Deli

Ali veste, kdaj začnejo vaše potencialne stranke raziskovati in nakupovati božična darila? Prazniki veljajo za vrhunec prodajne sezone. Da bi dosegli zastavljene rezultate, vam svetujem, da z načrtovanjem svoje spletne strategije pričnete pravočasno in si s tem zagotovite pozornost kupcev ter najboljše pozicije.

bozic-na-spletu-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Lucie-Pokorna

Ta teden so bile police trgovine z živili prvič založene z božičnimi izdelki, ki z lesketajočimi ovoji kupce že mamljivo opominjajo, da je praznični čas tik pred vrati. Ker je splet veliko hitrejši kanal, se božične zgodbe na njem res pričnejo odvijati nekoliko kasneje – kar pa ne pomeni, da jih ni treba načrtovati že veliko prej. Kljub temu priznam, da vsako leto znova presenečeno ugotovim, kako veliko podjetij svoje praznične nastope zastavi tik pred zdajci.

Kako božič doživljamo na spletu?

Besedo »darila« pričnemo v iskalnike bolj pogosto vpisovati že v začetku oktobra; trend pa strmo narašča vse do novembra:

bozic-na-spletu-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Lucie-Pokorna

Vir: google.com/trends

 

Precej podobno situacijo spremljamo tudi v sosednji Avstriji in Nemčiji, medtem ko se v Angliji in Ameriki praznična evforija na spletu prične celo kakšen teden prej.

Iz vidika spletnega nakupovanja je po ocenah in raziskavah podjetja Adobe je v večini evropskih držav najbolj prodajno uspešen dan božične sezone med začetkom in sredino decembra:

bozic-na-spletu-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Lucie-Pokorna

Predbožične spletne nakupovalne špice v Evropi (vir)

 

Zanimiva izjema so Francozi – ti s spletnim nakupovanjem čakajo vse do 7. januarja, ko se pri njih začnejo razprodaje. A vendar se prva sezonska nihanja navzgor pri spletnem nakupovanju pojavijo že v polovici novembra. Tako je denimo v Avstriji prva sezonska špica 16. novembra, v Nemčiji 11. novembra, na Finskem pa celo 3. novembra. Četudi za Slovenijo podobni podatki niso na voljo, si znam predstavljati, da bomo s svojimi prazničnimi nakupi tik za Avstrijo, Nemčijo in Švico.

Kaj je pomembno vedeti pri terminskem načrtovanju božičnega nastopa?

Uspeh zahteva svoj čas:

Če želite ujeti predbožični val poizvedb in nakupov, ki se začenja v sredini novembra in svoj vrh doseže v prvi polovici decembra, ne bo dovolj, da z oglaševanjem (četudi na polno) pričnete šele decembra. To še posebej drži za dražje in bolj zahtevne produkte.

Namig: Najbolj ozko, relevantno ciljno publiko lahko začnete s prikaznimi oglasi »pripravljati« že sedaj. Nato v novembru razširite doseg in gradite zavedanje. V decembru pa bo ključnega pomena iskalnik – saj takrat vaša ciljna publika začenja iskati konkretne ponudbe in naročati.

Dostava (žal) traja.

To še posebej drži za predbožični čas. Zato kupci, ki darila naročajo preko spleta, ne čakajo na zadnjo minuto. Po Googlovi raziskavi Consumer Barometer je kar 51 % slovenskih spletnih kupcev takšnih, da naročajo iz tujine, kar obenem pomeni, da so pripravljeni božične nakupe opraviti veliko prej, kot bi jih sicer. To obenem pomeni, da je – v kolikor nagovarjate spletne kupce – oglaševanje v decembru za vas že prepozno.

Decembra so oglaševalske mreže zasičene.

Vsa podjetja, še posebej pa spletni trgovci, želijo decembra izkoristiti val predbožičnega nakupovanja. Če oglasni prostor na spletu zakupujete sami ali preko agencije in s poizvedbami začnete prepozno, se vam lahko zgodi, da ne boste dobili najboljših medijev, pozicij ali ciljnih skupin. Prav tako velja, da z naraščajočih povpraševanjem naraščajo tudi cene. Zato vam svetujem, da s pripravo strategije za praznično obdobje začnete dovolj zgodaj in si zagotovite svoj želeni prostor!

Torej, kot pravi znan pregovor: Rana ura, zlata ura!

Deli

O avtorju

Lucie Pokorna je v iPROMu opravljala delo strokovne svetovalke za strateško svetovanje. Trženje v digitalnih medijih je spoznavala v evropski centrali podjetja Google na Irskem, kjer je bila odgovorna za češke in slovaške naročnike. V omenjenem podjetju je kasneje sodelovala pri razvoju globalnih izobraževalnih programov in skrbela za trening novih zaposlenih. Izkušnje je pridobivala tudi v podjetju Sixt v Münchnu, kjer je kot trenerka pripravljala in izvajala izobraževanja za servisni center s 400 zaposlenimi. Lucie je zaposlena kot poslovni analitik v družbi A1.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv