Veliko podjetij v Sloveniji (in tudi globalno) obravnava internet kot zadevo, ki je popolnoma ločena od ostalih kanalov prodaje in oglaševanja. Vse raziskave zadnjih treh let pa dokazujejo, da je dejansko prišlo do prepletanja realnega sveta s spletom.
INTERNET IN NAKUP V FIZIČNI TRGOVINI
Trend »research online, purchase offline« opažamo že več časa: potrošniki želen izdelek obsežno raziščejo preko spleta, preverijo tudi ponudbe različnih ponudnikov, potem si ga ogledajo »v živo« in ga kupijo v fizični trgovini:
- 52 odstotkov Špancev pred nakupom televizije raziskuje na spletu. Kupci v fizični trgovini, ki so pred nakupom raziskovali na spletu, potrošijo 33 odstotkov več denarja (http://www.thinkwithgoogle.com/insights/emea/library/studies/offline-shoppers-who-research-online-spend-more/).
- 53 odstotkov raziskovalnih aktivnosti, ki jih storijo Slovenci pred nakupom avtomobila, se zgodi na internetu (Valicon in iPROM, 2013).
Rast uporabe mobilnih naprav je prinesla še en nov trend – uporabniki prek mobilne naprave primerjajo cene in ponudbe ter iščejo podatke o izdelkih celo med nakupovanjem:
- Kupci v ZDA, ki brskajo po spletu preko mobilnih naprav med nakupovanjem v fizični trgovini, potrošijo 50 odstotkov več pri nakupu kozmetike, 40 odstotkov več pri nakupu gospodinjskih aparatov in 34 odstotkov več pri nakupu elektronike (http://ssl.gstatic.com/think/docs/mobile-in-store_research-studies.pdf).
Internet predstavlja relativno ugodno in predvsem zelo natančno, targetirano možnost pospeševanja prodaje tudi v fizičnih trgovinah. Z uporabo posebnih spletnih kuponov ali kod, ki kupcu zagotovijo na primer popust ali darilo ob nakupu v trgovini, lahko izmerimo tudi neposredne učinke spletnih aktivnosti. Nič torej ne ovira vaše spletne poti do potrošnika, ki raziskuje doma, na svoji tablici, in potem obišče vašo trgovino, že pripravljen na nakup.
Internet je že pred nekaj leti postal del vsakodnevnega življenja, ki je z nami (dobesedno) na vsakem koraku. Čas je, da tudi podjetja sledijo tem trendom.