Deli

Povečajte zavedanje, ustvarite promet, izboljšajte prodajo in gradite zvestobo le z eno metodo: z e-poštnim marketingom.

E-poštni marketing je vaša rešitev vse-v-enem - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Lucie Pokorna

Če se ukvarjate z marketingom, verjetno veste, da pridobivanje novih strank stane bistveno več kot ohranjanje obstoječih. Številke se resda razlikujejo od raziskave do raziskave: najbolj mila ocena pravi, da je pridobivanje novih strank 5-krat dražje, nekatere pa govorijo celo o 25-krat višji ceni za novo stranko v primerjavi z naložbo v obstoječo. Kljub temu obstaja veliko podjetij, ki pri nagovarjanju in razvijanju svojega obstoječega občinstva ne izkoriščajo ene izmed najučinkovitejših prodajnih metod: e-poštnega marketinga.

Kaj je e-poštni marketing?

Če zelo poenostavim, je e-poštni marketing digitalni in bolj napredni sorodnik direktne pošte, ki jo (še vedno) prejemate v nabiralnik. Je ena izmed oblik direktnega marketinga, ki preko elektronske komunikacije omogoča, da:

  • stopite v neposreden stik z relevantno publiko,
  • bolje spoznate svojo stranko in izveste več o njeni demografiji, zanimanjih, navadah,
  • zgradite dolgoročen odnos s ciljno publiko,
  • soustvarjate identiteto blagovne znamke,
  • utrjujete percepcijo blagovne znamke.

Po raziskavi podjetja Gigaom marketingarji e-poštni marketing konsistentno navajajo kot najbolj učinkovit kanal znotraj digitalnega marketinga. Kot je razvidno iz spodnjega grafa, so njegovi učinki odlični ne glede na vaš zastavljeni cilj:

E poštni marketing raziskava - iPROM Mnenja strokovnjakov - Lucie Pokorna

Zakaj je e-poštni marketing zanimiv za vas?

Je stroškovno učinkovit. V prvi vrsti gre za lasten (»owned«) medij, kar pomeni, da lahko v njem potek komunikacije popolnoma nadzorujete. Ta je za vas v osnovi brezplačna (razen stroškov dela in uporabe sistema za pošiljanje), saj vam ni treba plačevati za oglaševanje.

Omogoča nagovarjanje uporabnikov, ki so zanimanje za vaše podjetje že izrazili.(V idealnem primeru) komunicirate s tistimi posamezniki, ki so se proaktivno prijavili na prejemanje vaših e-novic ali pa so v preteklosti opravili konverzijo, denimo nakup ali prenos brošure. Pri tovrstni publiki že veste, da se vam vanjo splača vlagati trud in čas.

Je merljiv in prilagodljiv. V primerjavi s klasično direktno pošto lahko pri e-poštnem marketingu natančno izmerite, katere vsebine vam prinašajo obiskovalce in prodajo, ter se iz podatkov sproti učite, kako prilagajati naslednje e-poštne kampanje, da postanejo še bolj uspešne.
Omogoča personalizacijo. Glede na poplavo informacij, s katerimi se danes srečujemo, vam personalizacija in avtomatizacija e-poštnega marketinga omogočata skorajda komunikacijo 1-na-1 z veliko množico uporabnikov.

Omogoča aktualnost in relevantnost. S pošiljanjem uporabniku prilagojene vsebine izstopite iz vrste generičnih e-sporočil in vsebin.

Ste že navdušeni?

Verjamem, da ste. A vendar: preden svoji bazi prejemnikov pošljete prvo kampanjo, razmislite tudi, kako se boste tega lotili strateško in na dolgi rok. V nasprotnem primeru vas namesto zadovoljstva publike lahko pričakata izguba deleža zbranih kontaktov ali pa kategorizacija e-sporočila v predalček z neželeno pošto.

Je e-poštni marketing vedno le pozitiven?

Pravkar ste vstopili v trgovino z elektroniko, belo tehniko in s podobnim blagom, kjer ste pred dvema tednoma kupili nov fotoaparat. Stopite v oddelek s foto opremo, saj iščete spominsko kartico. Nagovori vas svetovalec, ki se ga razveselite, saj upate na koristen nasvet. Navdušenje pa vas hitro mine, ko vam ta sploh ne prisluhne in vam začne prodajati sesalnik.

Zgodbica se v digitalnem svetu bere takole:

  • namesto vsebin s področja, ki so mi kot posamezniku zanimiva, prejemam generične informacije o celotni paleti izdelkov,
  • agresivno mi prodajajo izdelke, ki me nikakor ne zanimajo,
  • prodajajo mi izdelke, kljub temu, da sem v fazi raziskovanja,
  • ne morem se odjaviti od prejemanja e-novic oz. je odjava preveč zapletena.

Vsak povprečen uporabnik spleta se bo odzval podobno: prejeto e-sporočilo bo nemudoma izbrisal ali pa ga, še huje, označil kot neželeno pošto in morda tudi blokiral pošiljatelja. Seveda si tega za svoje podjetje ne želimo, zato vam priporočam predhodni razmislek o:

  • segmentaciji uporabnikov,
  • frekvenci pošiljanja,
  • možnostih odjave.

Z razmislekom o zgornjih postavkah se strategija za vaš e-poštni marketing šele začne. Še vedno pa drži, da je imeti vsaj osnoven (in pravilno zastavljen!) e-poštni marketing vsekakor bolje, kot če ga sploh nimate.

E-poštni marketing - iPROM Mnenja strokovnjakov - Lucie Pokorna

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Prepišite znake
captcha

O avtorju

Lucie Pokorna je strokovni vodja za strateško svetovanje naročnikom. Trženje v digitalnih medijih je spoznavala v evropski centrali podjetja Google na Irskem, kjer je bila odgovorna za češke in slovaške naročnike. V omenjenem podjetju je kasneje sodelovala pri razvoju globalnih izobraževalnih programov in skrbela za trening novih zaposlenih. Izkušnje je pridobivala tudi v podjetju Sixt v Münchnu, kjer je kot trenerka pripravljala in izvajala izobraževanja za servisni center s 400 zaposlenimi.

Vsi prispevki avtorja