Ad blocker

[Ad blocker]

Programska oprema, ki preprečuje prikazovanje spletnih oglasov. To so največkrat t. i. dodatki (plug-ins), ki jih uporabniki namestijo v svoj spletni brskalnik.

Administrator spletne strani

[Administrator/Admin]

Skrbnik spletne strani, ki ažurira spletno stran in odpravlja morebitne napake.

AdSense

[AdSense]

Googlov program za serviranje oglasov. Lastniki spletnih strani se lahko vključijo v ta program in na svojih straneh omogočijo predvajanje različnih vrst oglasov (besedilne, slikovne in/ali video). Program vključuje tako iskalno in kontekstualno kot video (YouTube) in prikazno oglaševanje.

AdWords

[AdWords]

Googlov program, ki nudi oglaševanje po modelih zakupa CPC, CPM, CPA ipd. tako za besedilne in slikovne kot video oglase. Program omogoča lokalno in mednarodno distribucijo. Besedilni oglasi so kratki, sestavljeni iz ene vrstice za naslov in dveh za telo besedila. Slikovni oglasi pa so lahko vseh dimenzij, ki jih določa organizacija IAB.

Agencijska trgovalna platforma

[ATD; Agency Trading Desk]

Agencijska rešitev za trgovanje z oglasnim prostorom, ki temelji na strokovnem znanju in uporabi novih tehnologij. Te enote so lahko samostojne ali pa delujejo znotraj agencije. Posebne skupine ljudi (trgovci) s pomočjo platforme skrbijo za sprotno upravljanje akcij v realnem času. Uporabljajo jo lastniki agencij, operativne agencije in oglaševalci.

Alt besedilo

[Alt]

Okrajšava za alternativno besedilo, ki se pojavlja pri slikovnih oglasih.

Analitika družbenih medijev

[Social Media Analytics]

Podatki, ki so zbrani iz družbenih medijev in dajo oglaševalcem vpogled v to, katere kampanje delujejo in katere ne. Pomagajo tudi razumeti, kdo so občinstva oglaševalcev, ki so najbolj vredna.

Analitika stvari

[Analytics of things]

Analiza podatkov, ki jih ustvarjajo naprave iz interneta stvari. Analitika interneta stvari je analitika stvari. Potrebna je zato, da so lahko povezane naprave pametne in da se lahko pametno odločajo. Je pa analitika stvari še v fazi razvoja, zato bo treba še precej časa in truda, da se bo z njo dosegalo prave poslovne vrednosti. Že danes pa je v veliko pomoč pri napovedni analitiki, še posebej v industrijskih panogah, kot so promet, medicina in proizvodnja.

Aplikacija

[Aplication; App]

Program ali skupina programov, ki je namenjena končnemu uporabniku. Programska oprema za aplikacije vključuje stvari, kot so zbirke podatkov, urejevalniki besedil, spletni brskalniki in preglednice.

Atribucija

[Attribution]

Lahko konverzijo povežemo z oglasom? Kaj pa, če je uporabnik videl več oglasov? Kateri je »odgovoren« za konverzijo? Najpreprostejši atribucijski model je model »zadnji klik« oziroma »zadnji dogodek«, ki pripisuje zasluge za konverzijo oglasu, ki ga je uporabnik nazadnje videl, preden je opravil želeno konverzijo. Obstaja pa še mnogo drugih atribucijskih modelov, kot je model večkanalne distribucije, kjer se gleda tako spletne kot nespletne kanale.

Avatar

[Avatar]

Grafični prikaz uporabnika ali njegovega alter ega ali značaja. Lahko gre za tridimenzionalno obliko predstavitve (na primer pri igrah ali v virtualnih svetovih) ali za dvodimenzionalno obliko (kot ikona na internetnih forumih in v drugih spletnih skupnostih). Beseda izhaja iz hindujske mitologije, kjer naj bi duhovi prihajali iz nebes in se utelešali v ljudeh.

Avtomatizacija doma

[Home automation]

Avtomatizacija določenih aktivnosti v gospodinjstvu, ki jih upravlja en ali več računalnikov. Avtomatizacija omogoča upravljanje osnovnih funkcij v našem domu, kot je npr. nadzor luči, vrat in klimatskih naprav. Avtomatizacija doma se včasih imenuje tudi pametni dom.