Deli

Nakupna pot potrošnika se na mobilnih napravah spreminja in ustvarja večjo potrebo, da trgovci pametno uporabijo podatke o potrošnikih, s katerimi razpolagajo, ter tako snujejo boljšo potrošniško izkušnjo.

Izkušnja na mobilnih napravah spreminja nakupno pot potrošnika-iPROM-Novice iz sveta

Današnje nakupovanje poteka skozi vrsto digitalnih in mobilnih kanalov. Obogatena in virtualna resničnost, umetna inteligenca in internet stvari bodo vašem nakupovanju dodali še več nakupovalnih in raziskovalnih možnosti. To bo posledično ustvarilo še večjo potrebo, da trgovci s podatki ustvarjajo boljšo potrošniško izkušnjo na mobilnih napravah.

Zaradi velike konkurence na trgu sta organizacija in reševanje podatkovnih izzivov med glavnimi prednostmi vsakega trgovca, saj mu omogočata globje vpoglede in strateške pobude, kar izboljšuje potrošniško izkušnjo na vsakem koraku nakupne poti.

Pred nakupom: negovanje, navdihovanje in privabljanje potrošnikov

Nakupna pot je z digitalizacijo postala nekoliko bolj zapletena, vendar pa digitalni kanali ponujajo več priložnosti za vzpostavitev pozitivne potrošniške izkušnje v fazi raziskovanja. Na primer, vmesnik za integracijo podatkov o konverzijah brez povezave, ki ga je družbeno omrežje Facebook predstavilo leta 2017, ponuja vpogled v to, kaj vpliva na potrošnike, da se odločijo za nakup na prodajnih mestih, in omogoča integracijo lastnih podatkov potrošnika s prodajnih mest v bazo Facebookovih podatkov o uporabnikih. To omogoča boljše ciljanje, bolj relevantne promocije in boljšo porazdelitev proračuna, kar se odraža v 27-odstotnem povečanju prodaje v trgovinah.

Druge blagovne znamke se osredotočajo na integracijo virtualne ali obogatene resničnosti v nakupno pot potrošnika. Na primer, podjetje Ikea je pred kratkim predstavilo aplikacijo z elementi obogatene resničnosti, ki uporabnikom omogoča, da v svoje domove umestijo Ikeino pohištvo, kar ustvarja odlično potrošniško izkušnjo. V segmentu kozmetike je blagovna znamka bareMinerals združila virtualno izkušnjo s prilagajanjem izdelkov v aplikaciji, ki uporabnikom pomaga najti ali ustvariti pravi odtenek podlage.

Odločitve o nakupu: dopolnjevanje nakupne izkušnje

Večina potrošnikov je pred vstopom v trgovino opravila fazo raziskovanja, še posebej, ko gre za večje nakupe. Vseeno pa tehnologija ponuja mnogo možnosti za trgovce, da spodbujajo potrošnike k raziskovanju in odkrivanju novih izdelkov, ko so na prodajnem mestu.

Eden od načinov je, da uporabite lokacijsko tehnologijo, s katero pomagate izzivom potrošnikov – poiščete izdelek, ki so ga iskali v trgovini prek spleta. Iskanje lokacije postaja vse natančnejše in trgovci bodo na ta način posredovali informacije o tem, kje je izdelek, nato pa pomagali spremljati nakupno pot v trgovini, s poudarkom na izdelkih, ki bi potrošnika potencialno zanimali, ali posebnih ponudbah. Poleg tega lahko prodajalci prilagodijo te informacije in bolj globoko vključijo potrošnike v nakupne odločitve.

Po nakupu: ustvarjanje izkušenj, ki navdihujejo »iracionalno« zvestobo

Potrošniška izkušnja po nakupu je pogosto časovno pogojena in ravno tu bi boljše povezovanje potrošnikovih podatkov olajšalo težave in izboljšalo nakupovalno izkušnjo. Nakupovalna izkušnja je na žalost zamegljena v primerih, ko se podatkov ne uporablja za izboljšanje nakupovalne izkušnje po prodaji – tj. slabo ponovno ciljanje, promocije, poslane uporabniku, ki se je ravnokar pritožil na storitve itd.

V nenehnem boju s slabo nakupovalno izkušnjo pa niso le trgovci. Tudi oglaševalci letalskih linij imajo podobne izzive. Predstavljajte si, da ste na letu z zamudo – kaj, če bi se oglaševalec lahko povezal s podatki o letu in prilagodil prihodnjo ponudbo na način, ki bi ublažil vašo frustracijo? Razpolaganje s podatki lahko pomeni veliko spremembo.

Zmožnost razumevanja potrošnikove večkanalne izkušnje je ključnega pomena, saj tako gradite večjo prepoznavnost znamke in zvestobo. Potrošniška izkušnja na mobilnih napravah ima veliko možnosti za izboljšanje. Tiste blagovne znamke, ki želijo izboljšati nakupno pot, imajo za to neskončno priložnosti.

»Kot radi rečemo, so podatki novo zlato ali nova nafta. Pri čemer moramo znati pretvoriti veliko količino podatkov v prave podatke oz. informacije. In ko imamo prave podatke, lahko oglase prikažemo pravi osebi, ob pravem času, na pravi napravi. Le s tako kombinacijo bomo za uporabnika relevantni in kot oglaševalec uspešni,« komentira Miloš Suša, spletni medijski specialist.

Deli

Arhiv