Vaba za klike

[Clickbait]

Slabšalni izraz, ki opisuje spletno vsebino, katere cilj je ustvarjanje spletnih prihodkov od oglaševanja predvsem na račun kakovosti in točnosti podane informacije. Opira se na senzacionalne naslove in zanimive slike, s katerimi skuša pridobiti čim več klikov ter spodbujati deljenje vsebin prek družbenih omrežij. Naslovi so običajno napisani tako, da zagotavljajo ravno toliko informacij, da postane bralec radoveden, obenem pa ne dovolj, da bi potešil svojo radovednost, dokler ne klikne na povezano vsebino.

Večji pametni telefon

[Phablet]

Pametni telefon s srednje velikim zaslonom, ki je manjši od tablice, a ji je podoben.

Večkanalna atribucija

[Cross-channel attribution]

Uporaba napredne analitike za ugotavljanje, koliko je posamezna točka stika (tako v spletnih kot tradicionalnih kanalih) doprinesla k želenemu dejanju kupca.

Večkanalno ciljanje

[Cross-device targeting]

Zmožnost serviranja ciljanega oglaševanja potrošnikom na več digitalnih napravah hkrati.

Večpredstavnost

[Multimedia]

Termin, ki se nanaša na oglase, ki vključujejo nestandardne elemente: večje datoteke oglasov, video znotraj oglasa, funkcija »Objavi na FB-ju« idr.

Večzaslonska uporaba medijev

[Cross-Device]

Uporabniki gledajo vsebine na več napravah hkrati. Največkrat potrošniki hkrati uporabljajo dve napravi. Tako je postala že precej razširjena navada hkratnega gledanja TV-ja in uporabe tablice ali pametnega telefona.

Vedenjsko ciljanje

[Behavioral targeting]

Tehnologija za ciljanje na osnovi vedenjskih vzorcev pri prikazovanju oglasov na spletu upošteva aktivnost uporabnika na spletu. Če se glede na njegovo aktivnost ugotovi, da se uvršča med potencialne kupce določenega izdelka, mu oglasni strežnik prikaže spletni oglas za tak izdelek. Doseženo je dvoje: oglaševalec je pokazal oglasno sporočilo potencialnemu kupcu, uporabnik interneta pa je videl oglasno sporočilo za izdelek, ki bi mu lahko ustrezal.

Veljavni zadetki

[Valid Hits]

Termin za razlikovanje med veljavnimi kliki uporabnikov in tistimi, ki so rezultat napake (na primer napaka spletnega strežnika) ali pa jih generirajo avtomatski programi (na primer pajki iskalnikov).

Vhodni marketing

[Inbound marketing]

Oglaševanje, ki poteka prek blogov, video vsebin, e-knjig, e-novic, belih knjig, SEO, družbenih medijev in drugih oblik vsebinskega marketinga, njegov namen pa je približati kupca blagovni znamki prek zanimive vsebine.

Video na zahtevo

[VoD; Video on Demand]

Sistem, ki omogoča ogled video vsebin takoj (neposreden prenos) ali pa prenese vsebino na računalnik, video rekorder ali drug prenosni medij, kjer se shrani za poznejše gledanje.

Video oglaševanje

[Video advertising]

Izraz zajema prikazne oglase, ki vključujejo video vsebine in se lahko prikazujejo med kakršnokoli vsebino na spletu (med članki, igricami, video vsebino ipd.), ali pa se nanaša na oglaševanje, ki se odvija na internetni televiziji. Oglasi so v tem primeru servirani pred ali med predvajanjem video vsebine na internetu ali po njem.

Videoblog; Video spletni dnevnik

[Videoblog]

Skrajšano vlog. Blog, kjer se za medij uporabi video. Vnosi v take bloge poleg besedila in slik vključujejo še video ali povezavo na video.

Viralni marketing

[Viral marketing; WOM; Word of Mouth]

Marketing »od ust do ust«, tudi WOM (word of mouth). Za potrebe povečanja zavedanja o blagovni znamki se poslužuje virusnih procesov znotraj obstoječih družbenih medijev. Primer: oglas za nek izdelek, ki si ga med seboj pošiljajo uporabniki po elektronski pošti (gre za komunikacijo od ust do ust). V zadnjem času se virusni marketing izvaja tudi prek blogov, forumov, spletnih mest za delitev slik in video vsebin.

Virtualizacija podatkov

[Data virtualization]

Postopek integracije podatkov, s katerim se zagotovi boljši vpogled. Običajno vključuje podatkovne zbirke, aplikacije, datotečne sisteme, spletna mesta, tehnike za obdelavo velikih količin podatkov.

