Deli

Cilji

  • Povečati prodajo letalskih vozovnic z uporabo umetne inteligence in prvoosebnih podatkov, brez povečanja proračuna
  • Povečati konverzijsko stopnjo oglaševanja na 14 % (iz izhodiščnih 12 %)
  • Znižati strošek (CPA) na 1,90 € za prodano vozovnico
  • Uvesti avtonomen AI-model z ojačevalnim učenjem, ki v realnem času optimizira ključne parametre kampanje.

Ozadje

Ljubljana Airport FLY je napredna oglaševalska platforma, ki jo je Fraport Slovenija v sodelovanju z iPROMom vzpostavil leta 2021. Platforma je zasnovana kot digitalna infrastruktura za ciljno promocijo letalskih destinacij z ljubljanskega letališča.

Deluje na osnovi prvoosebnih podatkov družbe Fraport Slovenija, ki jih ta zbira, upravlja in aktivira znotraj iPROM Private DMP-ja, ter omogoča prikazno oglaševanje na več kot 60.000 uredniških spletnih medijih odprtega spleta. To ustvarja visoko relevantno, zaupanja vredno in razširjeno oglaševalsko okolje. Že od začetka je platforma uporabljala umetno inteligenco za osnovno ciljanje in optimizacijo. Leta 2024 pa je bila nadgrajena z mehanizmom ojačevalnega učenja (ang. reinforcement learning), ki omogoča, da se sistem sproti uči iz rezultatov in sam izboljšuje učinkovitost.

Izziv

Kako vzpostaviti sistem, kjer umetna inteligenca ne le podpira oglaševanje, temveč se sama uči, samostojno odloča in z vsakim prikazom povečuje poslovni učinek, brez dodatnega vložka?

Fraport Slovenija je želel z uporabo umetne inteligence, ki deluje dinamično in se sproti prilagaja uporabniškemu vedenju, nadgraditi platformo v smeri večje avtonomnosti, natančnosti in učinkovitosti.

Referenca- Ljubljana Airport FLY: Kako je umetna inteligenca z ojačevalnim učenjem povečala konverzije za 30 odstotkov - Fraport Slovenija - iPROM - Študije primerov

 

Rešitev: ojačevalno učenje kot jedro sistema

Leta 2024 je bila platforma Ljubljana Airport FLY nadgrajena s sistemom ojačevalnega učenja z metodo umetne inteligence, pri kateri se sistem sproti uči iz rezultatov, preizkuša različne odločitve in krepi tiste, ki prinašajo najboljši učinek.

Model v realnem času optimizira:

  • ciljanje uporabnikov na podlagi mikro vedenjskih signalov,
  • alokacijo proračuna glede na konverzijsko verjetnost,
  • izbiro in prilagoditev oglasnih kreativ ter
  • razporeditev prikazov po kanalih in v kontekstih.

Ojačevalno učenje je metoda umetne inteligence, pri kateri se sistem sproti uči iz rezultatov, in sicer s preizkušanjem različnih odločitev in krepitvijo tistih, ki prinašajo najboljši učinek.

V letu 2024 je platforma Ljubljana Airport FLY dosegla:

  • 29.064 prodanih letalskih vozovnic,
  • dokazano večjo natančnost distribucije in
  • bistveno izboljšanje ključnih kazalnikov učinkovitosti: cena na prodano vozovnico (CPA) se je po nadgradnji znižala z 2,06 € na 1,85 €, stopnja konverzije se je povečala z 12 % na 15,9 % in učinkovitost kampanje se je po nadgradnji izboljšala za 30 %.

Zakaj deluje?

Namesto da umetna inteligenca zgolj sledi vnaprej določenemu sistemu pravil, ojačevalno učenje omogoča, da se sama uči, katere strategije vodijo do večjega uspeha, in jih sproti vgrajuje v nadaljnje odločitve. To je razlika med avtomatizacijo in inteligenco: prva izvaja, druga se uči. Platforma Ljubljana Airport FLY s tem ne optimizira več le izvedbe medijskega zakupa, temveč celoten mehanizem pridobivanja kupcev.

Trenutni status

Ljubljana Airport FLY je danes največji oglaševalski sistem za turistične storitve v regiji.

Povezuje:

  • prvoosebne podatke Fraporta Slovenija (prek iPROM Private DMP-ja),
  • oglaševanje v zaupanja vrednem okolju uredniških spletnih medijev,
  • umetno inteligenco, ki sama uči in optimizira rezultate.

Deluje kot infrastrukturni model, ki temelji na podatkih, kontekstu in evolutivni optimizaciji.

Vizija za 2026

V letu 2026 bo Fraport Slovenija platformo Ljubljana Airport FLY, ki deluje kot trgovska medijska mreža (ang. retail media network), specializirana za področje turizma, ponudil tudi drugim ponudnikom turističnih storitev, kot so turistične agencije, hotelske verige in druga podjetja, ki delujejo na področju turističnih storitev.

Ti bodo pridobili dostop do:

  • naprednega, že naučenega AI-sistema,
  • visokokvalificiranega občinstva z izraženo nakupno namero in
  • infrastrukture, ki deluje neodvisno od zunanjih platform.

»Platforma Ljubljana Airport FLY predstavlja pomemben korak v smeri naše digitalne neodvisnosti in podatkovne suverenosti. Z lastno infrastrukturo in umetno inteligenco, ki se uči iz dejanskega vedenja uporabnikov, smo dosegli nov standard učinkovitosti, pri tem pa ohranili popoln nadzor nad komunikacijo s svojimi potniki. Zavedamo se, da prihodnost ne temelji več na hitrih oglaševalskih akcijah, temveč na sistemih, ki delujejo, rastejo in se nenehno izboljšujejo. Naša platforma Ljubljana Airport FLY ni le tehnološka nadgradnja, temveč strateška naložba v prihodnost komuniciranja v turizmu,« pojasljuje Monika Jelačič, vodja korporativnega komuniciranja v Fraportu Slovenija.

Platforma Ljubljana Airport FLY je z uporabo umetne inteligence, ki temelji na ojačevalnem učenju, dosegla 30-odstotno rast konverzij in prešla iz orodja v pametni sistem za trajno izboljševanje oglaševalskih rezultatov. Fraport Slovenija s tem vzpostavlja pametno infrastrukturo za digitalno oglaševanje, ki se sama uči, meri, prilagaja in povečuje donos.

Ciljano prikazno oglaševanje na osnovi lastnih oziroma prvoosebnih podatkov v uredniških spletnih medijih odprtega spleta je danes ena izmed najučinkovitejših in najbolj verodostojnih oblik digitalnega oglaševanja. Ljubljana Airport FLY dokazuje, da z lastno, neodvisno oglaševalsko infrastrukturo in premišljeno rabo umetne inteligence to ni zgolj mogoče, temveč tudi merljivo.