Brskalnik Chrome je v veliki prednosti, saj ga za brskanje po spletu uporablja že več kot polovica slovenskih uporabnikov spletnih medijev, kažejo podatki podjetja iPROM. Chrome se je na prvo mesto po priljubljenosti med brskalniki v Sloveniji povzpel lani in premagal Firefox. Tega danes uporablja le še četrtina slovenskih uporabnikov spletnih medijev.
iPROM-ovi podatki o tehnoloških značilnostih uporabnikov slovenskih spletnih medijev kažejo na precejšnjo prednost brskalnika Chrome, saj ga za brskanje po spletu danes uporablja že več kot polovica (50,9 odstotka) slovenskih uporabnikov spletnih medijev. Že zadnjih nekaj let smo priča stabilni in stalni rasti Googlovega brskalnika, ki se je na prvo mesto po priljubljenosti med brskalniki v Sloveniji povzpel lani aprila, ko je s prestola izpodrinil večnega tekmeca Mozillo Firefox. Letos se je Chromova prednost le še utrdila.
Delež Chroma je v dobrem letu dni zrasel kar za 15 odstotnih točk. Sodeč po avgustovskih podatkih, ga za brskanje preko namiznih in prenosnih računalnikov uporablja že 50,9 odstotka slovenskih uporabnikov spleta. Priljubljenost drugouvrščenega Firefoxa, ki ga je še lani uporabljalo 34 odstotkov uporabnikov, pa je letos precej padla in ga danes uporablja le še četrtina oziroma 25,9 odstotka uporabnikov. Priljubljenost Microsoftovega brskalnika Internet Explorer ostaja daleč zadaj, uporablja ga le še 17 odstotkov slovenskih uporabnikov spletnih medijev.
Tomaž Tomšič, direktor razvojnega oddelka v podjetju iPROM, močno rast priljubljenosti brskalnika Chrome utemeljuje: »Vse večjo priljubljenost Chroma na račun Firefoxa je, še posebej v lanskem letu, mogoče pripisati tudi dejstvu, da je imel Firefox poleg opazno počasnejšega delovanja v primerjavi s tekmeci veliko težav tudi z zagotavljanjem spletne varnosti. Nad tem se je pritoževalo veliko število uporabnikov, kritike pa je bil deležen tudi v medijih.«
Uporabljena metodologija
Pridobljeni podatki se nanašajo na letošnji avgust, ko je bila raziskava izvedena na 96 odstotkih slovenskih uporabnikov slovenskih spletnih medijev in je po standardu organizacije IAB zajemala 1,8 milijarde meritvenih zahtevkov. Analiza je bila izvedena s programsko rešitvijo iPROM AdServer, ki je namenjena distribuciji, ciljanju in sledenju oglasnega gradiva na spletu. Z njo iPROM neprestano spremlja tehnološke značilnosti naprav, s katerimi slovenski uporabniki dostopajo do spleta, in obenem sledi tudi vrstam brskalnikov, operacijskim sistemom in ločljivostim zaslonov.