Deli

Največjo prepoznavnost med slovenskimi uporabniki interneta ima Facebook, saj ga pozna kar 82 odstotkov vprašanih. Na drugem mestu je slovenska skupnost Frendiinflirt.com. Pozna jo 75 odstotkov anketirancev. Sledita ji Netlog z 68-odstotno in MySpace z 59-odstotno prepoznavnostjo. Peterico najbolj poznanih spletnih skupnosti zaključujeta slovenski družabni spletni strani Zmenkarije in Ona-on.com. Obe pozna 53 odstotkov slovenskih uporabnikov interneta.

Poznavanje tujih in domačih spletnih skupnosti (Vir: iPROM, Valicon, spletna raziskava, januar 2009, n = 1168)

 

Raziskava je podala tudi ocene števila članov posamezne spletne skupnosti. V vsaj eno je včlanjenih 35 odstotkov oziroma približno 400.000 slovenskih uporabnikov spleta. Največ članov imata Facebook (230.000 članov) in Netlog (210.000 članov), sledi MySpace s 56.000 člani, takoj za njim pa je že prva slovenska skupnost Mojvideo.com z nekaj več kot 52.000 člani. Vijavaja.com ima med slovenskimi uporabniki 44.000 članov, Frendiinflirt ter Ona-on.com pa vsaka po 40.000 članov.

Članstvo v spletnih skupnostih (Vir: iPROM, Valicon, spletna raziskava, januar 2009, n = 1168)

Po številu dnevnih obiskov vodi Facebook, ki ga dnevno obišče 74 odstotkov članov (22 odstotkov članov je vpisanih ves čas, ko imajo vklopljen računalnik). Člani Facebooka imajo v svojem omrežju v povprečju 57 kontaktov, povprečen obisk članskih strani pa traja 24 minut. Največjo domačo spletno skupnost Mojvideo.com vsak dan ali pogosteje obiskuje 67 odstotkov članov (28 odstotkov jih je vpisanih ves čas, ko imajo vklopljen računalnik), povprečen obisk traja 38 minut, vsak uporabniki pa ima v povprečju 36 stikov.

Med tujimi in domačimi spletnimi skupnostmi obstaja zanimiva razlika. Uporabniki tujih spletnih skupnosti člane lastnih omrežij v večji meri poznajo tudi osebno (na Facebooku kar 92 odstotkov, na Netlogu 71 odstotkov in na Myspacu 61 odstotkov), medtem ko uporabniki slovenskih spletnih skupnosti svojih stikov ne poznajo osebno (78 odstotkov uporabnikov Mojvideo.com, 66 odstotkov uporabnikov Vijavaja.com in 65 odstotkov uporabnikov Frendiinflirt svoje stike pozna predvsem virtualno).

Večina članov slovenskih spletnih skupnosti je mlajših od 24 let. Med njimi prevladujejo dijaki in študentje, med osnovnošolci je stopnja uporabe nekoliko nižja. V spletne skupnosti je včlanjenih nekoliko več žensk (54 odstotkov) kot moških (46 odstotkov).

Raziskava o uporabi spletnih skupnosti med uporabniki interneta pri nas je bila izvedena januarja 2009 s spletno anketo (metoda CAWI), na katero je odgovorilo 1168 uporabnikov interneta. Rezultati raziskave so reprezentativni za slovensko populacijo uporabnikov interneta.

 

*Spletne skupnosti so spletne strani, ki združujejo ljudi s podobnimi zanimanji in/ali dejavnostmi. Uporabnikom na številne načine omogočajo medsebojno interakcijo.

O podjetju iPROM

iPROM je vodilni regijski ponudnik medijskih in tehnoloških rešitev za digitalno oglaševanje na odprtem spletu. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi ob pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.

iPROM je visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, analitičnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo oglaševanja v digitalnih medijih. Stalno vlaganje v tehnološki razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.

Deli