Deli

Večina uporabnikov slovenskih digitalnih medijev do medijskih vsebin dostopa prek mobilnih naprav. Delež mobilnega dostopa namreč v letošnjem letu dosega že približno 83 odstotkov, kaže najnovejša analiza družbe iPROM. Kljub večji uporabi mobilnih naprav za dostop do digitalnih vsebin pa uporabniki za poglobljeno pregledovanje vsebin še vedno uporabljajo namizne računalnike, kjer je aktivnost za več kot dvakrat višja kot na mobilnih napravah. Hkrati v dnevnem povprečju uporabniki slovenskih digitalnih medijev preživijo petkrat več časa na namiznih računalnikih kot na mobilnih napravah.

Delež uporabe naprav glede na čas, preživet v slovenskih digitalnih medijih - iPROM - Sporočilo za medije

Mobilni dostop do digitalnih medijev rahlo zrasel, namizni računalniki ključni za poglobljeno brskanje

iPROMova analiza o tehnoloških značilnostih naprav, s katerimi uporabniki dostopajo do digitalnih medijev, kaže, da se je dostop do digitalnih medijev prvenstveno prek mobilnih naprav povečal še za štiri odstotke in letos presegel 83 odstotkov. Kljub večji uporabi mobilnih naprav za dostop do digitalnih vsebin pa za poglobljeno pregledovanje vsebin še vedno uporabljamo namizne računalnike, kjer je aktivnost brskanja za več kot dvakrat višja kot na mobilnih napravah.

Delež uporabe naprav, s katerimi uporabniki dostopajo do vsebin v slovenskih digitalnih medijih - iPROM - Sporočilo za medije

Uporabniki na namiznih računalnikih ob prebiranju spletnih vsebin preživijo petkrat več časa kot na mobilnih napravah

Glede na najnovejše podatke družbe iPROM namizne naprave še vedno prevladujejo v smislu časa, preživetega na spletu dnevno. Povprečen uporabnik prebiranju vsebin v slovenskih digitalnih medijih prek namiznega računalnika dnevno nameni 51 minut, medtem ko za to dejavnost na mobilnih napravah porabi 10 minut. pomeni, da uporabniki na namiznih računalnikih preživijo več kot petkrat toliko časa za iskanje informacij ali prebiranje vsebin kot na mobilnih napravah.

»Rezultati naše analize potrjujejo pristop mobilno najprej, a namizni računalniki ohranjajo ključno vlogo, ko gre za poglobljeno pregledovanje in iskanje informacij. Uporabniki ob iskanju informacij preživijo bistveno več časa na namiznih računalnikih kot na mobilnih napravah. Ta trend kaže na pomembnost zagotavljanja kakovostne uporabniške izkušnje v obeh okoljih, saj vsako od njiju služi različnim potrebam in načinom uporabe,« je rezultate analize pospremil Tomaž Tomšič, vodja iPROM Labsa.

Chrome še vedno vodilen spletni brskalnik, sledi Firefox

Chrome z 58,63-odstotnim deležem še vedno vodi med spletnimi brskalniki na namiznih računalnikih, čeprav je zabeležil blag padec v primerjavi z lanskim letom, ko je zavzemal 59,83 odstotka skupne razdelitve. Firefox je rahlo izboljšal svojo prisotnost na trgu, saj se je njegov delež povečal z lanskih 15,70 odstotka na 16,34 odstotka letos. Microsoft Edge prav tako kaže rahlo rast, saj se je njegov delež povečal za 1,17 odstotne točke, in sicer z 12,76 odstotka na 13,93 odstotka, medtem ko je Safari s prejšnjih 8,11 odstotka zabeležil manjši padec na 7,77 odstotka.

Delež uporabe brskalnikov na računalnikih junija 2024 - iPROM - Sporočilo za medije

Windows in Android ostajata vodilna operacijska sistema

Windows s 83,93-odstotnim deležem ostaja prevladujoč operacijski sistem na namiznih računalnikih. MacOS prav tako ohranja svoj položaj z 11,03-odstotnim deležem, medtem ko Linux predstavlja le 5,04-odstoten delež. Na mobilnih napravah kot operacijski sistem prevladuje Android s 57,14-odstotnim deležem, medtem ko iOS-u pripada 42,86-odstotni delež.

»Naši podatki kažejo na relativno stabilnost tržnih deležev operacijskih sistemov, kjer vsak sistem ohranja svojo nišo in prednosti, ki privabljajo specifične skupine uporabnikov. Windows ostaja izbira številka ena za tradicionalne namizne potrebe, medtem ko mobilna operacijska sistema Android in iOS nadaljujeta svojo bitko za prevlado na stalno rastočem trgu pametnih telefonov,« pojasnjuje Tomaž Tomšič.

Uporabljena metodologija

iPROM pridobljene podatke o vedenju uporabnikov spleta beleži in obdeluje s tehnološko platformo iPROM Cloud, analizo pa pripravlja že od leta 2004. Letošnja analiza je bila izvedena na vzorcu 1,69 milijona slovenskih uporabnikov interneta in je po standardu organizacije IAB zajela 20,3 milijarde meritvenih zahtevkov.

O podjetju iPROM

iPROM je vodilni regijski ponudnik medijskih in tehnoloških rešitev za digitalno oglaševanje na odprtem spletu. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi ob pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.

iPROM je visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, analitičnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo oglaševanja v digitalnih medijih. Stalno vlaganje v tehnološki razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.

Deli

Arhiv

iPROM kontakt

Za več informacij se obrnite na:

Tanja Fon

Vodja korporativnega komuniciranja