Deli

Na trgih jugovzhodne Evrope, Nemčije in Avstrije še bolj prevladuje dostop do spleta prek mobilnih naprav, kaže nova iPROMova analiza tehnoloških značilnosti naprav uporabnikov spleta na tujih trgih.

Najnovejša analiza tehnoloških značilnosti naprav, s katerimi uporabniki v jugovzhodni Evropi (Italija, Slovenija, Hrvaška, Srbija, Črna gora, Bosna in Hercegovina, Severna Makedonija, Kosovo in Albanija), Nemčiji in Avstriji dostopajo do digitalnih medijev, razkriva močno prevlado mobilnega dostopa. Med brskalniki najbolj priljubljen ostaja Chrome, Microsoft Edge in Safari pa sta utrdila svoja položaja. Med mobilnimi operacijskimi sistemi je močno rast zabeležil iOS, ki je svoj delež povečal za več kot četrtino (25,9 %), Windows pa ostaja prevladujoč operacijski sistem na namiznih računalnikih.

Podatki kažejo, da je v letu 2024 delež dostopov do digitalnih medijev prek mobilnih naprav narasel na 76,11 odstotka, kar predstavlja povečanje za 5,6 odstotka v primerjavi z letom 2023. Nasprotno pa je uporaba namiznih računalnikov za dostop do digitalnih medijev zabeležila upad. Delež se je v letu 2023 zmanjšal za 4 odstotke in v letu 2024 predstavlja 23,89 odstotka.

Delež naprav, ki jih uporabniki uporabljajo za dostop do vsebin v digitalnih medijih v JV Evropi, Nemčiji in Avstriji - iPROM - Sporočilo za medije

Podrobna analiza razmerij med mobilnim in namiznim dostopom v različnih državah razkriva izrazite geografske razlike. V državah, kot so Črna gora (95,47 %), Albanija (94,89 %), Bosna in Hercegovina (91,11 %) ter Severna Makedonija (89,64 %), močno prevladuje mobilni dostop, medtem ko Nemčija (67,41 %), Avstrija (70,80 %) in Italija (77,89 %) sicer beležijo nižje deleže, čeprav mobilni dostop prevladuje povsod.

Delež uporabe mobilnih naprav po državah v regiji - iPROM - Sporočilo za medije

»Rezultati aktualne analize potrjujejo, da so strategije ‘mobilno najprej’ postale osrednjega pomena. Pametni telefon je zdaj prva naprava za dostop do digitalnih vsebin in naš stalni sopotnik v vsakdanjem življenju. Razlike, ki jih opažamo med bolj in manj razvitimi trgi, so predvsem posledica števila naprav, ki jih uporabniki uporabljajo. V regijah z visoko mobilno penetracijo je telefon pogosto edina naprava, s katero uporabniki dostopajo do interneta in digitalnih vsebin. Na bolj razvitih trgih pa računalniki še vedno ohranjajo ključno vlogo, zlasti ko gre za poglobljeno branje in analizo vsebin v digitalnih medijih,« pojasnjuje Tomaž Tomšič, vodja iPROM Labs.

Namizni računalniki ostajajo prva izbira za podrobno branje digitalnih vsebin

iPROMova analiza kaže, da so v jugovzhodni Evropi, Nemčiji in Avstriji namizni računalniki še vedno nepogrešljivi za temeljito raziskovanje in brskanje po vsebinah v digitalnih medijih, čeprav večina uporabnikov za prvi dostop do teh vsebin uporablja mobilne telefone. Prebiranje vsebin v digitalnih medijih prek namiznih računalnikov je več kot dvakrat intenzivnejše (2,03-krat) v primerjavi z aktivnostmi na mobilnih napravami, kar kaže, da pri poglabljanju v digitalne vsebine še vedno prevladujejo računalniki.

Chrome ohranja prevlado med spletnimi brskalniki

Deleži spletnih brskalnikov se počasi stabilizirajo, pri čemer razmerja med najbolj priljubljenimi brskalniki ostajajo zelo podobna tistim iz preteklega leta. Vodilni brskalnik po uporabi ostaja Chrome, ki je najbolj razširjen brskalnik v vseh analiziranih državah, kar potrjuje njegovo prevlado na trgu. Na drugem mestu sledi Microsoftov Edge, ki je utrdil svoj položaj kot drugi najbolj priljubljen brskalnik zaradi nenehnih izboljšav in integracije z ekosistemom Windows.

