Deli

iPROM je predstavil rešitev SafeMetric™ (www.safemetric.si), ki podjetjem in organizacijam omogoča spremljanje spletne analitike z zunanjimi ponudniki analitičnih rešitev v skladu z novimi zahtevami Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1), brez kritičnih vplivov na relevantnost pridobljenih podatkov. Z njo Slovenija sledi evropski direktivi o varstvu zasebnosti (ePrivacy Directive) uporabnikov interneta.

Nova iPROM-ova tehnična rešitev SafeMetric™ skrbi za anonimizacijo podatkov uporabnikov interneta. Upravljalcem spletnih mest v skladu z novimi regulativami omogoča sodelovanje z zunanjimi ponudniki spletne analitike, kot so Google Analytics in podobni, brez izrecnega privoljenja uporabnikov. Naročniki nove iPROM-ove storitve lahko tako skladno z novimi zahtevami zakona sodelujejo z zunanjimi ponudniki spletne analitike brez kritičnih vplivov na relevantnost pridobljenih metrik.

Način delovanja rešitve SafeMetric

Pri klasičnem načinu uporabe zunanjih ponudnikov analitike (npr. Google Analytics in podobni) se podatki o uporabniku in njegovih aktivnostih neposredno prenašajo z uporabnikovega računalnika na strežnik ponudnika analitike, ki s tem pridobi vse podatke o uporabniku. Te lahko uporablja v lastne namene, poleg tega pa lahko uporabniku sledi prek različnih spletnih strani. Upravljalec spletne strani mora za nameščanje in uporabo tovrstnih piškotkov pridobiti izrecno privoljenje uporabnika.

Pri iPROM-ovi rešitvi SafeMetric se podatki uporabnika, pridobljeni na naročnikovi spletni strani, najprej prenesejo na za to namenjeni strežnik, kjer jih posebni kodirni algoritmi SafeMetric anonimizirajo tako, da končni (zunanji) ponudnik analitike prejme le podatke, ki so potrebni za izdelavo statističnih poročil in povzetkov, ne pa tudi dejanskih podatkov o uporabniku. S tako obdelanimi podatki zunanji ponudnik analitičnih rešitev ne more slediti uporabnikom prek različnih strani, pridobljene podatke pa lahko tako uporablja le za prikaz grafičnih poročil, ustvarjenih s kodiranimi podatki v anonimni obliki.

Rešitev SafeMetric uporablja lastne spletne piškotke (t. i. »1st party cookies«), kar pomeni, da jih lahko servira in bere samo spletna stran naročnika, ne pa tudi tretje osebe. Anonimizacija podatkov s posebej razvitimi kodirnimi algoritmi programske rešitve SafeMetric tudi ni reverzibilna, kar pomeni, da na podlagi anonimnih podatkov ni mogoče v obratni smeri povezati ali kakorkoli identificirati posameznega uporabnika.

Rešitev SafeMetric tako naročnikom pomaga izpolnjevati nove določbe ZEKom-1 in jim skladno s priporočili Informacijskega pooblaščenca zagotavlja spoštovanje zasebnosti do uporabnikov interneta brez drastičnih vplivov na relevantnost podatkov, pridobljenih s spletno analitiko zunanjih ponudnikov.

 

Prikaz delovanja rešitve SafeMetricTM

Ključne prednosti rešitve SafeMetric

Prednost rešitve SafeMetric je, da lahko naročniki nadaljujejo sodelovanje z zunanjimi ponudniki spletne analitike v skladu z zakonskimi določili in priporočili brez kritičnih vplivov na relevantnost pridobljenih metrik. Grafični prikazi statističnih podatkov pri teh ponudnikih ostajajo enaki, kot so jih uporabniki analitičnih orodij že vajeni. SafeMetric poleg tega omogoča tudi arhiviranje podatkov, kar naročnikom zagotavlja dodatno varnost v primeru prekinitve sodelovanja z zunanjim ponudnikom spletne analitike oziroma pri njegovi menjavi.

Implementacija rešitve SafeMetric na spletne strani naročnika je popolnoma preprosta. Naročniku je takoj po podpisu pogodbe dodeljeno posebno uporabniško ime in geslo, s katerim prek spletnega mesta www.safemetric.si dostopa do svojih uporabniških strani, kjer dobi vsa potrebna tehnična navodila in druge podrobnosti, povezane z implementacijo rešitve.

»V iPROM-u razumemo skrb podjetij in organizacij glede spoštovanja zasebnosti uporabnikov interneta. Z novo rešitvijo jim želimo pomagati, da se čim hitreje in enostavneje prilagodijo evropskim smernicam in slovenskim zakonskim zahtevam na tem področju. Spletna analitika je za uspešno poslovanje danes ključnega pomena, z novo rešitvijo pa želimo naročnikom omogočiti ustrezno uporabo le-te, znotraj zakonskih okvirov«, je ob predstavitvi nove rešitve povedala Lucie Pokorna, strokovni vodja za strateško internetno svetovanje v družbi iPROM.

Zakonska podlaga

Slovenski ZEKom-1, ki izhaja iz evropske direktive (ePrivacy Directive) in stopi v veljavo 15. junija 2013, se navezuje na Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1, 17. člen), v skladu s katerim je dovoljeno zbiranje statističnih in arhivskih podatkov v anonimizirani obliki, brez izrecne privolitve uporabnikov. Poleg tega je v skladu s priporočili Informacijskega pooblaščenca uporaba lastnih analitičnih piškotkov (»1st party cookies«) dovoljena brez predhodne odobritve s strani uporabnika, vendar pa zahteva, da je kljub temu potrebno uporabnike o uporabi spletnih piškotkov obvestiti ter jim v nadaljevanju ponuditi možnost odklonitve.

Rešitev SafeMetric so v iPROM-u razvili na podlagi nove zakonodaje ter priporočil glede uporabe piškotkov in zasebnosti na internetu. Naročnikom z njo zagotavljajo tehnično rešitev, ki jim omogoča pridobivanje relevantnih metrik v skladu z novim zakonom. SafeMetric je zaščitena blagovna znamka družbe iPROM, rešitev pa bodo v prihodnosti implementirali tudi na druga področja spletnega merjenja.

O podjetju iPROM

iPROM je vodilni regijski ponudnik medijskih in tehnoloških rešitev za digitalno oglaševanje na odprtem spletu. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi ob pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.

iPROM je visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, analitičnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo oglaševanja v digitalnih medijih. Stalno vlaganje v tehnološki razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.

Deli

Arhiv

iPROM kontakt

Za več informacij se obrnite na:

Maja Gorjanc

Svetovalka za marketing