Deli

Spletno raziskovanje prazničnih nakupovalnih navad kaže, da vse več potrošnikov nakupuje tako, da pred nakupom o izdelkih opravi temeljito poizvedbo na internetu. Da boste svojim kupcem v (pred)prazničnem času ponudili dovolj relevantnih informacij in si pri potrošnikih zagotovili ustrezen priklic, vam podajam nekaj konkretnih nasvetov, ki vam bodo pomagali vrhunec leta pričakati zmagoslavno.

Iskalniška poizvedba: darila, prazniki, 2016 - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Leon Brenčič

V svojem zadnjem blogu sem razmišljal o strateškem načrtovanju za praznike in novo leto, tokrat pa podajam nekaj praktičnih nasvetov o tem, kako z učinkovito digitalno kampanjo v (pred)prazničnem času ustrezno, pravočasno in na pravih kanalih nagovoriti tisto ciljno občinstvo, ki je pomembno za vas.

Nemčija, ki v Evropi velja za gonilno silo gospodarstva in s tem tudi za zgled drugim državam, o internetu in nakupnih navadah potrošnikov pravi takole: 82 % vprašanih pred nakupom izdelka o njem poišče informacije na spletu, pri tem pa so najpogostejši vir informacij iskalniki in spletna mesta trgovcev (TNS Infratest). Skoraj polovica vprašanih izbrani izdelek kupi prek interneta – in da, tudi tukaj je mobilno postalo norma. Za iskanje informacij o darilih pametne telefone uporabljata dve tretjini vprašanih.

Tem informacijam se morajo prilagoditi tudi oglaševalci in svoje trženjsko-komunikacijske pristope prilagoditi novi različici nakupne izkušnje: mobilni! Kaj je pri tem treba upoštevati?

Nakupovanje na spletu raste

Nakupovanje se prične na spletu – kupci najpogosteje raziskujejo v spletnih trgovinah, večinoma z uporabo mobilnih aplikacij. Kljub temu jih kar 95 % dejanski nakup opravi prek prenosnika ali tablice.

Potrošniki med nakupnim procesom potujejo med različnimi kanali in točkami nakupa, zato blagovnim znamkam svetujem temeljitejši razmislek o učinkovitem povezovanju spletnih in nespletnih kanalov. Pri praznični komunikaciji (kreativni in vsebinski) še posebej dobro deluje ponovno ciljanje (remarketing), s katerim lahko učinkovito nagovorite tiste, ki so nakupovalni voziček zapustili predčasno. V tovrstnih oglasih komunicirajte prednosti spletnega nakupa: popuste, brezplačno pošiljanje in ugodnosti. Pri ponudbah z omejenim rokom trajanja je ključno, da oglase komunicirate samo in izključno pred oz. v obdobju, ko so slednji relevantni. Kupcem, ki med tem že konvertirajo, oglasov na podlagi ponovnega ciljanja nikakor ne prikazujte, saj zanje po opravljeni konverziji niso več relevantni.

Najhitreje rastoči digitalni kanal je mobilni

Pri nakupovanju prazničnih daril kupci odločitve sprejemajo s pomočjo brskanja po spletu (51 %), direktne pošte (37 %) in televizije (23 %). Zgovoren podatek pa je, da v fazi nakupnega procesa 46 % potrošnikov za iskanje posebnih ponudb v določeni trgovini uporablja mobilne naprave, 44 % jih prek telefonov brska tudi za podatke o cenah (Hubspot).

Izkoristite navedeni potencial in potrošnika v vseh fazah nakupne poti ujemite s pravim sporočilom ob pravem času. Pri komunikaciji na mobilni napravi pa bodite pozorni tudi na to, da ustrezno prilagodite mobilno različico svojega spletnega mesta, testirajte njegovo delovanje na vseh platformah in spletno mesto optimizirajte za prodajo.

Komunicirajte celostno

Kako zagotoviti optimalno nakupno pot in med seboj integrirati različne platforme, je ključni izziv vsakega oglaševalca. Digitalne platforme (aplikacije, personalizirana sporočila, ciljani oglasi) pa ne bodo dovolj, če komunikacija ne bo ustrezno integrirana v celotno nakupno pot.

Komunikacijo prilagodite vsakemu posameznemu kanalu

Kaj sploh pomeni prilagoditev komunikacije? Ne gre le za poimensko naslavljanje kupca, temveč za poznavanje njegovih zanimanj in ciljano prikazovanje sporočil, ki se izkazanemu vedenju prilagajajo. Imejte v mislih, da so potrošniki oglasom izpostavljeni na vsakem koraku, zato se selektivno odzivajo le na tiste, ki prepoznajo in odgovorijo na njihovo realno potrebo.

Ustrezno in pravočasno reakcijo oziroma prilagojeno komunikacijo boste lahko zagotovili le tako, da boste vse aktivnosti natančno spremljali, zbirali podatke o potrošnikih in jih smotrno ter strateško integrirali v svoj digitalni (in nespletni!) nastop. Še posebej v času praznikov in nakupovalne mrzlice, ko so kupci nadpovprečno odzivni (oglaševalci pa nadpovprečno aktivni), je strateško načrtovanje digitalne komunikacije najbolj zanesljiv način za učinkovito monetizacijo vaše investicije v digitalno oglaševanje.

Povezane vsebine:

23. 09. 2016 - Strateško v novo leto

Germany's Shoppers Prep for Christmas Digitally

2016 Holiday Shopping + Mobile Marketing

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Prepišite znake
captcha

O avtorju

Leon Brenčič, direktor odnosov z naročniki, je odgovoren za vodenje ekipe medijskega oddelka in strateško svetovanje naročnikom pri uvajanju digitala v marketinške strategije. Sodeluje tudi pri razvoju inovativnih rešitev spletnega komuniciranja, novih produktov in pri pripravi interaktivnih formatov za nastop v digitalnih medijih. Poslovno se je s spletnimi mediji srečal leta 2007, iPROM-u pa se je v začetku leta 2009 pridružil kot vodja projektov, zadolžen za svetovanje pri spletnem komuniciranju večjim klientom in projektno vodenje spletnih kampanj, kjer je skrbel za naročnike iz panog avtomobilizma, bančništva, FMCG in zabavne elektronike.

Vsi prispevki avtorja