Deli

Nova iPROMova analiza o tehnoloških značilnostih naprav, s katerimi spletni uporabniki dostopajo do digitalnih medijev, kaže, da se je povprečni mesečni doseg slovenskih digitalnih medijev v letošnjem letu glede na leto poprej povečal za 18,73 odstotka, v primerjavi z letom 2019 pa za 56,75 odstotka. Slovenski uporabniki so do digitalnih medijev najpogosteje dostopali z mobilnimi telefoni, bolj poglobljene aktivnosti pa izvajali na računalniku.

»V zadnjem letu smo priča pospešeni digitalizaciji in vzponu stalno povezanega potrošnika v vseh generacijah, zato ne preseneča dejstvo, da se rast dosega slovenskih digitalnih medijev stopnjuje iz leta v leto, vse bolj pa postaja ključno doseganje uporabnikov na mobilnih telefonih z mobilnim oglaševanjem,« povečan doseg slovenskih digitalnih medijev pojasnjuje Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v iPROMu.

Chrome beleži izjemen skok v tržnem deležu

Brskalnik Chrome z rastjo za 16 odstotnih točk v letošnjem letu utrjuje prvo mesto med brskalniki in zavzema približno 66,80 odstotka celotnega tržnega deleža internetnih brskalnikov v Sloveniji.

S slabim 19-odstotnim deležem mu sledi brskalnik Firefox, ki je v primerjavi z lanskim letom utrpel padec za 6 odstotnih točk. Nekoliko bolj obetavno kaže Safariju, saj je njegov delež v primerjavi z lanskim letom zrasel za 0,5 odstotne točke.

Delež uporabe brskalnikov na različnih napravah v letu 2021 - iPROM - Press - Share

Trend rasti dostopa do digitalnih vsebin na mobilnih napravah se je skorajda ustavil

Digitalni pospeški so v letošnjem letu vplivali na penetracijo uporabe mobilnih naprav, ki kaže na močno nasičenost. Iz celotnega vzorca analiziranih uporabnikov digitalnih medijev jih kar 74,2 odstotka do vsebin v digitalnih medijih dostopa z mobilnimi telefoni, kar je za 0,6 odstotne točke več kot lani.

Delež uporabe naprav, s katerimi uporabniki dostopajo do vsebin v slovenskih digitalnih medijih - iPROM - Press

Največji delež uporabnikov za dostop uporablja pametne telefone z operacijskim sistemom Android, ki ohranja položaj vodilnega mobilnega operacijskega sistema v Sloveniji in z 71,90-odstotnim deležem vlada trgu mobilnih operacijskih sistemov. Applovemu mobilnemu operacijskemu sistemu (iOS) ob tem pripada 28-odstotni tržni delež.

Delež uporabe operacijskih sistemov na mobilnih napravah junija 2021 - iPROM - Press

Windows 10 med uporabniki najbolj priljubljen

Analiza uporabljenih operacijskih sistemov na osebnih računalnikih je znova pokazala, da uporabniki spleta v veliki večini prisegajo na operacijski sistem Microsoft Windows. V preteklem letu je sicer utrpel manjši padec (za 1,5 odstotne točke), na njegov račun pa je zrasel MacOS. Med različicami ostaja najbolj priljubljen Windows 10 z 71,69-odstotnim deležem, ki je v primerjavi s preteklim letom zrasel za 8,74 odstotne točke. Sledi ji različica Windows 7 z 11,60-odstotnim deležem, katere uporaba se je v letošnjem letu znižala za kar 8,63 odstotnih točk. Windows 8.1 je v času zadnje analize uporabljalo le še 3,16 odstotka uporabnikov.

Delež uporabe različic operacijskih sistemov na računalnikih junija 2021 - iPROM - Press

»Rezultati aktualne analize kažejo na to, da se trendi, ki smo jih zaznali v letu 2020 nadaljujejo tudi v letu 2021. Potrjujejo, da digitalni mediji resnični krepijo svoj položaj skozi povečan doseg na trgu, mobilne naprave pa postajo ključna točka stika z uporabniki digitalnih medijev,« zaključuje Ivanec.

Uporabljena metodologija

Podatki, na katerih temelji iPROMova analiza tehnoloških značilnosti naprav, s katerimi slovenski uporabniki interneta dostopajo do digitalnih vsebin, so vsako leto zajeti in analizirani v enakem obdobju (v tokratni analizi je to od junija 2020 do junija 2021). iPROM množico pridobljenih podatkov o vedenju uporabnikov spleta beleži in obdeluje s tehnološko platformo iPROM Cloud, analizo pa pripravlja že od leta 2004. Letošnja analiza je bila izvedena na vzorcu 1,6 milijona slovenskih uporabnikov interneta in je po standardu organizacije IAB zajemala 20,9 milijarde meritvenih zahtevkov.

O podjetju iPROM

iPROM je vodilni regijski ponudnik medijskih in tehnoloških rešitev za digitalno oglaševanje na odprtem spletu. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi ob pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.

iPROM je visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, analitičnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo oglaševanja v digitalnih medijih. Stalno vlaganje v tehnološki razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.

Deli

Arhiv

iPROM kontakt

Za več informacij se obrnite na:

Tanja Fon

Vodja korporativnega komuniciranja