Na prvem mestu priljubljenosti ostaja brskalnik Microsoft Internet Explorer, ki ga uporablja 52 odstotkov uporabnikov. Najbolj razširjena je še vedno različica 6 (26 odstotkov), čeprav se je število njenih uporabnikov zmanjšalo za 42 odstotkov v primerjavi z letom prej, tik za njo pa ji sledi različica 7 (25 odstotkov). Uporabniki Firefoxa očitno tudi letos prisegajo na najnovejšo različico brskalnika, saj jih ima skoraj 77 odstotkov naloženo tretjo različico, ki je s 33-odstotnim deležem na prvem mestu celo prehitela lani najbolj priljubljen Internet Explorer 6.
Analiza rezultatov meritev je pokazala, da velika večina uporabnikov spletnih medijev še vedno uporablja operacijski sistem Microsoft Windows XP, ki s skoraj 80 odstotki močno vodi na lestvici najbolj razširjenih operacijskih sistemov. Sledi mu Microsoft Windows Vista s 14 odstotki, ki je tako podvojil lansko penetracijo. Microsoftovi operacijski sistemi Windows poganjajo kar 94 odstotkov računalnikov slovenskih spletnih obiskovalcev.
iPROM je v svoji raziskavi ugotovil še, da največ uporabnikov spletnih medijev še vedno uporablja ločljivost zaslona 1024×768 pik (34 odstotkov), sledijo pa uporabniki z zasloni ločljivosti 1280×1024 (22 odstotkov), kjer gre večinoma za 17- in 19-palčne zaslone LCD. Ti odstotki se v primerjavi z lanskimi rezultati niso spremenili. Ločljivost 1280×800, značilna za prenosne računalnike s 15,4-palčnimi širokimi zasloni, je prisotna pri 12 odstotkih uporabnikov, kar predstavlja 33-odstotno povečanje glede na leto 2008. Sedem odstotkov uporabnikov pa uporablja zaslone ločljivosti 1680×1050, ki je značilna za 20- in 22-palčne široke zaslone ter nekatere 17-palčne prenosne računalnike.
iPROM je na podlagi meritev opisal profil povprečnega uporabnika slovenskih spletnih medijev. Ta uporablja operacijski sistem Microsoft Windows XP, zaslon ločljivosti 1024×768 oziroma 1280×1024 in brskalnik Microsoft Internet Explorer 6 oziroma Firefox 3.
iPROM s programsko opremo iPROM AdServer stalno spremlja tehnološke značilnosti računalnikov obiskovalcev slovenskih spletnih medijev, obenem pa preverja tudi tipe brskalnikov, operacijskih sistemov in ločljivosti monitorjev. Analiza je bila opravljena v začetku januarja 2009, tedenski vzorec pa je po standardu IAB zajemal 120 milijonov meritvenih zahtevkov.
O podjetju iPROM
iPROM je vodilni regijski ponudnik medijskih in tehnoloških rešitev za digitalno oglaševanje na odprtem spletu. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi ob pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.
iPROM je visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, analitičnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo oglaševanja v digitalnih medijih. Stalno vlaganje v tehnološki razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.