Majhen oddajnik

[Beacon]

Majhna, brezžična in energijsko varčna tipala ali oddajniki, ki zmorejo poslati signal od nekaj centimetrov do več metrov daleč na vse naprave, ki lahko tovrsten signal sprejemajo in so v dometu oddajnika. Ko mobilna naprava zazna njihov signal, lahko uporabniku pošlje obvestilo o ponudbi, ki bi ga v neposredni bližini utegnila zanimati.

Majhni podatki

[Small data]

Podatki, ki so dovolj majhni, da jih človek lahko razume. Gre za podatke, ki so tako majhni v velikosti in formatu, da so dostopni, informativni in imajo praktično vrednost.

Če se množica podatkov nanaša na naprave, se majhni podatki nanašajo na ljudi. Edini način za razumevanje množic podatkov je, da se podatke pomanjša v majhne, vizualno privlačne predmete, ki predstavljajo različne vidike velikih naborov podatkov in jih ljudje lahko razumejo (na primer histogram, ki prikazuje podatkovne projekcije in odnose, karta, graf ipd.). Pri majhnih podatkih gre torej za poenostavljene množice podatkov.

Mali oglasi

[Classifieds]

Oglasi za prodajo, nakup ali oddajo rabljenih ali novih storitev in izdelkov fizičnih ter pravnih oseb na spletnih mestih, kot so Bolha.com, Mojoglasnik.com, Avto.net, Amazon.com, Ebay.com idr.

Maratonsko gledanje TV-serij

[Binge-watching]

Praksa gledanja običajno ene TV-serije v daljšem časovnem obdobju. Gre za nov kulturni fenomen, ki je postal priljubljen z vzponom spletnih medijskih storitev, kot so Netflix, Hulu in Amazon Video, kjer lahko gledalec TV-serije in filme gleda na zahtevo.

Marketing v družbenih medijih

[SMM; Social Media Marketing]

Marketing, ki skuša ustvariti vsebino, ki bo privabila pozornost in spodbudila bralce k deljenju znotraj družbenih omrežij. Rezultat je torej elektronska komunikacija od ust do ust in se nanaša na vsako izjavo o dogodku, izdelku, storitvi, blagovni znamki ali podjetju, ki jo potrošnik deli prek interneta (spletna mesta, družbena omrežja, programi za neposredno sporočanje idr.). Ta vrsta marketinga sodi v kategorijo prisluženih medijev.

Marketing v realnem času

[Real-time marketing]

Marketing, ki temelji na aktualnih dogodkih. Namesto vnaprej izdelanega marketinškega načrta in izvedbe na podlagi le-tega marketing v realnem času izdela strategijo, ki temelji na trenutnih, pomembnih trendih in takojšnjem odzivu s strani potrošnikov. Cilj tovrstnega marketinga je povezati potrošnike z izdelkom ali s storitvijo, ki ga/jo potrebujejo zdaj, v tem trenutku.

Marketing z dovoljenjem

[Permission Marketing]

Oglaševalci pred pričetkom svojih oglaševalskih aktivnosti pridobijo dovoljenje s strani potrošnikov, na primer vprašajo za dovoljenje za pošiljanje e-novic. Najpogosteje ga uporabljajo v digitalnem oglaševanju (e-poštni marketing in iskalni marketing), pa tudi v direktnem marketingu (pošiljanje katalogov).

Marketing z vplivneži; Vplivnostni marketing

[Influencer marketing]

Marketinška taktika, pri kateri se identificirajo ključni posamezniki, ki lahko »premaknejo« ciljno skupino oglaševalca. Te vplivneže se na različne načine skuša privabiti, da promovirajo oglaševalčeve vsebine. Spodbude za njihovo sodelovanje so lahko neopredmetene (dodatna verodostojnost, promocija njihove blagovne znamke) ali opredmetene (denar).

Marketinška avtomatizacija

[Marketing automation]

Programske platforme in tehnologije, s katerimi marketinški oddelki in organizacije učinkoviteje izvajajo svoje aktivnosti prek različnih spletnih kanalov (e-pošta, družbeni mediji, spletne strani itd.) in avtomatizirajo ponavljajoče se dejavnosti. Avtomatizacija marketinških procesov obsega strateško načrtovanje in upravljanje kampanj, segmentacijo ciljnega občinstva, konverzijske akcije ipd.

