Deli

Valicon in iPROM z novo raziskavo podrobno razkrivata, v čem se medijska potrošnja interneta razlikuje od tiste v tradicionalnih medijih.

Valicon in iPROM sta z raziskavo Medijska potrošnja, ki sta jo med slovenskimi uporabniki interneta izvedla v marcu in aprilu letos, ugotovila, da uporabniki na internetu največ časa namenijo branju in gledanju novic in člankov, uporabi družbenih omrežij, e-pošti ter spremljanju uporabniško ustvarjenih video vsebin. Tako kot za preostalo Evropo je tudi za slovenske uporabnike interneta značilno spremljanje več zaslonov hkrati, predvsem televizije ter računalnika, tablice ali pametnega telefona. Kar 71 odstotkov TV-gledalcev med gledanjem televizije hkrati uporablja internet, evropsko povprečje je 48 odstotkov (vir). Večina uporabnikov pametnih mobilnih naprav (68 odstotkov) je že preverila oziroma poiskala dodatne informacije na internetu prek tablice ali pametnega telefona medtem, ko so nekaj videli na TV.

Znotraj časa, namenjenega internetu, ga uporabniki petino namenjajo uredniškim vsebinam (novice, članki, video novice) na novičarskih portalih in mobilnih aplikacijah, 19 odstotkov časa porabijo za uporabniško ustvarjene vsebine (gledanje zabavnih video vsebin, uporaba družbenih omrežij), 17 odstotkov pa za različne storitve in informacije (brskanje po spletnih trgovinah in straneh z informacijami o izdelku ali storitvi, brskanje po spletnih straneh na splošno, e-pošta …).

Čas, ki ga slovenski uporabniki interneta v dnevu namenijo različnim kategorijam v spletnih in nespletnih medijih. Vir: Valicon in iPROM, marec in april 2014 (n=818).

Največ časa (38 odstotkov), ki ga slovenska populacija z dostopom do interneta namenja nespletnim medijem (»offline«), je namenjenega spremljanju uredniških vsebin (gledanje rednega TV-programa, branje tiskanih revij in časopisov, poslušanje radia).

Matjaž Robinšak, direktor projektov in partner v podjetju Valicon, pojasnjuje: »Internet je »razdrobljen« medij in se ga ne da neposredno primerjati s tradicionalnimi mediji, ki so v veliki večini uredniški. Ne glede na to pa je dejstvo, da je povprečen uporabnik interneta več časa izpostavljen oglasom na internetu kot v drugih medijih. Digitalno oglaševanje tudi ni samo oglaševanje na medijih z uredniškimi vsebinami, pač pa oglaševanje v storitvenem delu interneta in seveda marketing znotraj družbenih omrežij kot primer uporabniško ustvarjenih vsebin.«

Multimedijska potrošnja ob spremljanju TV-ja

Več kot 71 odstotkov tistih, ki dnevno spremljajo TV, jih hkrati izvaja še druge medijske dejavnosti, ki so v največji meri povezane z internetom. V ta namen jih 44 odstotkov uporablja prenosni računalnik, 39 odstotkov pametni telefon in ena tretjina tablico.

Naprave, ki jih slovenski uporabniki interneta najpogosteje uporabljajo medtem, ko gledajo televizijo. Vir: Valicon in iPROM, marec in april 2014 (n=818).

Metodologija

Raziskavo sta Valicon in iPROM izvedla med marcem in aprilom letos, na vprašalnik je odgovorilo 818 oseb. Vzorčni okvir so bili slovenski uporabniki interneta, rekrutacija k sodelovanju pa je potekala v digitalnih medijih (spletnih in mobilnih) prek spletnih oglasov s pomočjo programske opreme iPROM Cloud. Sporočilom z vabili na anketo je bilo v enem mesecu izpostavljenih 1,4 milijona oseb oziroma 95 odstotkov slovenske internetne populacije.


O podjetju Valicon

Valicon je ena vodilnih družb za trženjsko svetovanje na območju jugovzhodne Evrope. Naročnikom na temelju vpogleda v kupce, trge in kategorije pomaga razviti, testirati, uvesti in spremljati napredne marketinške strategije, ki jim omogočajo kratkoročni in dolgoročni razvoj.

Osnovna dejavnost podjetja je trženjsko svetovanje na podlagi trženjskih raziskav. Njihovi temelji so v raziskovalni industriji, njihova znanja in spretnosti pa segajo v discipline, kot so upravljanje z znamkami, svetovanje menedžmentu, inovacije, mediji, napovedovanje trendov, spletne strategije in rudarjenje podatkov. Ta trženjska in poslovna znanja Valiconu omogočajo uporabiti svoje bogate raziskovalne uvide za trženjsko svetovanje naročnikom. Imajo skoraj dvajset let izkušenj s področja trženjskih raziskav, ki jim dajejo potrebno modrost. Široka paleta analitičnih orodij Valicona izhaja iz njihove inovativnosti.

Dodatne informacije:

Matjaž Robinšak
Valicon, d. o. o.
Kopitarjeva 2
1000 Ljubljana
Tel.: 01/ 42 04 900
Faks: 01/ 42 04 960
E-pošta: matjaz.robinsak@valicon.net
Spletna stran: www.valicon.net

###

International Press Release: Media Consumption in Slovenia: 71 Percent of Internet Users Are Online While They Watch TV (.pdf)

O podjetju iPROM

iPROM je vodilna slovenska agencija, specializirana za digitalno oglaševanje. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. Pripravljamo, organiziramo in izvajamo digitalne akcije, ki prinašajo merljive in dokazljive rezultate. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi v pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.

Naše rešitve zagotavljajo dokazljivo najboljšo porabo medijskih sredstev, ne glede na parametre uspešnosti, in to je eden izmed razlogov, zakaj smo danes vodilna spletna medijska agencija na trgu. Smo visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo digitalnih oglaševalskih akcij. Stalno vlaganje v razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Prepišite znake
captcha

Arhiv

iPROM kontakt

Za več informacij se obrnite na:

Melita Gulja

Specialistka za korporativno komuniciranje