Deli

Mobilne aplikacije v svetu digitalnega marketinga niso novost. S porastom uporabe pametnih telefonov in neposrednega dostopa do uporabnikov postajajo tudi odlično marketinško orodje za grajenje tako globljih odnosov s ciljnim občinstvom kot baze lastnih podatkov o potrošnikih.

Promocija mobilnih aplikacij: Kako svoji mobilni aplikaciji zagotoviti uspeh-iPROM-Mnenja strokovnjakov

Mobilne aplikacije so sestavni del uporabnikovih mikro trenutkov, saj ti zanje povprečno porabijo kar 86 ur na mesec (eMarketer, 2016). Aplikacije so zato odlično marketinško orodje za grajenje tako globljih odnosov s ciljnim občinstvom kot baze lastnih podatkov o potrošnikih.

Na trgu je trenutno več kot 3 milijone aplikacij in ta številka iz dneva v dan narašča. Ključno vprašanje vsake blagovne znamke pa je, kako razviti aplikacijo, ki bo dosegla vašega potencialnega uporabnika, bo koristna in dovolj relevantna, da jo bodo uporabniki redno uporabljali in navsezadnje postali ambasadorji blagovne znamke, ki bodo njeno uporabo priporočali naprej.

Zakaj vlagati v razvoj mobilne aplikacije?

Rast uporabe pametnih mobilnih naprav pomeni, da so aplikacije postale eno ključnih marketinških orodij za trženje blagovne znamke. Prek namenske aplikacije blagovna znamka ustvarja stik s ciljnim občinstvom, nenehno komunicira in povečuje vpletenost ciljnega občinstva.

Zakaj vlagati v razvoj mobilne aplikacije-iPROM-Mnenje strokovnjakov-Miha Rejc

Z mobilno aplikacijo prav tako zagotavljate vrhunske storitve obstoječim in novim uporabnikom na vseh platformah. Namenska aplikacija bo pripomogla k večji verodostojnosti blagovne znamke in višji stopnji zaupanja. Ena od največjih prednosti pa je, da so vsa sporočila, ki jih želite posredovati ciljnemu občinstvu, vključno s posebnimi prodajnimi akcijami in promocijami, na dosegu uporabnika. S potisnimi obvestili ste v neposredni interakciji in uporabnike lahko enostavno opomnite na svoje izdelke in storitve, kadar koli je to smiselno. Prav tako aplikacije spodbujajo ponavljajoče se obiske, učinkovitejšo komunikacijo ter tudi posredno prodajo.

Kako do svojega ciljnega občinstva?

Dejstvo, da je vaša aplikacija na voljo v trgovinah App Store in Google Play ali na kateri koli drugi distribucijski platformi, ne zagotavlja, da jo bo vaše ciljno občinstvo tudi našlo. Blagovne znamke velikokrat namreč domnevajo, da bodo potrošniki vstopili na tržnico z aplikacijami in našli nove aplikacije.

Tržnica z aplikacijami ni edini način za odkrivanje novih aplikacij. Uporabniki se z njimi srečujejo na veliko različnih načinov – medtem ko iščejo drugo aplikacijo, gledajo videoposnetek na YouTubu ali brskajo po spletu.

Eden učinkovitejših mehanizmov za doseg uporabnikov je iskalno oglaševanje, saj je kar 50 % uporabnikov izjavilo, da je aplikacijo preneslo na podlagi oglasa. (Vir: Google; Mobile App Marketing Insights) Iskalni oglasi ne povečujejo samo vidnosti aplikacije, ampak tudi njene prenose, saj so na voljo prav v tistem trenutku, ko potrošnik aktivno išče aplikacije.

To pomeni, da vaša aplikacija izstopa tam, kjer uporabniki pametnih telefonov iščejo aplikacije, ki ustrezajo njihovim interesom, kar je na današnjem zasičenem trgu še kako pomembno.

Kako do svojega ciljnega občinstva-iPROM-Mnenja strokovnjakov-Miha Rejc

Strategija trženja se prične pred objavo aplikacije

Da bi vas ciljno občinstvo našlo, se morate posvetiti dolgoročni strategiji trženja svoje aplikacije. Vaša kampanja naj se začne že v fazi načrtovanja aplikacije in nadaljuje še dolgo po objavi, saj tako izkoristite potencial svojih obstoječih kanalov komuniciranja za njeno promocijo.

Predlagam, da je komunikacijska strategija načrtovana vnaprej ter da sledi jasnim, merljivim in dosegljivim ciljem.
Priporočam tudi, da načrtujete interakcijo s svojim ciljnim občinstvom. Z njim poskusite vzajemno sodelovati, še preden aplikacijo predstavite (svetovnemu) trgu. To pomaga zgraditi zaupanje in pričakovanja.

Ob objavi aplikacije pa najbolj goreče sledilce svoje blagovne znamke pozovite, da jo omenijo na svojih kanalih in da jo ocenijo. Prvi uporabniki vaše aplikacije bodo bolj verjetno postali tudi vaši ambasadorji.

Priporočila so preizkušene metode promocije, saj so uporabniki nagnjeni k pregledu ocen in priporočil drugih uporabnikov. Pridobite svoje ambasadorje blagovne znamke in jim zagotovite odlično uporabniško izkušnjo.