Marketinška komunikacija

[Marcom; Marcomm]

Komunikacija, usmerjena v interakcijo s strankami oz. uporabniki z uporabo enega ali več različnih medijev: pošta, časopisi in revije, televizija, radio, panoji, telemarketing in internet. Marketinška komunikacija lahko uporablja enoten pristop, vse bolj pogosto pa združuje več različnih.

Marketinška tehnologija; Martech; Marteh

[Martech]

Izraz za poimenovanje marketinga in tehnologije. Marketing v digitalni dobi je že po naravi tehnološko zasnovan in martech se nanaša predvsem na glavne pobude, prizadevanja in orodja, ki izkoriščajo tehnologijo za doseganje tržnih ciljev.

MCM; Upravljanje mobilnih vsebin

[MCM; Mobile content management]

Vrsta sistema za upravljanje vsebin, ki lahko shranjuje in zagotavlja vsebine ter storitve na mobilnih napravah, kot je npr. pametni telefon. Hiter razvoj mobilnih naprav povečuje potrebo po upravljanju mobilnih vsebin. Tehnologija upravljanja mobilnih vsebin je bila sprva osredotočena na trgovine z mobilnimi vsebinami za končne uporabnike, kot so melodije zvonjenja, igre, besedilno sporočanje in novice. Sedaj so se sistemi za upravljanje mobilnih vsebin razvili tudi na področju medpodjetniškega poslovanja in za komunikacijo podjetij z zaposlenimi. Podjetja lahko tako svojim poslovnim partnerjem in mobilnim zaposlenim čedalje bolj učinkovito zagotavljajo bolj pravočasne informacije in funkcionalnosti.

Medijski načrt

[Media plan]

Celosten vpogled v celoten medijski zakup oglaševalske akcije.

Medijski podatki za oglaševalce

[Media kit]

Informacije s strani založnika o oglaševanju na tem spletnem mestu (načini oglaševanja, dimenzije oglasov, cenik oglaševanja, tehnična navodila ipd.).

Medosebni marketing

[H2H (Human to human) marketing]

Če želimo danes nekaj oglaševati, mora biti to relevantno in uporabno za potrošnike. Z neomejenim dostopom do interneta sodobni potrošnik zelo dobro ve, kaj hoče in kje lahko to dobi.

Medosebni marketing pomeni gradnjo človeškega odnosa namesto konverzij. Ta trend pomeni, da oseba stopi v stik z drugo osebo, da doda vrednost svojemu življenju. Ideja zadaj pa je, da se potrošnik počuti pomembnega, da so njegove potrebe zadovoljene in da se podjetje zaveda, da je njihov čas dragocen.

Meme

[Meme]

Ideje, šale ali koncepti, ki jih ljudje delijo z drugimi. Memi so lahko slike ali video posnetki z besedilom. Običajno se mem pojavlja v obliki slike s spremnim besedilom.

Meta oznaka

[Meta tag]

Omogoča označevanje pomembnih ključnih besed, povezanih s spletno stranjo na način, ki je pomemben za iskalnike, a jih obiskovalci navadno ne vidijo. Danes niso več tako pomembni kot nekoč, še vedno pa igrajo vlogo pri optimizaciji spletnih strani (SEO).

Metrike vključenosti

[Inclusion metrics]

Večino oglaševalcev zanima merjenje učinkovitosti njihovega oglaševanja. Najpreprostejši način za merjenje učinkovitosti imajo direktni oglaševalci, saj uporabljajo način CPA (cost per aqusition). Obstaja pa še nekaj drugih načinov merjenja vpliva oglasa na kupca, in sicer prek potrošnikove vključenosti: ali je uporabnik pogledal cel video oglas, ali je šel čez oglas z miško, kako dolgo se je zadržal na oglasu, je odigral igro itd.

Mikro ciljanje; Nišno ciljanje

[Microtargeting; Micro-niche targeting]

Strategija trženja, ki uporablja podatke potrošnikov in demografske podatke za prepoznavanje zanimanj posameznikov ali zelo majhnih skupin podobno mislečih posameznikov ter vpliva na njihove misli ali dejanja. Podjetje pri tej strategiji dobro pozna svoje ciljno občinstvo, tako da mu sporočilo pošlje prek želenega komunikacijskega kanala.

Mikro stran

[Microsite]

Spletni oglas, ki po kliku nanj ne preusmeri uporabnika na stran oglaševalca, ampak mu v sklopu oglasa ponudi dodatne informacije. Tako lahko uporabnik dobi več informacij o oglaševanem izdelku, ne da bi zapustil spletno stran, na kateri se nahaja.

