Deli

Obogatena resničnost (Augmented Reality/AR) je tehnologija, ki nadgradi izkušnjo vaše realnosti tako, da sliko okolice, kjer se nahajate, obogati z računalniško generiranim objektom na zaslonu vašega telefona ali tablice. Investicijam v tehnologiji obogatene in virtualne resničnosti (VR) se je v zadnjem letu namenilo 1,1 milijarde USD, kar priča o njunem izjemnem potencialu.

Svet obogatene resničnosti - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Andrej Ivanec

1901: očala »Character maker«

Če ste mislili, da je trend obogatene resničnosti relativno nov, vas bo podatek, da bo tehnologija obogatene resničnosti čez dve leti praznovala že 50 let, zagotovo presenetil. Njen pričetek sega v leto 1968, kar pomeni, da bo kmalu minilo že pol stoletja od prve izvedbe!
Še več, idejni koncept obogatene resničnosti je bil davnega leta 1901 zabeležen v romanu pisatelja Franka L. Bauma. Avtor je v romanu ponazoril elektronska očala s pomenljivim imenom »Character maker«, ki so uporabniku omogočila prikaz podatkov opazovane osebe.

Oglejte si tudi natančnejšo časovnico razvoja obogatene resničnosti:

AR history timeline

Obogatena resničnost na pohodu

Med bolj odmevne projekte obogatene resničnosti sodijo Googlova očala, ki jih je podjetje predstavilo leta 2013. Zaradi razmeroma visoke cene, slabo zmogljive baterije, težav, povezanih z varovanjem osebnih podatkov uporabnikov, in nevšečnega oblikovanja pa v javnosti očala niso bila dobro sprejeta, zato je Google projekt v začetku leta 2015 ustavil. Po neuradnih informacijah naj bi ga ponovno obudili pod imenom Project Aura.

Če Google javnosti z očali ni navdušil, pa je – tako uporabnike kot celo samega sebe – presenetilo podjetje Niantic z igro Pokemon Gó. Danes ta sicer že izgublja priljubljenost in najzvestejšo publiko, a se je aplikacija s preko pol milijarde prenosov in z več kot 45 milijonov dnevnih uporabnikov za vedno zapisala v svet obogatene resničnosti.

Kaj si lahko obetamo v prihodnje?

Očitno je, da so trend v tehnologiji obogatene resničnosti nosljive naprave IoT, denimo pametne ure in pametna očala. Trenutno najbolj obetajo Microsoftova očala HoloLens, ki so že nekaj časa na voljo za preizkus, četudi datum njihove uradne predstavitve še ni znan.

Seveda podjetje Microsoft ni edino, ki se je podalo v tekmo znotraj področja obogatene resničnosti – napovedanih (in vznemirljivih) projektov je še veliko. Enega takšnih obljublja tudi Apple, ki je v letu 2015 prejel potrditev za patent očal obogatene resničnosti. Kot pomembnejši ponudniki na tem področju pa se omenjajo še podjetja CastAr, EPSON Moverio BT-200, Meta, Vuzix M-100, Laster SeeThru, Shima, ORA-2, GlassUP, Atheer One in Magic Leap, katerih izdelki so bodisi še v razvoju bodisi že na prodajnih policah.

Google, Apple, Microsoft … že samo ta imena nam povedo, da bo tehnologija obogatene in virtualne resničnosti vplivala tudi na samo oglaševanje, saj ponuja številne nove možnosti. Tukaj je zbranih nekaj zanimivih primerov, za prave navdušence pa je pravi naslov dogodek AWE 2017 Expo, ki se bo junija odvil v ZDA.

Navsezadnje pa Pokemon Gó evforija, ki je zajela cel svet, dokazuje, da je tehnologija obogatene resničnosti dostopna in masovno razširjena že danes. Omogočila jo je ravno priljubljenost pametnih telefonov, »medija«, ki je tehnologijo obogatene resničnosti približal množici. Tega se zelo dobro zavedajo družbena omrežja (npr. Snapchat s svojimi filtri, Facebook z aplikacijo Masquerade), ki bodo v prihodnosti obogateno resničnost zagotovo še bolj vključevala v svoje platforme.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Vaše kontaktne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) ter posredovani kontakt prejemnika (elektronski naslov) potrebujemo, da lahko na prejemnikov elektronski naslov posredujemo vaše sporočilo. Prejetih podatkov ne bomo uporabili za druge namene. Z vnosom vaših podatkov in podatkov prejemnika, izjavljate, da imate od prejemnika pridobljeno privolitev za posredovanje njegovega/njenega kontakta. V kolikor podatkov ne boste oddali, želenega sporočila ne bomo mogli posredovati. Več o vaših pravicah in varstvu osebnih podatkov izveste tukaj.

O avtorju

Andrej Ivanec je v iPROM-u direktor medijskega načrtovanja.

Vsi prispevki avtorja