Na zahtevo

[On-demand]

Prikaz različnih vsebin (video in avdio), šele ko uporabnik poda zahtevo za prikaz s klikom na gumb »predvajaj«.

Nadzor blagovne znamke

[Brand Safety]

Cilj založnikov in oglaševalcev, ki želijo zagotoviti, da njihove blagovne znamke ohranijo svojo celovitost. Orodja za zaščito blagovne znamke avtomatizirajo postopek za preprečevanje pojavljanja spornih vsebin na straneh založnikov ter zagotovijo, da se oglasi z blagovno znamko ne pojavljajo ob spornih vsebinah.

Nadzorna plošča

[Dashboard]

Grafičen prikaz podatkov na uporabniku prijazen in pregleden način.

Nagrada za uspešno izvedeno kampanjo

[Success Fee]

Oglaševalec in agencija se lahko dogovorita, da dobi agencija v primeru doseganja ali preseganja zastavljenih ciljev določeno nagrado.

Nakupna pot potrošnika

[Buyer journey; Marketing journey]

Okvir, ki prikaže napredovanje potrošnika od raziskovalnega prek odločitvenega procesa do faze nakupa.

Nakupno vedenje potrošnika

[Consumer Buying Behavior]

Proces, v katerem se posamezniki odločajo, kaj, kdaj, kje, kako in od koga kupiti blago ali prejeti storitev. Vedenje vključuje duševno in fizično dejavnost, ki je potrebna za odločitev v procesu nakupa. Poznamo več različnih vrst nakupnih vedenj, ena izmed izstopajočih je impulzivni nakup, pri katerem potrošniki kupujejo brez premisleka in se za nakup odločijo v trenutku na podlagi zunanjih dražljajev, ki v potrošniku vzbudijo vznemirjenje in potrebo po takojšnjem nakupu.

Nakupovalna košarica; E-košarica; Košarica

[Shopping cart; Shopping basket; Basket]

Del programske opreme na spletni strani trgovine, ki omogoča obiskovalcem izbiro izdelkov za potencialni nakup. Košarica je vmesnik med spletno stranjo podjetja in njegovo bolj globoko infrastrukturo, ki potrošniku omogoča, da pregleda, izbere ali spremeni vsebino. Ob nakupu programska oprema izračuna vrednost skupnega naročila s poštnino in pakiranjem.

Naprava z napravo

[Machine-to-Machine]

Nanaša se na neposredno komunikacijo med napravami prek kateregakoli žičnega ali brezžičnega komunikacijskega kanala. V današnjih časih ta komunikacija pogosto poteka prek interneta stvari (IoT).

Napredni mobilni oglasi; Večpredstavni mobilni oglasi; Multimedijski mobilni oglasi

[Mobile Rich-Media Ad Interface Definitions; MRAID]

Standard, postavljen s strani IAB-ja, ki rešuje integracijo večpredstavnih oglasov, prikazanih v mobilnih aplikacijah na različnih platformah.

Napredni oglasi; Večpredstavni oglasi; Multimedijski oglasi

[Multimedi/Rich Media Ad]

Oglasi z bogatejšo grafiko, avdio ali video tehniko. V primerjavi s statičnimi ali z animiranimi spletnimi pasicami v formatu GIF ponujajo večpredstavni oglasi uporabniku možnost interakcije s spletno pasico, ne da bi pri tem zapustil spletno stran. Narejeni so z uporabo jezika HTML5. Oblike: raztegljivi oglasi, lebdeči oglasi, ohranjevalnik zaslona, video oglas, t. i. in-stream video oglas itd. Ti oglasi so učinkoviti zlasti za doseganje visoke stopnje klikov, utrjevanje prepoznavnosti blagovne znamke in neposredno interakcijo z uporabnikom.

Naslovljivo TV-oglaševanje

[Addressable TV]

Tehnologija televizijskega oglaševanja, ki omogoča selektivno nagovarjanje uporabnikov in prikazovanje različnih oglasov različnim segmentiranim ciljnim skupinam, ki gledajo isti televizijski program prek IPTV. Segmenti se lahko definirajo glede na vedenjske, demografske in geografske dejavnike.

Nativno oglaševanje

[Native Advertising]

Način spletnega oglaševanja, kjer skuša oglaševalec pozornost pridobiti tako, da potrošnikom ponuja oglasne vsebine, ki so v skladu z uporabniško izkušnjo glede na spletno mesto, kjer oglašuje. Oglasni formati so tako po obliki kot funkciji skladni z uporabniško izkušnjo. Namen tovrstnega oglaševanja je, da je plačljivo oglaševanje videti manj vsiljivo, s čimer se poveča verjetnost klikov na oglase.

Nebotičnik; Vertikalna pasica

[Wide Skyscraper; Vertical Banner]

Oglas v obliki pokončnega pravokotnika (dimenzija 160×600).

Negovanje potencialnih strank

[Lead Nurturing]

Proces razvijanja odnosa s kupci v vsaki fazi prodajnega lijaka in na vsakem koraku nakupne poti potrošnika. Osredotoča se na trženjska in komunikacijska prizadevanja pri poslušanju njihovih potreb ter zagotavljanju informacij in odgovorov, ki jih potrebujejo.

Neposreden odziv

[Direct Response]

Termin se uporablja za oglaševanje, katerega namen je pridobiti neposreden odziv, ki je specifičen in merljiv. Pri prikaznem oglaševanju na primer je neposreden odziv lahko klik na oglas, nakup, naročilo na e-novice ipd.

Neposredni programatični zakup

[Programmatic Direct]

Programska oprema za programatični zakup omogoča vnaprejšnji zakup zajamčenih prikazov digitalnih oglasov na določenih spletnih straneh založnikov. Pogosto pomeni neposreden dogovor med založnikom in oglaševalcem za premium oglasni inventar po fiksni ceni za določeno število prikazov.

Neposredno sporočanje; Spletni klepet

[Instant Messaging]

Oblika besedilne komunikacije v realnem času med dvema ali več uporabniki. Besedilo se prenaša prek računalnikov, ki so med seboj povezani v mrežo (na primer internet).

Nosljiva tehnologija

[Wearable Technology]

Obleke in modni dodatki, ki vključujejo napredne elektronske tehnologije, zaradi katerih imajo dodatne funkcionalnosti oz. lastnosti. So del interneta stvari, saj so del mreže fizičnih objektov ali stvari, ki imajo vključeno elektroniko, programsko opremo, tipala in povezljivost, ki jim omogoča izmenjavo podatkov s proizvajalcem, operaterjem in/ali drugo povezano napravo, pri čemer ni potrebno človeško posredovanje.

Nostalgični četrtek; #TBT

[#TBT; Throwback Thursday]

Ta kratica oziroma oznaka se uporablja v družbenih medijih, npr. Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, Reddit itd. Oznaka TBT se običajno uporablja ob četrtkih, ko uporabniki nalagajo fotografije ali video posnetke iz preteklih dogodkov.

Novičarski tok; Vir novic

[News Feed; Web Feed]

Neprekinjen tok podatkov, kjer se prikazujejo vsebine. Prikazane novice in informacije so uporabnikom ponujene glede na njihova zanimanja. Algoritmi in umetna inteligenca, ki se skrivajo v ozadju sistema, skrbijo, da vsak uporabnik dobi točno tisto, kar ga zares zanima. Novičarski tok oz. vir novic je verjetno najbolj poznan po trenutno največjem družbenem omrežju Facebook in tistim uporabnikom, ki do Googla dostopajo prek pametnih telefonov.