Gotovo ste na FB-ju že sodelovali v kakšni nagradni igri, promociji, aplikaciji podjetja oz. blagovne znamke. Če pa v njih še niste sodelovali, ste pa vsaj slišali za kakšno izmed njih. Pa ste se pri tem kdaj vprašali, zakaj so ene bolj, druge manj uspešne? Zakaj se o nekaterih tako veliko govori, zakaj so naketere […]
Gotovo ste na FB-ju že sodelovali v kakšni nagradni igri, promociji, aplikaciji podjetja oz. blagovne znamke. Če pa v njih še niste sodelovali, ste pa vsaj slišali za kakšno izmed njih. Pa ste se pri tem kdaj vprašali, zakaj so ene bolj, druge manj uspešne? Zakaj se o nekaterih tako veliko govori, zakaj so naketere dosegle vrtoglave številke v številu novih oboževalcev, pogovorov o njih, številu sodelujoči …?
Če boste spraševali strokovnjake za družabna omrežja, vam bodo naštevali pravila, načine, orodja, s katerimi boste zagotovo dosegli rezultate, ki bodo še boljši od teh, o katerih berete, slišite, se pogovarjate.
ZA VIRALNOST JE TREBA TVEGATI
Pa res vemo, kaj bo postalo viralno in kaj ne? Ja, vemo. Potrošnik je tisti, ki odloča o tem. Lahko torej uporabimo tisto, kar je delovalo, in postopek ponovimo? Težko, skoraj nemogoče.
Vse, kar lahko naredimo, je, da semena posejemo na prava mesta in s tem povečamo možnost, da nekaj postane viralno. Pri tem pa je nujno, da tvegamo. Brez tveganja tudi ni možnosti za viralni učinek. Torej je pravo vprašanje, kako narediti kampanjo viralno, ali ste pripravljeni tvegati. Pravi odgovor torej je …?
DOMINO’S PIZZA JE TVEGAL… IN PRODAJAL PICE PO VSEM SVETU!
Primer globalno uspešne FB kampanje ja gotovo kampanja restavracije s hitro prehrano, Domino’s Pizza, ko je 8. decembra lani praznovala 51. rojsni dan. V zgolj enem dnevu, kolikor je trajala, jim je uspelo na stran z naročili pripeljati več kot pol milijona FB uporabnikov. Kampanja je potekala na 19 mednarodnih trgih hkrati in v 10 različnih jezikih. Pri tem so uporabili 20 različnih FB strani, prilagojenih posamezni državi.
In rezultati? Ti so, po besedah Dennisa Maloneya, podpredsednika digitalnega marketinga pri Domino’s Pizza, presegli vsa pričakovanja. Na skoraj vsakem od izbranih trgov je šlo za dan rekordov; ali po številu naročenih pic ali po številu obiskov posamezne FB spletne strani. Po njegovih besedah je bilo povračilo investicije (ROI) fenomenalno.
Očitno je, do so pri Domino’s Pizza kar precej tvegali, ko so se, kot verjetno prva restavracija s hito prehrano na svetu, odločili za tako obsežno kampanjo znotraj družabnih omrežij, in to na mednarodni ravni. Takšno tveganje pa je prineslo rezultate, ki jih niti v sanjah niso pričakovali.
TUDI NAČRTOVATI JE TREBA
Pa da me ne boste narobe razumeli: seveda je potrebno tudi kampanje znotraj družabnih omrežij načrtovati in v naprej predvideti čim več stvari. Morda to v teh primerih velja še bolj kot za druge vrste kampanj. Vendar pri tem ne sme manjkati element tveganja, torej, da naredimo tisto nekaj, kar si drugi ne bi upali narediti. In rezultati zagotovo ne bodo izostali.