Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Spletna stran EKP v Sloveniji: http://www.eu-skladi.si/
Naziv operacije: Optimizacija procesov in organiziranosti podjetja iPROM
Kratica operacije: OPOP
Opis operacije z namenom in cilji operacije:
Operacija zajema celostno reorganizacijo poslovanja podjetja, s poudarkom na posodobitvi poslovnih procesov, ki bodo prispevali k prihranku časa, standardizaciji poslovanja ter doseganju večje dodane vrednosti. Slednje bo podjetju omogočilo izboljšanje metrik poslovanja na domačem trgu ter aktivnejše širjenje na tuje trge.
Celostna prenova organiziranosti teh procesov zajema:
- Osvežitev organizacijske sheme in določitev nosilcev procesov
Zajema pregled organizacijske sheme, morebitne izboljšave le-te, predvsem pa dosledna dodelitev odgovornosti nad posameznimi procesi v podjetju.
- Popis procesov in uvedba sistema kontrole nad izvajanjem
Na vseh ključnih poslovnih funkcijah se bodo procesi zapisali (business process mapping), modelirali ter optimizirali. Vsak proces bo imel svojega nosilca na podlagi organizacijske sheme, ki bo moral skrbeti za dosledno izvajanje procesa. Po potrebi se bodo uvedla tudi nova IT orodja za podporo izvajanja procesom.
Optimizacija procesov bo pokrivala naslednje ključne poslovne funkcije:
- Nabava – Optimizacija procesov nabave z namenom optimizacije stroškov, tako pri splošni nabavi, IT nabavi, kot tudi nabavi vezani na dejavnost.
- Marketing – Prenova obstoječih in uvajanje novih procesov, ki bodo podpirali generiranje novih »leadov« preko vseh ključnih digitalnih kanalov.
- Prodaja – Prenova prodajnih procesov, ki bo zajemala tako ustrezno identifikacijo potencialnih kupcev (priprava baz), kot tudi prilagojene in standardizirane prodajne materiale in orodja. Torej prenova poslovnih prodajnih procesov zajema določitev tržnih segmentov, seznama potencialnih strank, produktov, prodajnega procesa, stroška pridobitve stranke, življenjsko vrednost stranke, minimalnih naročil za posamezne produkte, prodajnih nagovorov ter drugih prodajnih elementov.
- Kadri – Posodobitev kadrovskih procesov za konstantno pridobivanje novega kadra, ustrezen »on-boarding« proces ter določanje kariernih ciljev. Prenova procesov bo vplivala tudi na novo sistematizacijo delovnih mest ter aktivnega vlaganja v večanje kompetenc kadra.
Dodatno je cilj v podjetju spodbuditi komunikacijo znotraj oddelkov in med oddelki, predvsem z vidika razumevanja novih inovativnih produktov in storitev ter kompetenc podjetij ter zbiranjem razvojnih idej. Končni cilj je razbiti »silose« znanja in poskrbeti za ustrezni pretok.
- Uvedba procesov vitkega poslovanja – Podjetje je v odlični poziciji za hitro širitev na tuje trge. Del poslovanja na tujih trgih že poteka, z uvedbo procesov vitkega poslovanja pa se bo ta širitev pospešila. Uvedba procesov vitkega poslovanja zajema procese »odkrivanja novih strank« za nove produkte na novih tujih trgih. Procesi zajemajo od postopka oblikovanja interne ekipe za »sondiranje« priložnosti, do procesa pogovora (»customer discovery«) z novimi potencialnimi strankami (»earlyevangelists«), pridobitvijo povratnih informacij za nadaljnji razvoj produktov in podobno. Ti procesi bodo namenjeni predvsem za povsem nove »programmatic« tehnološke produkte, ki jih razvija podjetje iPROM.
Finančna podpora:
Operacijo delno financira EU, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.
Rezultati operacije:
Izvedba operacij bo izboljšala konkurenčnost podjetja iz več vidikov in sicer vsaj:
- Povečanje dodane vrednosti na zaposlenega – Z optimizacijo procesov se bo povečala produktivnost podjetja, kar bo prispevalo k večji dodani vrednosti na zaposlenega, kar posledično pomeni tudi večjo konkurenčnost podjetja. Prav tako velja omeniti manjše število napak pri izvajanju storitev.
- Pridobivanje in izobraževanja kadrov – Dobri kadri so ključna konkurenčna prednost. S prenovo procesov se bo izboljšalo pridobivanje, izobraževanje ter večanje kompetenc obstoječega ter novega kadra. Podjetje bo lahko tudi bolj aktivno vlagalo v obstoječe kadre.
- Povečanje tehnološke prednosti na tujih trgih – Podjetje bo s prenovo procesov hitrejše inoviralo ter uveljavljalo inovacije na trgih, predvsem tujih trgih. To zajema tehnologije za izvajanje digitalnih kampanj. S prenovo procesov in standardizacijo storitve bo podjetje lahko serviralo povsem nov segment strank.
- Uvedba novih razvojnih projektov – Prenova procesov bo omogočala sistematični zagon novih strateških projektov, kar bo omogočili dodatne preboje podjetja. Novi procesi, kot so sistematično zbiranje in rangiranje novih idej ter dosledna izvedba bodo omogočali zagon tovrstnih novih razvojnih projektov.
- Kaizen in vitka kultura – S prenovo procesov se bo povečala konkurenčnost podjetja tudi zaradi izboljšanja kulture, ki bo vpeljevala vrednote neprestanega izboljševanja poslovanja, neprestano testiranje novih inovacij na trgu in podobno.
Načrtuje se, da bo izvedba operacije imela pozitivni vpliv na povečanje tržnega deleža predvsem na tujih trgih, povečanju prihodkov in dobičkonosnosti podjetja, povečanju dodane vrednosti podjetja in dodane vrednosti na zaposlenega ter novih zaposlitvah.