Deli

Sejem Mobile World Congress (MWC) je v preteklosti razveseljeval predvsem telekomunikacijske operaterje in izdelovalce mobilnih telefonov, danes pa je mobilnost dosegla prav vse in vsakogar, zato ga redno spremljajmo tudi razvojniki, tržniki in oglaševalci, saj nam poda praktičen vpogled, s čim se bomo ukvarjali v prihodnjih letih.

Mobile World Congress 2017 in prihodnost digitalnega oglaševanja - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Tomaž Tomšič

Na letošnjem sejmu MWC ni manjkalo tehnologij prihodnosti, v nadaljevanju pa se bom osredotočil le na tiste, ki bodo krojile usodo zaposlenih v marketinških oddelkih podjetij vseh velikosti.

Prihaja navidezna resničnost

Navidezna resničnost (ang. Virtual Reality, VR) je zadnja leta sestavni del praktično vsake tehnološke konference, pričakovano pa se je na sejmu MWC 2017 osredotočila na zagotavljanje izkušnje nekega drugega sveta/okolja preko mobilnih naprav. Google je vneto predstavljal svoja očala VR in tehnologijo Daydream, s katerima nas strojno bolj zmogljivi pametni mobilni telefoni že danes lahko preselijo v navidezen svet. Tudi Samsung ni želel zaostajati in je na sejmu predstavil malce nadgrajeno različico očal Gear VR, ki so dobila naprednejši krmilnik (po vzoru krmilnika Daydream View) in posledično novo dimenzijo vstopa v navidezna okolja. Izvršni direktor podjetja Facebook Mark Zuckerberg je presenetil s podatkom, da so si uporabniki na očalih Gear VR doslej ogledali že več kot milijon ur vsebin.

VR očala

A tisto, kar je najbolj navdušilo mene, je prišlo s strani družbe Adobe. Grafični velikan je predstavil nekaj novih, zaenkrat še poskusnih oblik oglasov za navidezno resničnost, vključno z oglasi, namenjenimi predvajanju v kinematografih. Ti naj bi gledalcem na velikem navideznem zaslonu lahko servirali tako vse vrste interaktivnih oglasov kot tudi klasične 2D-oglase. Programatično? Mogoče tudi to v prihodnosti.

Omrežja 5G so pred vrati

Očitno prehod na omrežja 5G prihaja že v kratkem. Najprej bodo v izdatnem dvigu hitrosti prenosa po mobilnih omrežjih (do 100-krat hitreje bo šlo) uživali v Aziji, a tudi evropski in ameriški telekomunikacijski operaterji naj bi omrežja 5G uvedli do leta 2019. Prav zmogljiva in predvsem bistveno bolj odzivna mobilna omrežja bodo ključ, kako uporabnikom v vsakem trenutku zagotavljati izkušnje navidezne (VR) ter obogatene (AR) resničnosti ter čim bolj personalizirane vsebine, saj bo pretočnost pri prenosu vsebin veliko boljša.

Omrežja 5G

Internet stvari je večji, kot si mislite

Povezane naprave so na sejmu MWC letos dobesedno mrgolele – obiskovalci so lahko uživali v vožnji in parkiranju s samovozečimi avtomobili, se pomenkovali z digitalnimi osebnimi pomočniki in se celo rokovali z robotskim policistom. Internet stvari seveda ne bo namenjen zgolj industrijski rabi, temveč bo v pametnem domu povezal prav vse naprave in sisteme v gospodinjstvu ter najrazličnejše storitve.

A namesto pametnih hladilnikov in čajnikov ter pralnih strojev so se proizvajalci rešitev IoT na sejmu MWC osredotočili na predstavitev napredka na področju umetne inteligence. Telekomunikacijski velikan Telefonica je tako predstavil digitalnega pomočnika AI Aura, ki uporabnikom njegovih storitev pomaga reševati težave, povezane z njihovimi mobilnimi napravami, aplikacijami in mobilnim omrežjem. Amazonova storitev Alexa je bila pravi hit, na sejmu MWC pa se je podjetje pohvalilo še z eno veliko stranko – družba Motorola je namreč najavila, da bo Alexo vgradila v celo vrsto svojih novih naprav. Google je, kot bi se čutil kar malce ogroženega, napovedal, da bo svojega pomočnika Google Assistant v prihodnje omogočil na skoraj vseh mobilnih napravah s sistemom Android 6.0 ali novejšim ter tako uporabnikom dal možnost, da jim poveljujejo zgolj z glasovnimi ukazi.

Internet stvari je ogromna priložnost tudi za oglaševalce, saj lahko na daljavo vsaka naprava postane vir podatkov, ki služijo v pomoč pri vedenjskem ciljanju, praktično vsak zaslon vsake v internet povezane naprave pa lahko služi kot oglasni prostor – kadar uporabnik to dovoljuje. Če množico podatkov, pridobljenih prek naprav, povezanih v internet stvari, povežemo v pametne podatke, lahko pravemu uporabniku serviramo pravi oglas na pravem mestu s pravo vsebino povsod – v nakupovalnem središču, taksiju in seveda v domačem naslonjaču. 50 milijardam v internet povezanim napravam se bo leta 2020 res težko izogniti …

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Prepišite znake
captcha

O avtorju

Tomaž Tomšič, strateški svetovalec in vodja iPROM Labs, je odgovoren za visokotehnološko raziskovalno-razvojno enoto iPROM Labs, v katerem že več kot desetletje razvija in raziskuje nove tehnologije za oglaševanje in komuniciranje v digitalnih medijih. Pri razvoju podjetja in visokotehnoloških rešitev znotraj spletnega oglaševanja sodeluje že od leta 2001. Njegove že razvite rešitve vključujejo iPROM AdServer, iPROM Cloud, centralizirani spletni sistemi poročanja uspešnosti oglasov, mobilno prikazovanje oglasov in druga ključna spletna oglaševalska orodja.

Vsi prispevki avtorja