Deli

LJUBLJANA, 21.8.2007    Podjetji iPROM in Valicon sta v maju in juniju 2007 izvedli drugo veliko raziskavo o uporabi interneta v Sloveniji, v kateri je sodelovalo 5.883 anketirancev. Prvo tovrstno raziskavo sta družbi izvedli v letu 2005. Eno pomembnejših in zanimivejših področij v letošnji raziskavi so poleg e-bančništva in e-nakupovanja tudi spletni dnevniki (blogi). Med uporabniki slovenskih spletnih strani je 6 odstotkov takšnih, ki ustvarjajo bloge, izstopajo pa predvsem po svoji mladosti, poznavanju in pogosti uporabi različnih internetnih storitev. Gre za najbolj internetno pismeno skupino uporabnikov.

Rezultati raziskave kažejo, da se slovenski uporabniki interneta po odnosu do blogov delijo v štiri skupine, poimenovane nezainteresirani, bralci, komentatorji in ustvarjalci. Nezainteresirani, teh je 31 odstotkov, blogov ne berejo. Med njimi je 36 odstotkov uporabnikov starejših od 35 let, 30 odstotkov pa mlajših od 19 let. Delež žensk je tu večji od moških. Nezainteresirani internet uporablja redko, različne spletne storitve pa slabo poznajo. Bralcev blogov je med uporabniki interneta 43 odstotkov, v glavnem pa jih berejo za zabavo in iz radovednosti. Med bralci so bolj zastopani moški, 60 odstotkov pa je starejših od 30 let. Od internetnih storitev najpogosteje uporabljajo e-nakupovanje ter prebirajo bloge in forume. Internetne telefonije in programov za trenutno sporočanje ne uporabljajo, z interneta pa tudi ne prenašajo glasbe ali filmov.

Med uporabniki interneta je 20 odstotkov komentatorjev. Polovica je starih med 15 in 29 let, 43 odstotkov je šolajočih se ter samskih. Najmanjšo skupino, to je 6 odstotkov uporabnikov spleta, predstavljajo ustvarjalci, ki imajo lasten blog. Kar 81 odstotkov ustvarjalcev blogov je mlajših od 34 let, 63 odstotkov pa je vključenih v izobraževalni proces. 57 odstotkov blogerjev je samskih z nizkimi ali brez prihodkov. Skoraj polovica te skupine (44 odstotkov) občasno uporablja različne internetne vsebine za lastno ustvarjalno izražanje, 59 odstotkov pa jih je na spletu že objavilo lastne večpredstavnostne vsebine.

Blogerji od drugih slovenskih uporabnikov interneta izstopajo predvsem po poznavanju in dnevni ali tedenski uporabi različnih internetnih storitev, kot so takojšnje sporočanje, e-nakupovanje, TV in video vsebine, forumi ter RSS. E-bančništvo je med njimi slabo zastopano. Večina slovenskih blogerjev piše blog šest mesecev ali manj, večinoma pa pišejo o sebi ter povzemajo ali reproducirajo druge vsebine. Tretjina jih za svoj blog porabi eno uro na teden, 10 ur in več pa mu tedensko posveča 6 odstotkov ustvarjalcev.

Z blogom je zaslužilo ali imelo finančno korist 8 odstotkov vprašanih blogerjev, poleg malih oglasov pa kot vir prihodkov navajajo priložnosti, ki jim jih je posredno prinesla medijska izpostavljenost. Glavni motivi za pisanje bloga so izražanje samega sebe, deljenje izkušenj, širjenje mreže stikov in spoznavanje novih ljudi. Nekateri pa v njih vidijo tudi možnost samopromocije.

Zakaj berete bloge?


 Koliko časa že pišete blog?

Kako pogosto objavljate na vašem blogu?

Ali ste na vašem blogu kdaj objavili naslednje tipe vsebin?

Koliko obiskovalcev (unique visitors) zabeležite na vašem blogu v enem mesecu?

O podjetju Valicon d.o.o.

Tržno-raziskovalne in svetovalne storitve družbe Valicon dodajajo vrednost poslu in znamkam njenih naročnikov. Podjetje je bilo ustanovljeno pred desetimi leti kot CATI d.o.o., danes pa je Valicon hitro rastoča trženjsko svetovalna in raziskovalna družba, ki se osredotoča na JV Evropo. Regionalne strategije prevaja na lokalne trge in z naročniki tke dolgoročne partnerske odnose. Izstopa po naprednih metodologijah. Sedež ima v Ljubljani, pisarne pa tudi v Zagrebu in Sarajevu.

O podjetju iPROM

iPROM je vodilni regijski ponudnik medijskih in tehnoloških rešitev za digitalno oglaševanje na odprtem spletu. Smo hiša znanja in izkušenj, ki naročnikom poenostavljamo kompleksnost trženja v digitalnem okolju. S kombinacijo visoke tehnologije in najpopolnejših podatkov o vedenju potrošnikov na trgu naročnikom omogočamo, da posredujejo prava oglasna sporočila pravi osebi ob pravem času na pravo napravo, spletnim založnikom pa pomagamo pri povečevanju prihodkov.

iPROM je visokotehnološko podjetje, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, analitičnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo oglaševanja v digitalnih medijih. Stalno vlaganje v tehnološki razvoj je tisto, kar nas postavlja pred konkurenco, naše naročnike pa na prvo mesto v glavah njihovih ciljnih občinstev.

Deli