnikov
- Hrvaška: 175.000 uporabnikov
- Srbija: 50.000 uporabnikov
Facebook Audience Builder pa pokaže, da je potencial, ki ga lahko nagovorimo (M+Ž 13+ = 160.000; Ž 13+ = 90.000; M 13+ = 70.000). V obeh primerih je to razmeroma majhen doseg. Ko pa mu dodamo povezave na ostala družbena omrežja (deljenje, povezani računi), pridemo do večjih številk, ki vam lahko zagotovijo dodatno vidnost, ki jo gradite s komuniciranjem na družbenih omrežjih.
Kakšne pa so stopnje vpletanja?
Aktualne statistike, ki jih je objavil Forrester (2014 vs. 2015), pokažejo zavidljivo prednost Instagrama pred ostalimi družbenimi omrežji.
Podoben vpogled ponudi tudi primerjava, ki jo je naredil Socialbakers. Ta na Instagramu pokaže kar 50-krat višjo stopnjo vpletanja:
Kje se v zgodbi Instagram uporabnikov gibljejo slovenski profili?
Naj jih naštejemo zgolj nekaj (razporejenih po kategorijah):
- Instagram skupnost IGslovenia ima 25.900 sledilcev;
- ŠPORTNIKI: Tina Maze 59.700, Peter Prevc 31.599;
- MEDIJI: Had 14.900, Cosmopolitan 5.864, Grazia 3.470, Radio1 3.791, Elle 3.150, Val202 1.583;
- ŠPORTNA SKUPNOST: V formi z Alenko Košir 7.474, Elanskis 3.113, Elansnowboards 2.012;
- AVTOMOBILIZEM: Mercedes-Benz 7.924, Renault 1.778, Jaguar 218, Mini 171;
- TRGOVINA: Mömax 4.087, Ličila.si 3.700, Lidl 1.302, Hofer / Ferfud 1.244, Click2Chic.si 624 in
- TELEKOMUNIKACIJE: Si.mobil 1.118, Orto 719, Telemach 659, Itak 267.
Slovenski LIDL se v primerjavi z ostalimi LIDL profili giblje takole: s svojimi 1.302 sledilci dosega 0,09 % spletne populacije (oz. 1,7 % IG populacije).
Na Facebooku, ki v smislu dosega spletne populacije trenutno še vedno nosi krono najbolj uporabljanega družbenega omrežja, pa gre slovenskemu LIDL-u takole: s svojimi 201.007 všečki strani dosega 13,4 % spletne populacije (oz. 23,6 % FB populacije). Doseženi odstotek ga med analiziranimi Facebook stranmi uvršča na 2. mesto (za prvouvrščeno Malto, ki dosega kar 30,1 % FB populacije).
Oglaševalske možnosti, ki jih ponuja Instagram
Instagram je za podjetja vseh velikosti septembra 2015 aktiviral oglaševalske možnosti na globalnem nivoju. Tako smo končno prišli do točke, ko te možnosti niso več rezervirane zgolj za podjetja, ki v oglaševanje vložijo milijone (in še to zgolj v ZDA).
Integracija Instagram oglaševanja v obstoječo oglaševalsko platformo Facebooka je prinesla raznovrstne opcije ciljanja: glede na demografijo, interese, obnašanje, naprave, posebne javnosti, remarketing ipd.) tudi v Instagram oglaševanje.
Tako je logika zasledovanja ciljev z različnimi oglaševalskimi formati, ki smo jih v detajle spoznali že s Facebook oglaševanjem, postala realnost tudi pri Instagram oglaševanju: klik oglas, konverzija oglas, oglas za namestitev aplikacije, oglas za uporabo aplikacije in video oglas.
P.S.: Social Media Examiner je v poročilu o stanju industrije družbenih medijev (za leto 2015) pokazal, da namerava kar 52 % komunikatorjev povečati uporabo Instagrama. Ste med njimi? Ste že določili sredstva, ki jih želite vlagati v Instagram vsebine in Instagram oglaševanje? Če potrebujete pomoč, se nam javite!