»V luči rastočih skrbi glede zasebnosti na spletu Safari in Mozilla Firefox izstopata s svojimi prizadevanji za zaščito zasebnosti uporabnikov. Safari je uvedel politike, ki znatno omejujejo uporabo piškotkov tretjih oseb, Firefox pa nadaljuje z razvijanjem funkcij, ki izboljšujejo varnost in zasebnost uporabnikov. Ta premik k rešitvam za višjo zasebnost brskalnikov kaže na pomemben trend na trgu, saj uporabnike čedalje bolj zanimajo rešitve, ki jim omogočajo boljši nadzor nad njihovimi osebnimi podatki,« še pojasnjuje Tomšič.

Razlike v uporabi spletnih brskalnikov v regiji so izrazite - iPROM - Sporočilo za medije

V Avstriji je delež uporabe brskalnika Chrome relativno nizek (41,87 %), medtem ko Microsoft Edge beleži višji delež (26,88 %). V Nemčiji ima Chrome manjši delež (42,07 %), pri čemer se uporabniki pogosto odločajo tudi za Firefox (22,04 %) in Edge (19,13 %). Italija sledi bolj razširjenemu vzorcu, kjer Chrome prevladuje s 63,55 odstotka. V državah regije Adriatik brskalnik Chrome močno prevladuje, zlasti v Severni Makedoniji (74,09 %), na Kosovu (73,36 %) in v Črni gori (71,98 %). V Albaniji izstopa višji delež brskalnika Safari (13,42 %), kar kaže na večjo priljubljenost Applovih računalnikov v tej državi.

iOS delež povečal za dobrih 25 odstotkov

Analiza uporabe mobilnih operacijskih sistemov kaže, da je iOS svoj delež povečal za 25,9 odstotka, pri čemer so največji porast zabeležile Italija (+9,6 o.t.), Albanija (+5,5 o.t.), Črna gora (4,9 o.t.) in Republika Srbija (+4,0 o.t.). Podatki torej kažejo, da tržni delež mobilnih Apple naprav na teh trgih raste.

Razmerja med operacijskimi sistemi osebnih računalnikov ostajajo podobna kot lani

Med napravami, s katerimi uporabniki dostopajo do digitalnih medijev v jugovzhodni Evropi, Nemčiji in Avstriji, na osebnih računalnikih še vedno prevladuje operacijski sistem Windows, ki v letu 2024 dosega 82,89-odstotni delež (rast za 1,54 o.t.). Mac OS ima 13,17-odstotni delež (padec za 1,97 o.t.).

»Opazimo lahko, da po številnih tehnoloških novostih, ki so v preteklosti krojile trende na področju uporabe tehnologije, prihaja do stabilizacije, saj so se ključni trendi med uporabniki že utrdili. Do uvedbe kakšnih novih prebojnih tehnologij in orodij lahko pričakujemo, da se je trg konsolidiral in da postaja vse bolj zrel. Ta stabilnost pa prinaša predvidljivost in omogoča razvijalcem, da se osredotočijo na optimizacijo funkcij in varnosti svojih izdelkov. Tržna zrelost omogoča uporabnikom večje zaupanje v izdelke, ki jih uporabljajo, in prinaša manj pretresov, kar lahko dolgoročno koristi celotni panogi,« zaključuje Tomšič.

Delež uporabe različic operacijskih sistemov na računalnikih v JV Evropi, Nemčiji in Avstriji - iPROM - Sporočilo za medije

Uporabljena metodologija

Letošnja iPROMova analiza je bila izvedena na vzorcu 86,3 milijona regijskih uporabnikov interneta in je po standardu organizacije IAB zajela 20,4 milijarde meritvenih zahtevkov. iPROM pridobljene podatke o vedenju uporabnikov spleta beleži in obdeluje s tehnološko platformo iPROM Programmatic Platform, ki jo uporablja na trgih jugovzhodne Evrope (Italija, Slovenija, Hrvaška, Srbija, Črna gora, Bosna in Hercegovina, Severna Makedonija, Kosovo in Albanija) ter na nemškem in avstrijskem trgu. Prek platforme iPROM Programmatic Platform družba iPROM dosega skupaj 95 odstotkov (približno 152,5 milijona) aktivnih uporabnikov digitalnih medijev.

O podjetju iPROM

iPROM je vodilni regijski ponudnik medijskih in tehnoloških rešitev za digitalno oglaševanje na odprtem spletu. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi ob pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.

iPROM je visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, analitičnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo oglaševanja v digitalnih medijih. Stalno vlaganje v tehnološki razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.

Deli

Arhiv

iPROM kontakt

Za več informacij se obrnite na:

Tanja Fon

Vodja korporativnega komuniciranja