Deli

iPROM je pripravil novo analizo tehnoloških značilnosti naprav, s katerimi uporabniki interneta dostopajo do digitalnih medijev. iPROM podatke že od leta 2004 enkrat letno beleži in obdeluje prek tehnološke platforme iPROM Cloud.

Nova iPROMova raziskava 2018: Uporabniki digitalnih medijev so trikrat bolj aktivni na računalnikih kot na mobilnih napravah - iPROM - Sporočilo za javnost

Analiza ugotavlja, da namizni in prenosni računalniki še vedno ohranjajo prvo mesto pri poglobljenem pregledovanju vsebin. Uporabniki digitalnih medijev so namreč trikrat bolj aktivni na računalnikih kot na mobilnih telefonih in to kljub temu, da so mobilne naprave v preteklem letu zabeležile rast za 9 odstotnih točk. Večina spletnih strani (več kot 90 odstotkov) je danes že odzivnih in prilagojenih za mobilne naprave. Med spletnimi brskalniki ohranja vodilni delež Chrome, Android je najbolj pogost operacijski sistem na mobilnih napravah, na računalnikih pa prevladuje Windows, in sicer njegova različica Windows 10.

»Vse večja pretočnost in dostopnost paketov za mobilni prenos podatkov tudi v Sloveniji vplivata na rast uporabe mobilnih naprav. Vzponu mobilnega kanala se prilagajajo tudi oglaševalci, ki potrošnika vse pogosteje nagovarjajo prek mobilnih naprav. Zato ni presenetljiv podatek, da so spletne strani danes temu že v večini prilagojene. Po drugi strani pa potrošnik, ki se želi v digitalno vsebino poglobiti, to še vedno v veliki meri počne prek računalnika,« komentira Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v podjetju iPROM.

Ključne ugotovitve raziskave o tehnoloških značilnostih naprav

1. Na računalnikih trikrat bolj poglobljeno pregledujemo digitalne vsebine

Namizni in prenosni računalniki so še vedno ključni pri poglobljenem pregledovanju digitalnih vsebin. Primerjava ogledanih strani na slovenskih spletnih medijih kaže, da jih uporabniki aktivneje ter bolj poglobljeno pregledujejo prek namiznih in prenosnih računalnikov. V celotnem procesu uporabe interneta računalniki še vedno ohranjajo vodilno vlogo, saj delež ogledanih strani prek računalnika skoraj trikrat večji.

Graf-1-Razmerje-delezev-uporabe-naprav-za-poglobljeno-potrosnjo-digitalnih-vsebin-iPROM-Press

2. Mobilni dostop digitalnih vsebin raste

Rast mobilnega dostopa do digitalnih vsebin se je v letu 2018 v primerjavi z enakim obdobjem lani povečala za 9 odstotnih točk. Če podatke iz maja 2017 primerjamo s podatki iz maja 2018, se je delež mobilnih naprav, ki jih slovenski uporabniki uporabljajo za dostop do digitalnih vsebin, povečal s 56 odstotkov na 65, kar pomeni, da je rast uporabe mobilnega dostopa spet višja. iPROMova letna primerjava je v preteklih letih pokazala, da je delež mobilnega dostopa med letoma 2016 in 2017 zrasel za 5 odstotnih točk, medtem ko je rast med letoma 2015 in 2016 znašala 15 odstotnih točk.

Graf-2-Trend-uporabe-naprav-s-katerimi-uporabniki-dostopajo-do-digitalnih-vsebin-iPROM-Press

3. Med brskalniki prevladuje Chrome

Chrome ostaja najbolj priljubljen brskalnik. Na namiznih in prenosnih računalnikih Chrome ohranja približno enak delež kot lani in prevladuje z 51 odstotki. Podoben trend beležijo tudi ostali brskalniki, in sicer Firefox (24 %), Internet Explorer (15 %) in Edge (6 %).

Graf-3-Delez-uporabe-brskalnikov-na-razlicnih-napravah-v-2018-iPROM-Press

4. Najpogostejša operacijska sistema sta Android in Windows 10

Med operacijskimi sistemi na mobilnih napravah še vedno prevladuje Android. Analiza prav tako ugotavlja, da v primerjavi z lanskim letom rahlo pada uporaba mobilnih naprav, ki delujejo na operacijskem sistemu Android (73 %), in sicer za 3 odstotne točke, ob čemer je operacijski sistem iOS (27 %) sorazmerno zrastel.

Graf-4-Delez-uporabe-operacijskih-sistemov-na-mobilnih-napravah-maja-2018-iPROM-Press

Na namiznih in prenosnih računalnikih s 95 odstotki še vedno kraljuje Windows, kar je enak delež, kot je bil zabeležen v letu 2017. Najbolj pogosta različica je Windows 10, ki je v tem letu močno prevladala s 47 odstotki in v primerjavi z enakim obdobjem lani zabeležila rast za 7 odstotnih točk.

Delež uporabe operacijskih sistemov na računalnikih maja 2018 - iPROM - Sporočilo za javnost

Metodologija raziskave

Podatki, na katerih temelji iPROM-ova analiza tehnoloških značilnosti naprav, s katerimi slovenski uporabniki interneta dostopajo do digitalnih vsebin, so vsako leto zajeti v enakem obdobju. iPROM podatke beleži in obdeluje prek tehnološke platforme iPROM Cloud. Raziskava je bila izvedena na vzorcu 1,57 milijona slovenskih uporabnikov interneta in je po standardu organizacije IAB zajemala 15,24 milijarde meritvenih zahtevkov.

Povezane vsebine:

Press release: New iPROM Research for 2018: Digital Media Users Are Three Times as Active on PCs Compared to Mobile Devices

O podjetju iPROM

iPROM je vodilna slovenska agencija, specializirana za digitalno oglaševanje. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. Pripravljamo, organiziramo in izvajamo digitalne akcije, ki prinašajo merljive in dokazljive rezultate. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi v pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.

Naše rešitve zagotavljajo dokazljivo najboljšo porabo medijskih sredstev, ne glede na parametre uspešnosti, in to je eden izmed razlogov, zakaj smo danes vodilna spletna medijska agencija na trgu. Smo visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo digitalnih oglaševalskih akcij. Stalno vlaganje v razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

Arhiv

iPROM kontakt

Za več informacij se obrnite na:

Maja Gorjanc

Direktorica korporativnega komuniciranja in marketinga