Opis in videz vaše aplikacije na tržnici aplikacij sta pomembna

Z več kot 2,8 milijona aplikacij na tržnici aplikacij Google Play in 2,2 milijona na tržnici App Store (Statista, marec 2017) je nasičenost aplikacij v kateri koli kategoriji velika. Tudi če uporabnik najde vašo aplikacijo, ga morate še vedno prepričati, da jo prenese in namesti na svojo pametno napravo.

Ključna dejavnika pri odločitvi za prenos aplikacije sta ikona in ocena drugih uporabnikov. Poskusite narediti svojo ikono enostavno, nepozabno in vpadljivo ter zagotoviti svoji aplikaciji dobre ocene. Če se uporabnik odloči, da je vaša mobilna aplikacija vredna ogleda, se bo premaknil na stran aplikacije.

Smiselno je, da predstavitvi mobilne aplikacije na tržnici dodate vizualne elemente in vrhunske posnetke zaslona, ki bodo zagotovo pripomogli k prenosu aplikacije. Prav tako je pomemben njen opis. Uporabnikom razumljivo predstavite, kakšna je vaša aplikacija, in poudarite njene glavne zmožnosti. Optimizacija opisov za App Store in Google Play je tudi ključen sestavni del tržne strategije vaše aplikacije.

Opis in videz vaše aplikacije na tržnici aplikacij sta pomembna-iPROM-Mnenja strokovnjakov-Miha Rejc

Prednosti aplikacije naj bodo jasne

Glede na veliko število aplikacij, ki so na voljo, je pridobiti pozornost uporabnikov aplikacij bolj zahtevno kot kdaj koli prej. Zato priporočam, da vaša aplikacija izstopa iz množice, da jo ljudje lahko najdejo ter jo znova in znova uporabljajo. Da se bo to res zgodilo, morate uporabnikom pokazati jasno vrednost in prednosti uporabe vaše aplikacije.

Pogosta uporaba aplikacije blagovne znamke bo uporabnikom omogočila takojšen dostop do informacij, povezanih z blagovno znamko. To pomeni, da bodo ljudje raje opravili nakup prek vaše mobilne aplikacije, namesto da bi do ponudbe vaše spletne trgovine dostopali prek brskalnika. Ne glede na to, ali zaženete promocijsko ponudbo, delite novost o svojem izdelku ali želite deliti nekaj zanimivega, imate možnost takojšnje interakcije s strankami. Ne glede na to, kje so, bodo prejeli vaše sporočilo.

Izboljšanje uporabniške izkušnje na podlagi podatkov o uporabi aplikacije

Zbiranje in analiziranje podatkov je zelo pomembno pri prodaji in trženju, saj dobimo s tem jasnejšo sliko o uporabnikih, njihovih interesih in aktivnostih, ki se jih poslužujejo v aplikaciji.

Izboljšanje uporabniške izkušnje na podlagi podatkov o uporabi aplikacij-iPROM-Mnenja strokovnjakov-Miha Rejc

Ti podatki blagovni znamki zagotavljajo, da ustvarja vsebine, ki so pomembne za uporabnika. Svetujem, da je uporabniška izkušnja dobro usklajena s potrebami uporabnika. Tako je komunikacija lahko prilagojena glede na njegove interese, lokacijo, obnašanje in druge značilnosti. Nekatere mobilne aplikacije uporabnikom omogočajo, da na podlagi osebnih nastavitev prejemajo prilagojeno vsebino in personalizirane funkcionalnosti.

Tako sledijo uporabniku in opazujejo njegovo vključenost ter jo uporabijo za ponujanje prilagojenih priporočil in posodobitev. Poleg tega lahko določijo tudi lokacijo uporabnikov v realnem času, da zagotovijo geografsko pogojeno vsebino.

Vendar pa izboljšanje uporabniške izkušnje ni edini namen personalizacije. Prav tako lahko pomaga izboljšati stopnjo konverzije, saj je ta praviloma večja pri personalizirani uporabniški izkušnji.

Uporaba pametnih mobilnih telefonov narašča, pretočnost oziroma pasovna širina interneta se veča in posledično lahko uporabnik dostopa do informacij kjer koli in kadar koli. To je tudi razlog, da konkurenca na trgu mobilnih aplikacij strmo narašča. Zato je pri namenski mobilni aplikaciji resen razmislek o promociji ključnega pomena.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Prepišite znake
captcha

O avtorju

Miha Rejc je vodja oddelka za upravljanje družbenih medijev. Z umeščanjem inovativnih orodij za digitalno komuniciranje skrbi za strateško implementacijo vsebinskega marketinga in aktivnosti na družbenih medijih v marketinške strategije. Rejc se je po študiju novinarstva na FDV-ju zaposlil kot komunikator in v podobni vlogi nadaljeval pri spletnem trgovcu Mimovrste; nato pa se je pridružil podjetju Pro Plus kot urednik družbenih omrežij za redakcijo oddaje 24ur. Med pomembnejšimi mejniki na njegovi poti digitalnega komuniciranja sta tudi Lidl in Outfit7 (slovenska podružnica Ekipa2), kjer je bil Rejc zaposlen kot direktor digitalnega marketinga.

Vsi prispevki avtorja