Deli

Septembra se je v Londonu odvijala SymfonyLive konferenca, ki jo je obiskal tudi del ekipe iPROM.

iPROM-na-konferenci-SymfonyLive-London-2015-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Luka-Andrejak

Sredi letošnjega septembra se je v Londonu odvila že tradicionalna SymfonyLive konferenca, ki so jo poleg naelektrenega vzdušja zaznamovali izjemni predavatelji, konferenčni center Queen Elizabeth II conference centre in vrhunska izvedba. Dogodek, ki je obeležil že deseto obletnico, je obiskalo preko 300 inženirjev, razvijalcev in drugih profesionalcev s PHP sveta – med njimi tudi sodelavec Nejc Lepen in jaz.

Imenu navkljub se predavanja SymfonyLive konferenc ne omejujejo zgolj na okvire frameworka Symfony, temveč pokrivajo veliko širši spekter PHP razvoja. Tako so se tudi letos predavatelji posvetili najbolj atraktivnim temam s področja in še posebej izpostavili testiranje in različna testna okolja, razvoj spletnih aplikacij v realnem času ter »message-oriented« razvoj programske univerzalnih PHP paketov. Ker so predavanja potekala po dveh vzporednih tirih, je bil njihov izbor precej težak, a vendar sem jih uspel obiskati kar nekaj.

Seb Lee-Delisle: Getting artistic with code

Četudi prvo predavanje na konferenci ni bilo eksplicitno strokovno, pa je bilo zagotovo eno bolj zanimivih. Seb je pojmovan kot digitalni umetnik, ki z uporabo računalnika navdihuje, se povezuje z ljudmi in v njih skuša zbuditi zanimanje za tehnologijo. Tako je poleg zabavnega uvoda, podprtega z enostavnimi primeri programiranja canvasa, predstavil tudi nekaj izjemnih avtorskih projektov, kot sta Lunar Trails in PixelPyros. Na koncu pa je publiko dodatno spodbudil še z interaktivno igro Clappy Bird (sicer izpeljanko popularne igre Flappy Bird) in nas povabil, da z intenzivnostjo ploskanja nadzorujemo ptičev let.

Ciaran McNulty: Building a Pyramid: Symfony Testing Strategies

Ciaran je predstavil principe in možnosti za gradnjo avtomatiziranih testnih sistemov, saj je po njegovem mnenju ključ do dobre programske opreme ravno temeljito testiranje. Razvoj softwera po principu ‘naredi zdaj – testiraj kasneje’ je lahko, še posebej pri kompleksnejših projektih, zelo boleč in nenazadnje tudi zelo drag. Morebitnim zapletom pa se lahko izognemo z uvedbo avtomatiziranih testov, ki vključujejo relativno enostavne in tudi časovno ne (preveč) potratne prijeme. Za ponazoritev teze je predstavil model piramidnega testnega sistema, s katerim je mogoče postaviti testne sisteme za prav vse aspekte projekta.

Bernhart Schussek: Puli: PHP’s Next Pacage Revolution

Razvoj PHP paketov je kljub Composerju običajno preveč omejen na določen framework. Glede na to, da se razvijalci paketov za posamične frameworke dejansko ukvarjajo s precej podobnimi izzivi, bi bilo veliko bolje logiko obrniti in pakete narediti bolj univerzalne. Ravno slednje skuša Berhnart doseči s projektom Puli, v katerem si prizadeva razvoj paketov, ki bi dovoljevali integracijo projektov po principu Plug ‘n Play. Njegova ultimativni cilja sta združiti vseh PHP razvijalce v eno samo skupno okolje in razbiti razdeljenost po frameworkih.

Benjamin Eberlei: Doctrine2: To Use or Not To Use

Predavatelj se je osredotočil na uporabo Doctrine 2 ORM na ‘varen’ način in predstavil tako primere dobre kot slabe prakse rabe ter celo primere kdaj se je potrebno Doctrine izogniti. Žal je bila uvodna predstavitev Pareto principa 80/20 in njegove implikacije na projekt Doctrine obenem tudi najbolj vznemirljiv del predavanja.

Matthias Noback: Hexagonal architecture – message-oriented software design

Predavanje je izpostavilo arhitekturno zasnovo projektov, kjer Matthias vse interakcije med entitetami, kot so podatkovna baza, core aplikacija, web vmesnik, terminal ipd. imenuje sporočila. Kot poudarja, je za dobro arhitekturno zasnovo ključno dobro poznavanje smeri komunikacije sporočil (torej ukazov, dogodkov in querijev) in njihovih omejitev; obenem pa je izpostavil principe, ki glede na to tok sporočil pomagajo določiti najbolj idealno arhitekturo. Zanimiv pri tem je tudi njegov delno nezaupljiv pogled na frameworke. Zagovarja dejstvo, da je potrebno poznati vse funkcionalnosti, ki jih razvijalec pri svojih projektih uporabi. Sicer ni nujno, da pozna vse detajle uporabljenih knjižnic, pomembno pa je, da njihovo delovanje in logiko pozna vsaj v grobem. Ravno tu pa je težava, ki se lahko pojavi pri uporabi frameworka, ki razvijalcem velikokrat nudi navidezno udobje (ne)potrebnega poznavanja drobovja.

Phil Leggetter: Real-time Web Apps & Symfony. What are your options?

Phil je strokovnjak s področja real-time komunikacij. Tokrat je poskrbel za izčrpno predstavitev možnosti in uporabe obstoječih rešitev za izdelavo real-time aplikacij ter nadgradnjo sistemov z real-time komponentami. Ker Phil poleg PHP-ja uporablja tudi številne druge tehnologije, je bil njegov pogled na real-time PHP ter na programiranje na sploh še toliko bolj zanimiv.

iPROM-na-konferenci-SymfonyLive-London-2015-iPROM-Mnenja-strokovnjakov-Luka-Andrejak

Zaradi številnih izjemnih govorcev in raznolikih aspektov stroke, ki so jih osvetlili, je bila konferenca zame res nekaj posebnega; prav tako pa z gotovostjo trdim, da bom novo pridobljena znanja in tehnike apliciral tako v obstoječe kot prihodnje projekte, s posebnim poudarkom na avtomatizaciji testov in postavitviji kvalitetnih testnih okolij.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Prepišite znake
captcha

O avtorju

Luka Andrejak je v podjetju iPROM zaposlen kot vodja razvoja projektov v Tehnično-razvojnem oddelku. Podjetju se je pridružil leta 2010 kot programer in pridobival izkušnje predvsem iz področja programatičnega ekosistema v znotraj katerega raziskuje tehnološke rešitve.

Vsi prispevki avtorja