Deli

iPROM je pripravil novo analizo tehnoloških značilnosti naprav, s katerimi uporabniki interneta dostopajo do digitalnih vsebin. iPROM podatke beleži in obdeluje prek tehnološke platforme iPROM Cloud, raziskavo pa pripravlja že od leta 2004. Analiza ugotavlja, da se rast mobilnega dostopa do digitalnih vsebin upočasnjuje v primerjavi s prejšnjimi leti in da so računalniki še vedno ključni pri poglobljenem pregledovanju digitalnih vsebin. Med spletnimi iskalniki ohranja vodilni delež Chrome, Android je najbolj pogost operacijski sistem na mobilnih napravah, medtem ko na računalnikih prevladuje Windows.

»Mobilnost je v zadnjih letih spremenila spremljanje digitalnih vsebin. Prejšnja leta so hiter tempo rasti mobilnega dostopa narekovali mobilni operaterji s podatkovno vedno bolj privlačnimi paketi in dostopni pametni telefoni. Danes mobilne naprave ustvarjajo največ internetnega prometa, a se rast v zadnjem letu bistveno upočasnjuje. Uporabnik, ki se želi v digitalno vsebino poglobiti, to še vedno počne prek računalnika. Porast mobilnih naprav zato za oglaševalce pomeni le nov kanal, ki se mu morajo zaradi drugačnih zakonitosti prilagoditi; prikazno oglaševanje pa jim še vedno najučinkoviteje pomaga pri grajenju in utrjevanju prepoznavnosti ter pridobivanju povratnih informacij o uporabnikih,« ključne ugotovitve raziskave komentira Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v podjetju iPROM.

Ključne ugotovitve o tehnoloških značilnostih naprav

Rast mobilnega dostopa do digitalnih vsebin se upočasnjuje. V letu 2017 se je delež mobilnih naprav, ki jih slovenski uporabniki uporabljajo za dostop do digitalnih vsebin, povečal z 51,1 % na 56,5 %, kar v primerjavi s preteklimi tremi leti kaže na trend upočasnitve rasti. iPROM-ova letna primerjava je pokazala, da je delež mobilnega dostopa med letoma 2016 in 2017 zrasel za 5,4 odstotne točke, medtem ko je bila rast med letoma 2015 in 2016 večja, in sicer je znašala 15,3 odstotnih točk.

Primerjava naprav, s katerimi slovenski uporabniki interneta dostopajo do digitalnih vsebin

Namizni in prenosni računalniki so še vedno ključni pri poglobljenem pregledovanju digitalnih vsebin. Primerjava ogledanih strani na slovenskih spletnih medijih kaže, da jih uporabniki aktivneje ter bolj poglobljeno pregledujejo prek namiznih in prenosnih računalnikov, kar pomeni, da v celotnem procesu uporabe interneta računalniki še vedno ohranjajo vodilno vlogo, saj delež ogledanih strani prek računalnikov (72,0 %) ostaja na podobni ravni kot v lanskem letu.

Primerjava med napravami, uporabljenimi za medijsko potrošnjo digitalnih vsebin z računalniki in mobilnimi napravami

Slovenski spletni mediji sledijo mobilnemu trendu. Slovenski digitalni trg je na mobilni trend (t. i. mobile-ready) že bolje pripravljen, kar potrjujejo tudi podatki o mobilnih različicah slovenskih spletnih medijev. V letu 2017 je svoja spletna mesta mobilnim napravam prilagodila že večina (> 50 %). V obdobju zadnjih dveh let se je delež mobilnim napravam prilagojenih strani povečal za 36,2 odstotni točki.

Delež in trend rasti vsebin, prilagojenih mobilnim napravam

Chrome ostaja najbolj priljubljen brskalnik. Na namiznih in prenosnih računalnikih Chrome ohranja enak delež kot lani in prevladuje z 50,9 %. Firefox (24,0 %) in MSIE (15,2 %) izgubljata delež, in sicer na račun rasti uporabe brskalnika EDGE (4,6 %).

Uporaba in trend rabe spletnih brskalnikov na različnih napravah

Največ mobilnih naprav z operacijskim sistemom Android; na računalnikih prevladuje Windows. Veča se število mobilnih naprav, ki delujejo na operacijskem sistemu Android (76,2 %). Delež naprav z operacijskim sistemom iOS je v letu 2017 zabeležil padec v višini 9,2 odstotni točki v primerjavi z enakim obdobjem lani. Na namiznih in prenosnih računalnikih s 94,9 % kraljuje operacijski sistem Windows, od tega 42,0 % predstavlja različica Windows 10, ki je v tem letu prevladala nad različico Windows 7.

Delež uporabe in trend rabe operacijskih sistemov na različnih napravah

Metodologija raziskave

Podatki, na katerih temelji iPROM-ova analiza tehnoloških značilnosti naprav, s katerimi slovenski uporabniki interneta dostopajo do digitalnih vsebin, so vsako leto zajeti v enakem obdobju, in sicer aprila. Raziskava je bila izvedena na vzorcu 1,2 milijona slovenskih uporabnikov interneta in je po standardu organizacije IAB zajemala 14,2 milijarde meritvenih zahtevkov.

Množico pridobljenih podatkov o vedenju uporabnikov na tehnološki platformi iPROM Cloud, je iPROM analiziral s tehnološko rešitvijo iPROM AdServer, ki je namenjena distribuciji, ciljanju in sledenju oglasnega gradiva na spletu. Z učinkovitim podatkovnim rudarjenjem, ki vključuje tudi natančne vpoglede v vedenjske vzorce uporabnikov, lahko podjetja podrobno razumejo želje in pričakovanja svojih ciljnih skupin in skladno s tem načrtujejo svoje komunikacijske aktivnosti v digitalnih medijih.

Celotna raziskava je objavljena tukaj.


International Press Release: The Trend of Mobile Internet Access has Slowed Down in 2017 and Personal Computers Remain the Leader in Active Content Browsing (.pdf)

O podjetju iPROM

iPROM je vodilna slovenska agencija, specializirana za digitalno oglaševanje. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. Pripravljamo, organiziramo in izvajamo digitalne akcije, ki prinašajo merljive in dokazljive rezultate. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi v pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.

Naše rešitve zagotavljajo dokazljivo najboljšo porabo medijskih sredstev, ne glede na parametre uspešnosti, in to je eden izmed razlogov, zakaj smo danes vodilna spletna medijska agencija na trgu. Smo visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo digitalnih oglaševalskih akcij. Stalno vlaganje v razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Prepišite znake
captcha

Arhiv

iPROM kontakt

Za več informacij se obrnite na:

Maja Gorjanc

Direktorica korporativnega komuniciranja in marketinga