Začasna zavrnitev e-poštnega sporočila

[Soft bounce]

Kazalnik, ki nam pove, zakaj se je e-poštno sporočilo vrnilo. V tem primeru je za razliko od dokončne zavrnitve e-poštno sporočilo prišlo do e-poštnega strežnika prejemnika, vendar ga pred dostavitvijo prejemniku pošlje nazaj pošiljatelju. E-sporočilo je možno dostaviti ob naslednjem poskusu pošiljanja ali pa ročno. Obstaja veliko razlogov, zakaj e-sporočilo ni bilo dostavljeno. Med njimi so poln e-poštni nabiralnik prejemnika, začasna nedostopnost e-poštnega strežnika ali pa dejstvo, da prejemnik nima več e-poštnega nabiralnika na tem naslovu.

Zadetek

[Hit]

Termin, ki se nanaša na zahtevo na strežniku po določenem spletnem mestu, grafični, avdio in glasovni datoteki oziroma kateremkoli elementu spletnega mesta.

Zahtevek

[Demand]

Za začetek prenosa oziroma prikaz kateregakoli elementa mora spletni brskalnik najprej podati zahtevek na strežnik. Odgovor strežnika se nato prikaže v uporabnikovem brskalniku. Pri spletnem oglaševanju največkrat govorimo o zahtevkih za spletne oglase (ko uporabnikov spletni brskalnik na podlagi tolmačenja spletne strani poda zahtevek za prikaz oglasa). Tudi klik na spletni oglas predstavlja zahtevek, na katerega oglasni strežnik odgovori s spletnim naslovom, na katerega bo uporabnik preusmerjen.

Zakup celotnega spletnega mesta

[ROS; Run of Site]

Možnost zakupa oglasov, ki umestitev oglasa prikaže na vseh straneh ciljnega spletnega mesta. Običajno stane manj kot ciljno usmerjene akcije, posledično so take akcije manj učinkovite za ustvarjanje potencialnih strank in prodaje.

Založnik

[Publisher]

Posameznik ali družba, ki je odgovorna za tiskanje in distribucijo digitalnih ali tiskanih publikacij. Založniki se ukvarjajo tudi s trženjem publikacij in ponavadi niso ustvarjalci gradiva.

Zapustna stopnja; Delež izhodov

[Exit Rate]

Odstotek sej brskanja, ki se zaključijo na določeni podstrani spletnega mesta. Uporablja se v analizi spletnega prometa. Zaključek seje pomeni, da uporabniki zaprejo zavihek v brskalniku ali naložijo drugo spletno mesto.

Zasebna tržnica

[Private Marketplace – PMP]

Nabor izbranega oglasnega inventarja založnikov (posebna postavitev oglasa ali poglobljeni podatki ter analitika), ki niso na voljo vsem kupcem v okviru licitacije na odprti tržnici (Open Market). Ta oglasni inventar je vključen v založnikovo platformo SSP in je na voljo le izbranim kupcem/ponudnikom, ki morajo za dostop in licitiranje uporabiti identifikacijsko oznako nakupa DEAL ID (edinstveni identifikator/numerični ključ).

Zasebni ključ

[Private Key]

Šifrirni ključ za asimetrično šifriranje, ki ga pozna samo lastnik in skupaj s pripadajočim javnim ključem tvori par ključev.

Zavračanje oglasov

[Ad Blocker]

Programska oprema, ki preprečuje prikazovanje spletnih oglasov. To so največkrat dodatki (plug-in, extension), ki jih uporabniki namestijo v svoj spletni brskalnik.

Zavrnjeno e-poštno sporočilo

[Bounce email]

E-poštna sporočila, ki niso bila dostavljena in se vrnejo pošiljatelju zaradi različnih razlogov. Poznamo dve vrsti zavrnjenih e-poštnih sporočil: dokončno in začasno zavrnjena e-poštna sporočila.

Zaznamek

[Bookmark]

Povezava, shranjena v spletnem brskalniku za njeno prihodnjo (enostavnejšo) uporabo.

Zbiranje (in urejanje) vsebin

[Content Curation]

Proces pregledovanja vsebin v digitalnih medijih z namenom iskanja najboljše in najbolj pomembne vsebine za občinstva in njeno predstavitev na njim razumljiv način. Za razliko od vsebinskega marketinga zbiranje vsebin ne vključuje objave novih vsebin. Gre za ustvarjanje vrednosti za vaša občinstva s tem, da se jim prihrani čas in trud. Vsebin ne primanjkuje, ni pa vse vredno branja. Organizacija vsebin v smiselno povezane celote (blogi, e-glasila …) pomaga pri grajenju stalnega občinstva in kaže na vaše strokovno znanje na določenih področjih.

Zemljepisna širina in dolžina

[Geographic Latitude and Longitude]

Zemljepisni koordinatni sistem se uporablja za ciljanje uporabnikov na podlagi lokacije, kar omogoča zelo natančno geografsko ciljanje uporabnikov z ustreznimi oglasi.

Zgornji del spletne strani

[ATF; Above the fold]

Zgornja polovica prve strani časopisa, kjer se nahaja pomembna novica ali fotografija. Časopisi so na prodajnih mestih ponavadi zloženi na pol, tako da kupci vidijo samo zgornjo polovico prve strani časopisa. Zanimive informacije na zgornjem delu naslovnice pritegnejo ljudi k nakupu časopisa. Temu prostoru dajejo prednost tudi oglaševalci, saj gre za najbolj vidno mesto v časopisu.

Termin se uporablja tudi pri izdelavi spletnih strani in se nanaša na tisti del spletne strani, ki je viden brez premikanja z miško ali klikanja nanjo.

Znanstvenik množice podatkov

[Big Data Scientist]

Strokovnjaki, ki znajo z uporabo algoritmov urediti velike količine neurejenih podatkov v podatke, ki imajo informacijsko vrednost.