Ugrabitev novic

[Newsjacking]

Ugrabitev novic se nanaša na izkoriščanje priljubljenosti določene zgodbe v novicah za povečanje dosega določene vsebine. Na primer, če Google predstavi posodobitev algoritma, želimo o tem napisati novico, saj 1) je novica pomembna za naše občinstvo in 2) Google nagrajuje tiste, ki hitro poročajo o novici, s čimer bistveno izboljša njihov položaj med rezultati iskanja.

Ugrabljanje trendov v marketinške namene

[Trendjacking]

Praksa, pri kateri blagovna znamka uporabi pomemben trend, ki se pojavi znotraj družbenih medijev, v svoje marketinške namene (za promocijo svoje znamke). Gre za nekakšno obliko viralnega marketinga.

UI; Umetna inteligenca

[AI; Artificial intelligence]

Inteligenca, ki jo imajo naprave. V računalniški znanosti je popolna inteligentna naprava prilagodljivo, racionalno sredstvo, ki zaznava svoje okolje in sprejema odločitve, ki povečajo njegove možnosti za dosego zastavljenih ciljev.

Pogovorno se termin uporablja za naprave, ki posnemajo kognitivne funkcije ljudi, kot sta učenje in reševanje problemov. Ker postajajo naprave s časom vse zmogljivejše, so stvari, ki so še pred leti veljale za umetno inteligenco, danes izvzete iz definicije. Tak primer je na primer optično prepoznavanje znakov, ki ne sodi več pod umetno inteligenco, ampak je to danes že rutinska tehnologija. Sposobnosti naprav, ki trenutno sodijo v kategorijo umetne inteligence, so razumevanje človeškega govora, tekmovanje v strateških igrah (šah ali igra Go), samovozeči avtomobili in interpretacija kompleksnih podatkov.

Unix

[Unix]

Računalniški operacijski sistem (OS), ki ga uporablja večina spletnih strežnikov. Tudi operacijski sistem Linux izvira iz Unixa.

Uporabnik

[User]

Posameznik, ki ima dostop do interneta.

Uporabniška izkušnja

[UX; User experience]

Uporabnikova celovita izkušnja in zadovoljstvo pri uporabi izdelka ali sistema. Na spletu uporabniška izkušnja ni pomembna le pri spletnih trgovinah in drugih spletnih aplikacijah, temveč tudi pri spletnih predstavitvah podjetij.

Uporabniške vsebine

[UGM; User Generated Media]

Sem sodijo vsi mediji spleta 2.0 (Web 2.0), kot so blogi, wikiji, podcasti, spletne skupnosti itd. Gre za vsebine, ki jih ustvarjajo uporabniki.

Upoštevanje privolitve

[Opt-in]

Sistem, ki prepoveduje pošiljanje oglasnih sporočil po e-pošti (newsletter) brez predhodne privolitve prejemnika. Elektronska obvestila bodo prejemali samo tisti uporabniki, ki so se nanje prijavili.

Upoštevanje zavrnitve

[Opt-out]

Sistem, ki prepoveduje pošiljanje oglasnih sporočil po e-pošti (newsletter) osebam, ki so izrecno izjavile, da takšnih sporočil ne želijo prejemati. Na seznam za elektronsko pošiljanje obvestil bodo dodani vsi uporabniki samodejno, vendar se bodo imeli možnost z njega odjaviti.

Upravljanje tveganj, povezanih z družbenimi omrežji

[Social media risk management]

Aktivna vključenost podjetij in blagovnih znamk v družbene medije ima precej koristi, hkrati pa s seboj nosi tudi kar nekaj tveganj. Če se z njimi ne upravlja pravilno, lahko družbena omrežja škodujejo ugledu podjetja, lahko pride tudi do uhajanja zaupnih informacij ali do kraje identitete. In vse to v zgolj nekaj sekundah. Za preprečitev tega mora organizacija pripraviti strategijo (jasno strukturo upravljanja), da bi kar se da zmanjšala ta tveganja.

Upravljavec digitalnih oglaševalskih akcij

[Traffic manager]

Odgovoren je za izvedbo digitalnih oglaševalskih akcij, hkrati pa upravlja ekipo strokovnjakov, ki prav tako skrbijo za izvedbo teh akcij. Sodeluje z različnimi ekipami, da zagotovi učinkovito upravljanje akcij v vseh digitalnih kanalih. Njegov cilj je doseči najboljši rezultat za naročnika, do katerega pride z realno-časovno optimizacijo in analizo množic podatkov, ki so mu na voljo. V bistvu gre za neke vrste inženirstvo v (digitalnem) marketingu.

Upravljavec družbenih omrežij

[Community Manager]

Nov poklic, ki se pojavlja v zadnjih letih. Naloga upravljavca družbenih omrežij je, da tam zastopa blagovno znamko. Ustvarja svojo družbeno osebo in se aktivno druži s spletno skupnostjo ter se povezuje s potencialnimi kupci. Upravljavci se ukvarjajo s tistimi kupci, ki o podjetjih, za katerega upravljavci delajo, še niso slišali, in večajo ozaveščenost o podjetjih. Gre za aktivno, vključujočo in proaktivno potrošniško storitev s skrito marketinško agendo.

URL; Enolični krajevnik vira

[URL; Uniform Resource Locator]

Spletni naslov za neko spletno mesto ali stran.

Usmerjevalnik

[Router]

Vmesnik, ki omogoča povezovanje določenega omrežja z drugimi omrežji (na primer lokalnega domačega omrežja ali omrežja v podjetju z internetom). Skrbi za ustrezno komunikacijo in usmerjanje podatkovnih paketov med posameznimi računalniki.

UTM parametri

[UTM; Urchin Tracking Module]

Prilagojeni parametri, ki jih dodamo na konec URL-ja in omogočajo dodatno pošiljanje podatkov v spletno analitiko (velja samo za program Google Analytics). Uporabljamo jih z namenom boljšega sledenja oglaševalskih akcij.

UUV; Uporabniško ustvarjena vsebina

[UGC; User Generated Content; UCC; User Created Content]

Splet 2.0 omogoča uporabniško ustvarjanje vsebin. Pojem opisuje vse vrste vsebin, kot so video posnetki, blogi, objave na forumih, digitalne slike in druge oblike vsebin, ki jih ustvarijo potrošniki ali končni uporabniki spletnih sistemom ali storitev. Vsebine so javno na voljo drugim potrošnikom in končnim uporabnikom. Uporabniško ustvarjene vsebine imenujemo tudi uporabniško ustvarjeni mediji.

Uvodna stran

[Jump page; Splash page]

Spletna stran, ki se prikaže pred samo spletno stranjo kot uvod (največkrat t. i. intro animacija). Po zaključku predvajanja uvoda je uporabnik običajno samodejno preusmerjen na samo spletno mesto.