Prvič doslej se je na prvo mesto po priljubljenosti med uporabniki namiznih in prenosnih računalnikov povzpel brskalnik Chrome, ki mu danes zaupa že dobrih 35 odstotkov slovenskih uporabnikov spleta.
Najpomembnejše novice:
- Prvič doslej se je na prvo mesto po priljubljenosti med uporabniki namiznih in prenosnih računalnikov povzpel brskalnik Chrome, ki mu danes zaupa že dobrih 35 odstotkov slovenskih uporabnikov spleta.
- Raste delež rabe brskalnika Safari, kar gre pripisati priljubljenosti blagovne znamke Apple.
- Pri rabi operacijskih sistemov pridobiva pomembno mesto Mac OS X, ki ga ima nameščenega že 9,31 odstotka slovenskih uporabnikov spleta.
Letos je spletni brskalnik Chrome po priljubljenosti med slovenskimi uporabniki spleta, ki za brskanje uporabljajo namizne in prenosne računalnike, prvič doslej prehitel svojega večnega tekmeca Firefox. Danes Googlovemu brskalniku zaupa že več kot 35 odstotkov uporabnikov, kažejo iPROM-ovi najnovejši podatki o rabi spletnih brskalnikov in operacijskih sistemov med slovenskimi uporabniki spleta. Podatki se nanašajo na letošnji april, raziskava pa je bila izvedena s pomočjo programske opreme iPROM AdServer na vzorcu 1,45 milijona slovenskih uporabnikov interneta.
Končuje se vladavina Firefoxa – Slovenci za brskanje po spletu z namiznimi in prenosnimi računalniki najraje uporabljajo Chrome
Že zadnjih nekaj let zapored smo med slovenskimi internetnimi uporabniki priča stabilni in stalni rasti priljubljenosti brskalnika Chrome (Google), ki mu je januarja letos uspelo prehiteti Firefox (Mozilla). Tako je v maju Chrome zabeležil že 35,43-odstotni delež, Firefox pa le še 34,23-odstotnega.
Pada tudi priljubljenost brskalnika Internet Explorer (Microsoft). Iz nekdaj monopolističnega deleža ga po aktualnih podatkih sedaj uporablja le še 20,67 odstotka oziroma slaba četrtina slovenskih uporabnikov.
Na namiznih in prenosnih računalnikih se stabilno povečuje raba Applovega brskalnika Safari. Kljub temu, da je njegov 8,77-odstotni delež v celotnem kolaču še sorazmerno majhen, podatek vseeno nakazuje vse večjo priljubljenost (in tudi dostopnost) Applovih računalnikov med slovenskimi potrošniki.
Tehnološke značilnosti slovenskih spletnih uporabnikov
Pridobljeni podatki pričajo o pomembnih tehnoloških značilnostih namiznih in prenosnih računalnikov med slovenskimi uporabniki interneta. Analiza uporabljenih operacijskih sistemov kaže, da je še vedno daleč najbolj priljubljen sistem Microsoft Windows, ki ga skupaj uporablja kar 92,5 odstotka obiskovalcev spletnih medijev. Občutno pa se je povečal delež tistih uporabnikov, ki uporabljajo namizne in prenosne računalnike podjetja Apple z nameščenim operacijskim sistemom Mac OS X, ki mu pripada že 9,31-odstotni delež. V primerjavi s podatki iz januarja 2014 to pomeni, da je Mac OS X pridobil prek 100 odstotkov.
Uporabljena metodologija
Analiza je bila izvedena z rešitvijo iPROM AdServer, ki je namenjena distribuciji, ciljanju in sledenju oglasnega gradiva na spletu. Z njo iPROM neprestano spremlja tehnološke značilnosti naprav, s katerimi slovenski uporabniki dostopajo do spleta, in obenem sledi tudi vrstam brskalnikov, operacijskim sistemom in ločljivosti zaslonov. Analiza je bila opravljena maja 2015 na mesečnem vzorcu slovenskih uporabnikov interneta, ki je po standardu organizacije IAB zajemal 1,6 milijarde meritvenih zahtevkov.
iPROM bo v začetku junija 2015 podrobno predstavil tudi podatke o rabi interneta v Sloveniji s pomočjo mobilnih naprav.
###
International Press Release: Chrome Is the Browser of Choice for Slovenian Laptop and Desktop Users (.pdf)
O podjetju iPROM
iPROM je vodilni regijski ponudnik medijskih in tehnoloških rešitev za digitalno oglaševanje na odprtem spletu. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi ob pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.
iPROM je visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, analitičnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo oglaševanja v digitalnih medijih. Stalno vlaganje v tehnološki razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.