Mikrobloganje

[Microblogging]

Se nanaša na platforme, ki omogočajo objavo informacij v kratkih stavkih, ki niso daljši od 140 znakov naenkrat prek telefona ali spleta. Twitter je hitro postal prevladujoči svetovni igralec na tem področju in je danes že sinonim za mikrobloganje.

Milenijci; Milenijska generacija

[Millennials; Millennial Generation; Echo Boomers]

Milenijci povezujejo dve generaciji: celotno generacijo Y in prvi del generacije Z. Predstavniki te generacije so osebe, rojene med letoma 1980 in 2001. Glavna značilnost dveh vej milenijcev je ta, da je prvi del odraščal z računalniki, mobilnimi telefoni in video igricami, drugi del pa s tablicami, pametnimi telefoni in z aplikacijami. Skupna značilnost obeh delov generacije je preobrazba komunikacije in identitete. Milenijci so znani po svojem optimizmu glede prihodnosti in nerealnih pričakovanj. Zgodnji milenijci so šli mnogokrat ponovno skozi šolanje, pričakuje pa se, da bodo ekonomsko manj uspešni od svojih staršev.

Mišolovka

[Mousetrapping]

Uporaba trikov, ki jih omogoča brskalnik, z namenom ujeti in zadržati uporabnika na določeni spletni strani. Ponavadi se to naredi z onemogočenjem gumba »nazaj« ali z nenehnim odpiranjem okna »pop-up« (pop-up, oglasi pop under).

Množica podatkov

[Big data]

Množica podatkov navadno vključuje podatkovne nize z velikostmi, ki presegajo zmožnosti »navadnih« programskih orodij za zajem, selekcijo, upravljanje in obdelavo podatkov v še dopustnem času. Določanje, kdaj so nizi podatkov dovolj veliki, da postanejo množica podatkov, se stalno spreminja. Od leta 2012 naprej je ta razpon od nekaj deset terabajtov do več petabajtov podatkov. Množica podatkov zahteva vrsto tehnik in tehnologij z novimi načini integracije, ki omogočajo vpogled v podatkovne baze, ki so različne, zapletene in v velikem obsegu.

Množica podatkov predstavlja informacijska sredstva, za katera so značilna velik obseg, velika hitrost in raznolikost, kar zahteva posebno tehnologijo in analitične metode za njihovo preoblikovanje v vrednost.

Množicanje

[Crowdfunding]

Zbiranje denarja s pomočjo prispevkov posameznikov. Danes se to zbiranje denarja dogaja predvsem s pomočjo interneta.

Množicanje je oblika alternativnega financiranja, ki je nastala zunaj tradicionalnih finančnih sistemov. Model temelji na treh ustvarjalcih: 1. začetnik projekta, ki predlaga idejo/projekt, ki bi jo/ga želel financirati; 2. posamezniki ali skupine, ki idejo/projekt (finančno) podpirajo in 3. platforma (organizacija), ki poveže med seboj obe strani (na primer Kickstarter).

Etimologija besedne zveze je množica + žicanje.

Množične prilagoditve

[Mass customisation]

Pristop, ki združuje učinkovitost množične proizvodnje s trženjskimi pristopi prilagajanja osebnim zahtevam. Na primer, programske rešitve je mogoče zasnovati tako, da imajo prilagodljive elemente, kar pomeni, da si lahko uporabniki sami prilagodijo isti izdelek.

Mobilna aplikacija

[Mobile application; Mobile app]

Mobilna aplikacija je kakršnakoli programska aplikacija, razvita za delovanje na pametnih mobilnih telefonih.

Mobilna trgovina

[M-Store; Mobile Store]

Možnost nakupovanja prek mobilnih naprav.

Mobilni marketing

[Mobile marketing]

Marketing na mobilnih napravah, kot je pametni telefon, ali z njimi. Tovrstni marketing omogoča časovno in lokacijsko natančno ciljanje uporabnikov ter personalizirane informacije, ki promovirajo blago, storitve in ideje.

Model CPE; Cena na klik potencialnih strank

[CPE; Cost per engagement]

Model, pri katerem oglaševalci plačujejo samo, ko se uporabniki aktivno ukvarjajo z oglasi.

Model CPI; Cena na namestitev

[CPI; Cost per Install]

Model se uporablja pri mobilnih aplikacijah. Pri tej obliki zakupa oglasnega prostora oglaševalec plača vsakič, ko osebe namestijo aplikacijo.

