Deli

iPROM-ova junijska raziskava, ki spremlja tehnološke značilnosti spletnih uporabnikov, je zabeležila padec priljubljenosti Firefoxa, Googlov Chrome pa je doživel porast. Prvič, odkar v iPROM-u merijo tehnološke značilnosti, pa je znan tudi podatek o številu mobilnega dostopa do slovenskih spletnih medijev, ki je junija znašal že sedem odstotkov. V preteklih letih so bile te vrednosti manjše.

Priljubljenost Chroma raste, Firefoxa pa pada
Kot pri predzadnji, novembrski, analizi so v iPROM-u tudi tokrat prišli do ugotovitve, da priljubljenost Googlovega brskalnika Chrome med slovenskimi uporabniki interneta še naprej raste. Ta brskalnik je namreč pridobil še dodatne 3 odstotne točke v primerjavi z novembrom 2011 in s 23 odstotki ostaja trdno na tretjem mestu.

Brskalnik Firefox sicer ostaja na prvem mestu, a ne več tako suvereno kot novembra, saj je zabeležil upad priljubljenosti za 4 odstotne točke (z 41 na 37 odstotkov), za zgolj eno odstotno točko ga za rep lovi drugi na lestvici, Internet Explorer. Njegova priljubljenost ostaja na približno enaki ravni kot sedem mesecev nazaj.

Gibanje priljubljenosti treh največjih brskalnikov od januarja 2004 do junija 2012 (vir: iPROM)

Analiza je bila izvedena z rešitvijo iPROM AdServer, namenjeno distribuciji, ciljanju in sledenju oglasnega gradiva na spletu.

Trend v porastu – mobilni dostop do slovenskih spletnih medijev
Med rezultate analize je tokrat vključen tudi podatek o mobilnem dostopu do slovenskih spletnih medijev, ki je junija znašal sedem odstotkov. Glede na napravo, ki je bila uporabljena za dostop do njih, je več kot polovica (53 odstotkov) telefonov z operacijskim sistemom Android, z 12 oziroma 11 odstotki sledijo iPadi oziroma telefoni iPhone. 13 odstotkov pa je takih, ki so do slovenskih spletnih medijev dostopali z navadnimi mobilniki (dostop WAP).

Mobilni dostop do slovenskih spletnih medijev glede na uporabljeno napravo, junij 2012 (vir: iPROM)

Najpogosteje uporabljane ločljivosti zaslonov
Najpogosteje zabeleženi ločljivosti pri uporabnikih sta tudi tokrat 1024×768 točk (16 odstotkov) in 1280×1024 točk (15,5 odstotka), ki je značilna za 17- in 19-palčne zaslone. Sta pa obe zabeležili manjši padec v primerjavi z novembrsko analizo (18 oziroma 17 odstotkov).

S po 12 oziroma 9 odstotki sledita ločljivosti 1366×768 oziroma 1280×800 točk, značilni za prenosne računalnike, tema sledi ločljivost 1680×1050 točk (8 odstotkov), značilna za 20- in večpalčne zaslone. Sledijo zasloni z ločljivostjo 1440×900 točk (6 odstotkov), ki so značilni za novejše prenosnike. Enako kot prejšnjič, to je 7 odstotkov, pa so dosegli tudi zasloni z ločljivostjo Full HD (1920×1080 točk).

Ločljivosti zaslonov uporabnikov slovenskih spletnih medijev, junij 2012 (vir: iPROM)

Analiza uporabljanih operacijskih sistemov
Analiza operacijskih sistemov je pokazala, da večina uporabnikov še vedno prisega na operacijske sisteme Microsoft Windows. Se je pa nekoliko spremenilo razmerje med tremi najpogosteje uporabljenimi različicami tega sistema. Če se je lani novembra različica Windows XP uvrstila na prvo mesto s 46 odstotki, je v juniju letos z 42 odstotki padla na drugo mesto. Na vrhu se je tako znašla različica Windows 7, katere uporaba se je zvišala za kar sedem odstotnih točk. Na tretjem mestu je Windows Vista s petimi odstotki (lani novembra jo je uporabljalo sedem odstotkov uporabnikov).

Metodološki podatki
iPROM s programsko opremo iPROM AdServer neprestano spremlja tehnološke značilnosti računalnikov uporabnikov slovenskih spletnih medijev, obenem pa preverja tudi tipe brskalnikov, operacijske sisteme in ločljivosti zaslonov. Analiza je bila opravljena junija 2012, tedenski vzorec pa je po standardu IAB zajemal 779 milijonov meritvenih zahtevkov.

O podjetju iPROM

iPROM je vodilni regijski ponudnik medijskih in tehnoloških rešitev za digitalno oglaševanje na odprtem spletu. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi ob pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.

iPROM je visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, analitičnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo oglaševanja v digitalnih medijih. Stalno vlaganje v tehnološki razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.

Deli

Arhiv

iPROM kontakt

Za več informacij se obrnite na:

Tanja Fon

Vodja korporativnega komuniciranja