Deli

Se še spomnite dveh mojih prigod iz preteklega zapisa? Kako pa se lahko sploh odzovemo na vpliv mobilnih naprav na nakupovanje? Na nove trende lahko reagiramo le v primeru,...

Mobilni-boom-in-nakupovanje-1-del-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Lucie-Pokorna

Mobilni_boom-LuciePokorna1

Se še spomnite dveh mojih prigod iz preteklega zapisa? Kako pa se lahko sploh odzovemo na vpliv mobilnih naprav na nakupovanje?

Na nove trende lahko reagiramo le v primeru, da smo pripravljeni razmišljati o novih izzivih, ki jih trendi prinašajo za naš posel. V nadaljevanju sem vam pripravila sem nekaj namigov in vprašanj, ki vam lahko pomagajo začeti …

1. Kdo so naši globalni konkurenti?

Ni več dovolj, da vemo, kaj in kako prodaja konkurent v sosednji ulici. Sodobnemu potrošniku je namreč relativno vseeno, ali bo njegov izdelek pripotoval iz Maribora ali iz Nizozemske, če so pogoji primerljivi oz. celo boljši. Bodite aktivni in raziščite ponudbe ter posebnosti vaših konkurentov. Kje so boljši od vas? Kaj bi se lahko sami izboljšali, da jih prehitite?

2. Kaj je dodana vrednost, ki jo kupcu lahko ponudimo, da ga prepričamo za nakup pri nas?

Zagotavljanje najnižje cene na globalnem trgu seveda ni vedno možno. Zato se moramo potruditi, da kupcu ponudimo neko drugo prednost – od izjemno prijaznega svetovanja v fizični trgovini, preko brezplačne poštnine pri spletnem naročilu, do možnosti vračila izdelkov brez (v Sloveniji še vedno prepogostega) kompliciranja ali neprijazne reakcije.

Če se vrnem k svoji prvi anekdoti z ležišči: čez nekaj dni sem se odpravila v drugo poslovalnico istega podjetja, ker sem se želela prepričati o svoji izbiri. Prodajalka pa je bila tako kompetentna, profesionalna in prijazna, da sem ležišče kupila kar direktno pri njej, kljub slabšim pogojem v primerjavi s spletnim nakupom.

3. Ali je naš spletni nastop prilagojen potrebam mobilne generacije?

Vprašanje danes ni več, ali potrebujemo mobilno stran. Danes se moramo vprašati, kako dobra je naša mobilna spletna stran.

Kupci, kot rečeno, splet uporabljamo kot pomoč pri nakupni odločitvi – ne pa nujno tudi za direktni spletni nakup. Poleg enostavne možnosti spletnega naročanja se torej moramo osredotočiti tudi na druge stvari: ali so na naši spletni strani navedene vse koristne informacije, ki bodo kupcu olajšale odločitev? Mogoče se splača razmisliti npr. o primerjalniku izdelkov, shranjevanju izdelkov na seznam želja (za kasnejši nakup oz. za uporabo tekom obiska naše fizične trgovine) …

Poleg lastne mobilne spletne strani moramo paziti še na to, da bomo prisotni tudi drugje na mobilnem spletu: Ali smo vidni na mobilnih napravah? Ali smo na prvi ali drugi poziciji na iskalnikih na mobilnih napravah? Ali imamo posebno strategijo za oglaševanje na mobilnih napravah?

Kakorkoli že prodajate, preko spleta ali v fizičnih trgovinah, mobilne naprave spreminjajo temelje vašega poslovanja! Kako pa se boste na to odzvali vi?

Deli

O avtorju

Lucie Pokorna je v iPROMu opravljala delo strokovne svetovalke za strateško svetovanje. Trženje v digitalnih medijih je spoznavala v evropski centrali podjetja Google na Irskem, kjer je bila odgovorna za češke in slovaške naročnike. V omenjenem podjetju je kasneje sodelovala pri razvoju globalnih izobraževalnih programov in skrbela za trening novih zaposlenih. Izkušnje je pridobivala tudi v podjetju Sixt v Münchnu, kjer je kot trenerka pripravljala in izvajala izobraževanja za servisni center s 400 zaposlenimi. Lucie je zaposlena kot poslovni analitik v družbi A1.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv