Deli

Najstniki se zelo navežejo na svoj pametni telefon. Skoraj 40 odstotkov najstnikov, starih med 13 in 17 let, brez njega ne bi zdržalo niti en dan.

Pametni telefon in tesna navezanost najstnikov nanj - iPROM - Novice iz sveta

Najstnikom je digitalni svet povsem domač. A to ni edina stvar, zaradi katere je njihovo življenje tako drugačno od življenja prejšnje generacije. V času, v katerem živijo, je lastništvo pametnega telefona že norma, zato je današnjim najstnikom povsem domač tudi mobilni svet. Stalna povezanost, ki jo omogoča ali pa celo nalaga pametni telefon, predstavlja osrednjo točko njihovega življenja.

Večina najstnikov ima v lasti pametni telefon

Čeprav najstniki, kar se tiče lastništva pametnega telefona, zaostajajo za mladimi odraslimi, si večina lasti pametni telefon. Tistim, ki ga imajo, predstavlja glavno gonilo njihove dnevne digitalne dejavnosti, kaže eMarketerjevo poročilo US Teens and Their Smartphones: The All-Purpose Device for Liking, Snapping, Ad Avoiding, Shopping and More.

eMarketer ocenjuje, da bo 78,9 odstotka najstnikov, starih med 12 in 17 let, v ZDA letos imelo pametni telefon. To pomeni, da so po lastništvu pametnega telefona praktično enakovredni celotni odrasli populaciji, za katero se v letošnjem letu pričakuje 77,1-odstotna penetracija pametnih telefonov. Glede penetracije pametnih telefonov pa najstniki še ne dosegajo odraslih milenijcev.

Če iz ocene izvzamemo 12-letnike, je delež tistih najstnikov, ki si lastijo pametni telefon, še večji. Raziskava Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research iz decembra 2016 kaže, da v ZDA pametne telefone uporablja 89 odstotkov najstnikov, starih od 13 do 17 let.

Močna navezanost na pametni telefon

Po drugi strani pa je za visok delež in vse nižjo starost lastništva pametnih telefonov krivo tudi dejstvo, da klasični mobilni telefoni odhajajo s trga. V marčevskem poročilu Think with Google, ki temelji na Ipsosovi anketi iz avgusta 2016, piše, da so vprašani, stari med 13 in 17 let, svoj prvi pametni telefon dobili v povprečni starosti 12 let.

Ko dobijo pametni telefon, se najstniki resnično stereotipno navežejo nanj. V majski raziskavi YouGov so ameriške najstnike, stare od 13 do 17 let, vprašali, kako dolgo bi lahko zdržali brez uporabe pametnega telefona. Skoraj štirje od desetih so odgovorili, da ne bi zdržali niti en dan.

Pametni telefon in družbeni mediji

Kamera pametnega telefona je postala osrednja točka družabne interakcije najstnikov, kar se odraža v vzponu platform, vezanih na kamero, kot sta Snapchat in Instagram. Najstniki sicer niso opustili Facebooka, a namenijo mu vse manj časa in energije. Penetracija Facebooka med ameriškimi najstniki počasi pada.

Najstniki pametne telefone uporabljajo pretežno v povezavi z družbenimi mediji. eMarketer ocenjuje, da bo 70,8 odstotka mladih, starih med 12 in 17 let, letos v ZDA uporabljajo družbene medije vsaj enkrat na mesec. Kot pri penetraciji pametnih telefonov se tudi delež najstnikov, ki uporabljajo družbene medije, razlikuje glede na preučevano starostno skupino. V spletni raziskavi podjetja Deloitte, opravljeni novembra lani, se je 93 odstotkov mladih v starostni skupini 14–19 let v ZDA opredelilo za uporabnike družbenih omrežij.

»Trend nakazuje, da danes kar 80 odstotkov najstnikov prejme svoj prvi pametni telefon med 12. in 13. letom. Za namen uporabe telefona prevladujejo aplikacije za družbena omrežja (npr. Snapchat, Instagram, Facebook), saj jih uporablja kar 9 od 10 najstnikov. Najbolj uporabna funkcija je nedvomno kamera, ki pride v kombinaciji z družbenimi omrežji (predvsem Snapchat in Instagram, kar potrjuje dejstvo, da sta prav ti dve aplikaciji med najstniki na vrhu uporabe, tudi pred Facebookom). Uporaba in priljubljenost pametnih telefonov sta med najstniki res ogromni. Raziskava namreč tudi razkriva, da se najstniki, ki imajo pametni telefon, temu ne bi mogli odpovedati niti za en dan. Oglaševalci, predvsem iz tujine, se tega trenda že zelo dobro zavedajo. Se pa sprašujem, ali bi nas starše moralo skrbeti za zdravje naših otrok,« o raziskavi meni Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Prepišite znake
captcha

Arhiv