Model CPL; Cena na potencialno stranko

[CPL; Cost per Lead]

Oblika zakupa oglasnega prostora, pri katerem se oglasni prostor zakupuje glede na klike potencialnih strank, ki vodijo v konverzijo. CPL se izračuna tako, da celotni znesek, porabljen za oglaševalsko akcijo, delimo z ustvarjenimi potencialnimi strankami.

Model CPS; Cena na nakup; Model CPA; Cena na prodajo

[CPS; Cost per Acquisition; CPA; Cost per Sale]

Oblika zakupa oglasnega prostora, pri katerem oglaševalec plača le v primeru izvedenega nakupa. Tak način zakupa je razmeroma nizko tvegan, ker oglaševalec plača samo, ko je prihodek zagotovljen. Številna medijska podjetja takih modelov zakupa oglasnega prostora ne prodajajo, saj morajo prevzeti vse tveganje pri nakupu oglasov. Če ne pride do nakupa, tudi oni ne prejmejo denarja.

Model CPV; Cena na ogled

[Model CPV; Cost per view]

Oblika zakupa oglasnega prostora, pri katerem plačate za vsako predvajanje videoposnetka. S ponudbami za CPV Googlu poveste najvišjo vsoto, ki ste jo pripravljeni plačati za posamezno predvajanje videoposnetka. S CPV-jem boste plačali za oglede videa ali interakcije, kot so kliki na poziv k nakupu in spremljevalne pasice.

Moderator

[Moderator]

Oseba, ki jo pooblasti administrator foruma in pomaga, da razprava ostane produktivna ter se drži forumskih pravil.

Modna beseda; Priljubljena beseda; Krilatica

[Buzzword]

Beseda ali besedna zveza, ki za določen čas postane zelo priljubljena. Modne besede pogosto izhajajo iz tehničnih terminov, a je večina tehničnega pomena iz njih odstranjena. Tako so namenjene predvsem delanju vtisa na druge. Pogosto izvirajo iz žargona, akronimov in neologizmov. Poslovni jezik je še posebej dovzeten za tovrstne besede (npr. sinergija, dinamično, kiber, strategija, “misliti zunaj okvirjev” itd.).

Mouseover; Oglas z interakcijo

[Mouseover]

Akcija, ki se sproži, ko uporabnik postavi miškin kazalec prek določenega objekta (najpogosteje spletnega oglasa). Med akcije štejemo raztegovanje oglasa, predvajanje animacije, vklop zvoka ipd. Za sprožitev akcije ni potreben klik.

Možnost naslavljanja; Naslovljivost

[Addressability]

Sposobnost usmerjanja sporočila na napravo, brskalnik, segment in/ali posameznika. Segmenti se lahko ujemajo ali oblikujejo preko vedenjskih, demografskih in geografskih dejavnikov.

MP3

[MP3]

Kompresirani računalniški format za shranjevanje zvočnih datotek. Datoteke v zapisu MP3 so tudi do 12-krat manjše pri skoraj enaki kakovosti zvoka kot nekompresirane zvočne datoteke WAV.

MPEG

[MPEG]

Moving Picture Experts Group. Kompresirani računalniški format za shranjevanje video vsebin skupaj z zvokom.

MRAID; Mobilni oglasi z bogato vsebino

[MRAID; Mobile Rich-Media Ad Interface Definitions]

Standardiziran nabor ukazov, zasnovan za integracijo z jezikoma HTML5 in JavaScript, ki opredeljuje skupne aplikacijske vmesnike za prikazovanje bogatih vsebin v različnih mobilnih aplikacijah.

Mreža za dostavo vsebin

[CDN; Content delivery network]

Mreža strežnikov, strateško nameščenih z namenom omogočanja hitrega nalaganja spletnih strani, datotek in drugih vsebin. Bliže kot je uporabnik strežniku, hitreje se mu bodo naložile stvari na računalnik. Te mreže so še posebej pomembne za založnike in platforme z globalnim dosegom, saj so se današnji uporabniki že navadili na takojšen dostop do česarkoli in kadarkoli.

Mrtva povezava

[Link rot]

Spletna povezava, ki s pomočjo uporabe tehnologije JavaScript prikrije njeno destinacijo v statusni vrstici spletnega brskalnika, tako da uporabniki ne vedo vnaprej, kam jih ta povezava vodi.