Virtualna resničnost

[Virtual reality]

Računalniška tehnologija, ki uporablja realistične podobe, zvoke in druge občutke, ustvarjene s programsko opremo, z namenom posnemanja resničnega ali namišljenega okolja in simulira uporabnikovo fizično prisotnost tam, kar mu omogoča interakcijo s prostorom.

Oseba, ki uporablja virtualno resničnost, se običajno lahko razgleduje po umetno ustvarjenem svetu, se giba v njem in vstopa v interakcijo s predmeti, ki so prikazani tam. Virtualne resničnosti umetno ustvarjajo čutne izkušnje, ki lahko vključujejo pogled, dotik, sluh in redkeje vonj. Večina virtualnih resničnosti je prikazana na računalniškem monitorju, projekcijskem zaslonu ali se nahaja v slušalkah. Nekatere simulacije vključujejo dodatne senzorične informacije in zagotavljajo zvok prek zvočnikov ali slušalk.

Vključenost potrošnikov

[Customer engagement]

Poslovno-komunikacijska povezava med zunanjim deležnikom (potrošnik) in organizacijo (podjetje ali blagovna znamka) s pomočjo različnih kanalov za korespondenco. Ta povezava je lahko odziv, interakcija, učinek ali celotna izkušnja potrošnika, ki se lahko odvije na spletu ali drugje.

Spletna in nespletna vključenost se med seboj precej razlikujeta. Forumi in blogi, na primer, so mesta, kjer lahko uporabniki med seboj komunicirajo in se družijo na načine, ki jih drugje ni mogoče doseči.

Spletna vključenost potrošnika je družbeni fenomen, ki je postal splošno sprejet v 90. letih prejšnjega stoletja, ko je postajal internet vse bolj del naših življenj.

Vključitev na strani strežnika

[SSI; Server Side Include]

Posebni ukaz znotraj statičnega dokumenta HTML, ki omogoči izvedbo zunanjega programa ob vsakem prenosu spletne strani. Zunanji program tako lahko doda dinamično vsebino v sicer statično spletno stran, kot je naključno izbran oglas.

Vodja projektov

[Project Manager]

Oseba v oglaševalski agenciji, ki je zadolžena za komunikacijo z naročnikom glede oglaševalske akcije. Njeno delo je usklajevanje dela med oblikovalci in medijskimi načrtovalci v agenciji na eni strani ter med željami in zahtevami naročnika na drugi. Delovne naloge vodje projektov se razlikujejo od agencije do agencije.

Vračajoči obiski

[Returning visitor]

Podatek o tem, kolikokrat se je obiskovalec vrnil na isto spletno stran v določenem časovnem obdobju.

Vrhnja internetna domena

[TLD; Top Level Domain]

Podaljšek, ki sledi imenu domene. Nekaj glavnih domen: .com za podjetja, .edu za vzgojne institucije, .net za internetna podjetja, .gov za vladne organizacije, .mil za vojaške organizacije in .org za neprofitne organizacije. Večina držav ima svoj lastni TLD, na primer Kanada (.ca), Velika Britanija (.uk), Slovenija (.si).

Vsebinski marketing

[Content marketing]

Umetnost komuniciranja s potrošniki brez prodajanja. Gre za marketing, pri katerem posredujemo informacije, s katerimi potrošniki dobivajo znanje in postajajo bolj ozaveščeni. Bistvo tega marketinga leži v prepričanju, da, če podjetje posreduje dosledne in dragocene informacije svojim kupcem, ga bodo ti na koncu nagradili z nakupom in zvestobo.

Vsekanalni pristop

[Omni-channel]

Pristop k prodaji, ki si prizadeva potrošniku zagotoviti celovito prodajno izkušnjo ne glede na kanal in način nakupa (nakup prek spleta na računalniku ali prek mobilne naprave, prek telefona ali v fizični trgovini). Gre za združitev vseh spletnih in nespletnih naprav in kanalov v eno dosledno in izpopolnjeno uporabniško izkušnjo.

Vsiljena pošta

[Spam]

Nezaželena e-sporočila, ki jih podjetja pošiljajo uporabnikom interneta. Glej tudi Opt In (upoštevanje privolitve).

Vtičnik

[Plug-in]

Računalniški program, ki omogoča razširitev delovanja posameznega programa. V spletnem oglaševanju se največkrat srečamo s plug-in programi spletnih brskalnikov (na primer Flash plug-in).