Deli

Vplivnostni marketing je postal zelo priljubljena oblika marketinga na družbenih omrežjih, saj so blagovne znamke zaznale pozitiven vpliv na prodajo. Vseeno pa moramo biti pozorni na izzive, ki ga spremljajo.

Vplivnostni marketing: eksplozija ali implozija? - iPROM - Novice iz sveta

Hiperpovezana digitalna doba je trajno spremenila komuniciranje blagovnih znamk s potrošniki. Tržniki dopolnjujejo tradicionalne oglaševalske taktike z novimi, ki temeljijo predvsem na zaupanju. Ena izmed taktik digitalnega marketinga, ki privablja vedno več pozornosti, je vplivnostni marketing na družbenih omrežjih. Z njim si zagotovimo močnejši način povezovanja in izgradnje pristnejših odnosov s ciljno skupino v primerjavi s tradicionalnimi taktikami oglaševanja. A ne spreglejte dejstva, da vplivnostni marketing na družbenih omrežjih spremljajo nekateri izzivi, ki jih je nujno upoštevati.

Vplivnostni marketing ali marketing prek vplivnežev prek prepoznavnosti in vpliva posameznikov gradi podporo tržnim izdelkom ali storitvam blagovne znamke. Ta princip trženja ni nov. Blagovne znamke to počnejo že več desetletij, saj je vključevanje znane osebnosti učinkovit način pridobivanja naklonjenosti in pozitivnih vtisov ciljne skupine (ter s tem tudi večanja prodaje izdelkov ali storitev blagovne znamke), ki se z določeno znano osebo poistovetijo ali v njej najdejo navdih. Izbrani vplivnež pa seveda mora ustrezati oziroma poosebljati vrednote blagovne znamke ter delovati znotraj splošno sprejetih družbenih norm. Današnje zakonitosti ostajajo podobne, saj blagovna znamka pri izboru vplivneža upošteva njegovo preteklo delo na družbenih medijih in zmožnost doseganja ciljne javnosti blagovne znamke skozi platformo, na kateri deluje.

A današnji vplivneži na družbenih omrežjih se nekoliko razlikujejo od klasičnih znanih osebnosti, saj so mnogo bolj drzni. Zvezde družbenih medijev si pogosto drznejo stvari, ki niso usklajene z blagovno znamko, da bi si zagotovile še večji doseg oziroma večje število klikov. Zato je v tem okolju »divjega zahoda«, precej možno, da se blagovne znamke opečejo, ko vplivnež naredi nekaj, kar ni v skladu z vrednotami blagovne znamke ali pa celo presežejo splošne etične norme, kot je bil nedaven primer iz medijev z znanim vlogerjem.

Pojavljati so se pričela tudi vprašanja o avtentičnosti vplivnostnega trženja. Potrošniki namreč vse lažje in vse hitreje spregledajo neavtentične poskuse izrabe vpliva vplivnežev in jih težko odpuščajo. Blagovne znamke, ki poskušajo s svojimi potrošniki graditi bolj pristen in pomenljiv odnos z namenom izrabe njihovih družbenih mrež, morajo biti posebej pozorne pri pravilno zastavljeni kampanji z vplivnežem.

Vplivnostni marketing ostaja zaželen … in prodoren

Vplivnostni marketing, ki temelji na oglaševanju na podlagi priljubljenosti, je igra na srečo. V mnogih primerih je rezultat dober, a se je kljub temu treba zavedati možnih tveganj in moči današnjega pritiska za iskanje klikov, vznemirjenja in potegavščin, ki lahko potisne stvari predaleč.

Letošnje leto bo zato tako leto eksplozije vplivnostnega marketinga na družbenih medijih in hkrati tudi leto implozije vplivnostnega marketinga na družbenih medijih. Novi predpisi o zbiranju podatkov in omejevanje razdeljevanja vsebin blagovnih znamk in medijev, bodo pozitivno vplivale na rast uporabe vplivnostnega marketinga.

»S celostnim strateškim pristopom k vplivnostnemu marketingu lahko dosežemo precej več kot le vpletenost uporabnikov. Vplivneži so najprej osebe, šele potem tržniki. Vsak vplivnež ima svojo osebnost in slog vsebine, s katero je pritegnil določeno skupino uporabnikov. Sedaj bodo te vsebine verjetno imele še več organskega dosega, medtem ko bodo neplačane vsebine blagovnih znamk na ta račun manj opazne. Vsi, ki se ukvarjamo z marketingom, smo pred resnim premislekom, kako ohraniti verodostojne, pozitivne odnose s svojimi ciljnimi skupinami,« pojasnjuje Miha Rejc, vodja oddelka za upravljanje z družbenimi mediji.

Torej, najboljše, kar lahko storite, je, da se seznanite z regulativnim okoljem in razmislite o osnovah tržnega komuniciranja. In ne pozabite na moč besede. Avtentično komuniciranje, sodelovanje in izgradnja pristnih odnosov s ciljno skupino in njihovimi omrežji so nove metode tržnega komuniciranja, ki vodijo k uspešnim in učinkovitim trženjskim kampanjam.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

Arhiv