Računalništvo v oblaku

[Cloud computing]

Slog računalništva, pri katerem so dinamično razširljiva in pogosto virtualizirana računalniška sredstva na voljo kot storitev prek interneta. V osnovi koncept računalništva v oblaku združuje pojme programska oprema kot storitev, platforma kot storitev in infrastruktura kot storitev.

Razdrobljenost trga

[Market fragmentation]

Fordova vizija, da en izdelek ustreza vsem, je že zdavnaj propadla, a pristop, da je eno sporočilo primerno za vse, je preživel do danes. Končno tudi oglaševalci začenjajo sprejemati, da različni potrošniki iščejo različne stvari v istem izdelku. En sam izdelek je lahko predstavljen na različne načine, od njegovih izpostavljenih prednosti do izbranih kreativ.

Različni uporabniki

[Users]

Celotno število različnih obiskovalcev določene spletne strani v nekem časovnem obdobju. Edini način za natančno merjenje tega števila je, da od obiskovalcev zahtevamo prijavo za dostop do spletne strani, zelo dober približek pa predstavlja podatek »doseg«.

Razprševanje

[Hashing]

Način za skrivanje osebnih podatkov pri izmenjavi med partnerji za oglaševalske tehnologije. Na primer, če oglaševalec od založnika zahteva, da oglase cilja uporabnikom na e-poštnem seznamu, je mogoče naslove skriti tako, kot da bi jih prevedli v drug jezik, ki ga razume le računalnik.

Razpršitev

[Atomisation]

Postopek razčlenitve, preoblikovanja in ciljanja vsebine, da jo je mogoče distribuirati preko različnih kanalov na različnih točkah uporabniške poti. Na primer, dolg informativni dokument je mogoče razdeliti v manjše kose in jih objaviti na blogih, v e-pošti ali prek družbenih medijev.

Razširitev spletnih mest

[Site Extension]

Postopek pregledovanja strani na spletnem mestu, na katerih so bili uporabniki aktivni. Tako je mogoče bolje razumeti obiskovalce strani, izboljšati učinkovitost ponovnega trženja ter posledično prilagoditi vsebine uporabnikovim zanimanjem.

RealAudio®; RealVideo

[RealAudio®; RealVideo]

Najstarejša in še vedno zelo razširjena tehnologija za poslušanje zvočnih vsebin ter gledanje video posnetkov v realnem času. Tehnologija omogoča neposredno predvajanje teh vsebin iz arhiva (streaming), prav tako pa tudi neposredno prenašanje videa in zvoka (live streaming).

Realno-časovno

[Real-time]

Termin, ki opisuje trenutne rezultate. Primer: oglaševalec potrebuje trenutne statistike o tem, kaj se dogaja z njegovo oglaševalsko akcijo, in ne statistike, ki se obnavlja dlje časa (dnevno ali tedensko). Izraz najdemo tudi pri ogledovanju video vsebin, poslušanju zvoka, komuniciranju in drugih internetnih storitvah. V tem primeru se prenos in prikaz (predvajanje) podatkov izvajata v realnem času za razliko od predvajanja šele po zaključenem prenosu podatkov.

Registracija

[Registration]

Običajna je za spletna mesta, ki uporabniku nudijo oblikovanje edinstvenega profila, v katerem so shranjene njegove nastavitve ter druge nastavitve in vsebine, povezane s portalom. Uporaba profila omogoča uporabniku shranjevanje nastavitev in s tem lažjo izbiro pri naslednjem obisku ali pa mu le na ta način spletno mesto nudi svojo storitev in je uporaba profila ozko povezana z varnostjo in identiteto (na primer spletna banka). Za registracijo se od uporabnika pobere osnovne podatke (ime, priimek, e-poštni naslov ipd.), na podlagi katerih se ustvarita uporabniško ime in geslo, ki služita za prijavo.

Retrospektivni petek; #FBF

[Flashback Friday; #flashbackfriday; #FBF]

Retrospektivni petek ima podoben pomen kot nostalgični četrtek (#TBT – Throwback Thursday). Oznako #FBF se uporabi, ko na družbenih omrežjih delimo fotografijo spominov, ki jih ne želimo pozabiti. #FBF uporabljajo osebe, ki so pozabile deliti fotografijo na nostalgični četrtek ali pa rade delijo svoje spomine. Pod to oznako lahko objavite le fotografije, ki so starejše od pet let, fotografij iz prejšnjega tedna ni dovoljeno objavljati na tak način.

ROI; Dobičkonosnost naložbe

[ROI; Return of investment]

Metrika, s katero ugotavljamo uspešnost oglaševalskih akcij. Največ je pri tem odvisno od cilja oglaševanja, kot je gradnja blagovne znamke, gradnja zavedanja, povečanje prodaje ipd. Gre za pozitiven rezultat spletnega oglaševanja: v primeru vložka 100 enot v spletno oglaševanje je pozitiven ROI v primeru realizacije prodaje, povezane z oglaševanjem, s končnim izplenom, ki je večji od 100 enot; celotna naložba v oglaševanje se je povrnila. Izračuni so lahko preprosti, kot je opisani, lahko pa gre za kompleksnejše izračune.

Rotacija

[Rotation]

Pojavljanje spletnega oglasa v različnih časovnih obdobjih oziroma terminih. Vsakič, ko se spletna stran ponovno naloži, pride do nove rotacije. Če oglaševalec zahteva oglaševanje brez rotacije, je to ekskluziva.

RPK; Razmerje med kliki in prikazi

[CTR; Click through rate]

Podatek, ki oglaševalcem predstavi učinkovitost spletnega oglasa. Pove, kolikšen delež uporabnikov je kliknil na oglas in si ogledal spletno stran oglaševalca (razmerje med številom klikov na oglas in številom prikazov/predvajanj oglasa). CTR izračunamo tako, da število klikov delimo s številom prikazov. Primer: prikazni oglas ima 13 klikov in 1000 prikazov, torej je CTR v vrednosti 13/1000 = 0,013 = 1,3 %).